המאבק המזיק של עובדי דיסקונט

מחיר העיצומים של העובדים יהיה קשה, ומכך ייפגעו לא רק הלקוחות, אלא גם בעלי הבנק, העובדים וגם ציבור בעלי המניות הרחב

יהודה שרוני | 14/1/2010 7:23 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
בנובמבר ‭,2005‬ לפני למעלה מ-4 שנים, נקטו עובדי דיסקונט עיצומים בפעם האחרונה. העילה התורנית היתה אז שההנהלה לא שיתפה אותם בהחלטה על מכירת קופות הגמל וקרנות הנאמנות. העיצומים בדיסקונט היו באותן שנים חלק מהשגרה העסקית היומית. מאז ועד היום נרשם בבנק שקט תעשייתי, לא מעט בזכות הרצון הטוב של שני הצדדים. השקט איפשר להנהלה לפתח את עסקי הבנק ולהצעידו קדימה בכל קריטריון אפשרי.

אולם, העיצומים המחודשים של העובדים עלולים להחזיר את הבנק לאחור מרחק שנות אור. סכסוך העבודה יפגע בבנק באופן כלכלי, ובעיקר באופן תדמיתי. מה יאמרו כל עשרות אלפי עובדי המדינה שיגיעו לדיסקונט ובבוקר אחד ייתקלו בסניף סגור? מאמצי ההנהלה לשיפור תדמית הבנק, שבאים לידי ביטוי בלוגו הפרצוף המחייך המפורסם, עלולים לרדת לטימיון.

במאבק השכר שבין הצדדים קשה לקבוע מי צודק. ברור הוא שוועד העובדים בדיסקונט מצליח לגלות את העצמאות הרבה ביותר, וללא כל שיקול זר חותר להשגת טובת העובדים בבנק. יש להניח שהנהלת הבנק מבינה זו היטב ומרגישה זאת על בשרה.

מצד שני, גם העובדים חייבים להביא בחשבון
שדיסקונט אינו פועל בחלל ריק אלא בסביבה תחרותית. למרות טענותיהם, הם חייבים להביא בחשבון גם את המתרחש מבחינת נורמות השכר בבנקים בצדו השני של הרחוב.

דומה כי שני הצדדים עדיין לא עשו את מרב המאמצים כדי להגיע לעמק השווה, שיאפשר חתימה על הסכם. לראיה, במהלך השבועיים האחרונים (מהלך תקופת הצינון המסתיימת היום) נפגשו הצדדים פעם אחת בלבד. חבל.

בסופו של דבר הרי הצדדים יחתמו על הסכם. אם לא בעוד שבוע, אז בעוד שבועיים או בעוד חודש. אלא שמחיר העיצומים יהיה קשה, ומכך ייפגעו לא רק הלקוחות, אלא גם בעלי הבנק, העובדים וגם ציבור בעלי המניות הרחב. 
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים