תווי השי סופגים ירידה של 25% בשוק המתנות
הנהלות ועדי העובדים יוציאו השנה מעל 2.2 מיליארד שקל על מתנות לפסח. תלושי החג המסורתיים מפנים את מקומם לגאדג'טים ולמוצרים ירוקים
ב2005- הגיעו תווי השי לשיאם וחלשו על 58% משוק המתנות לחגים. עם קריסת קלאבמרקט ספגו פגיעה קשה, וחלקם בשוק ירד ל30%- בלבד. זאת בעקבות החלטת רבים מהמעסיקים שלא לרוכשם כמתנות לעובדיהם. רכישת קלאבמרקט על ידי שופרסל החזירה את האמון בתווים, ונתח השוק שלהם עלה ל.40%-
אך ההתחזקות לא האריכה ימים, ולפי נתוני חברת ועדים, המרכזת את המידע על הפעילות הכלכלית של ועדי העובדים בישראל, חלקם של התווים צנח השנה, כאמור, מתחת ל25%- משוק המתנות.
על פי הסקר התקופתי שערכה החברה, ועדי העובדים וההנהלות יוציאו השנה מעל 2.2 מיליארד שקל על רכישת שי לחג - גידול של 10% לעומת תקציבי השי בחג הקודם. ערכו של השי הממוצע יעמוד השנה על 900-700 שקל לעובד, וכ5,000-4,000- שקל למנהל בכיר.
יעקב אלוש, מנכ"ל ועדים, מציין כי המשבר הפיננסי
לא עצר את הפעילות הענפה של תעשיית השי לחג, ולפי הסקר יוציאו העובדים עצמם, נוסף לשי שיקבלו, עוד למעלה מ800- מיליון שקל על השלמות מחיר למתנות יקרות מתקציב השי, ועל רכישת מוצרים במסגרת המבצעים השונים שייערכו במקום העבודה.
סיגל בן-צבי, מנהלת יריד הוועדים בישראל, שנערך בסוף ינואר, מציינת כי השנה השי לחג יהיה בסימן מהפיכת הגאדג'טים. המוצרים שיככבו בראש רשימת המתנות יהיו קומקום חשמלי שמרתיח מים ב3- שניות או סיר טיגון מהפכני שמסתפק בכף שמן לכל קילו צ'יפס.
במקום השני המוצרים הירוקים, כגון: כדור אקולוגי לכביסה ללא אבקת כביסה, סלסילות שי עם מוצרים אורגניים, מכשיר שחוסך 45% מתצרוכת המים במקלחת, מכשיר לחיסכון בדלק ושואבי אבק שגם מנקים את האוויר בבית.
עוד עולה מסקר שי לחג של חברת ועדים, כי את השי המשתלם ביותר לחג יקבלו עובדי מפעלי ים המלח - בשווי 2,050 שקל. במקום השני נמצאים עובדי מכתשים אגן וחברת החשמל עם 1,300-1,200 שקל, ובמקום השלישי: עובדי חברת אי.סי.איי, המועצה האזורית מעלה יוסף ועובדי הכנסת, שיקבלו 1,000 שקל.






נא להמתין לטעינת התגובות




