מנכ"ל אסם: 2009 היתה שנת מניה דיפרסיה
שנת 2009 החלה בדיפרסיה מאוד גדולה ובהנחה שהכל עומד להתמוטט, אבל הסתיימה פחות גרוע מהציפיות, כך אמר בצהרים מנכ"ל אסם גזי קפלן

"אין לי ספק שבתחרות השנה יבואו לידי ביטוי מהלכים אפקטיביים בשיווק, בשוק שלא ידע צמיחה בשנה האחרונה, וזו חוכמה הרבה יותר גדולה להצליח בשיווק בשעת משבר", אמר קפלן. לדבריו, ב- 2010 הסיפור יהיה שם המשחק. "הערך של המותג מותנה בסיפור שהוא מספר", טען, "האתגר שלנו כמשווקים הוא לתפוס את הצרכן, וזה נע בין עולם וירטואלי לעולם הפיזי, כשהגבולות בין העולמות הללו מיטשטשים". סביבת האי ודאות בה פועלים אנשי שיווק, לדברי קפלן, יוצרת לא מעט הזדמנויות.
"המשבר הכלכלי מאפיין יותר מכל את חוסר היכולת שלנו לאבחן מה יקרה מחר", כך קפלן. "הפערים בין התחזית למציאות מאד גדולים, ואנו פועלים במציאות מאופיינת ניגודים, אך זו גם ההזדמנות שלנו". קפלן סבור, כי על אף צמיחת נתח האינטרנט בעוגת הפרסום, השימושים בו עדיין אינם מספקים. "הרשתות החברתיות מאפשרות ליצור דיאלוג עם הצרכן, אבל יש חוסר ודאות לאן היכולות שלהן יגיעו", אמר.
"בסופו של יום, צריך רעיון גדול שיוצר באזז, כי מה שעושה את העבודה זה השיח מפה לאוזן. לא מספיק שהצרכן יראה קמפיין בטלוויזיה, הוא צריך לדבר על זה". קפלן סבור, כי שני מהלכים משמעותיים יאפיינו את העשור הבא – אחריות חברתית ומוצרי פרימיום. "החלק של אחריות חברתית יהפוך לאינטגרלי ביצירת שיווק אפקטיבי, יותר ויותר חברות מבינות את זה ומשלבות פעילויות לקהילה ומהלכים ירוקים בתהליך השיווק, מה שתורם ליצירת קשרים ונאמנות חזקה יותר בקרב הצרכנים", אמר קפלן. "החלק של מוצרי פריומיום בלט גם בשנת המיתון, וזו מגמה שתישאר".
תחרות האפי מנוהלת זו השנה השמינית על ידי המי"ל (המרכז הישראלי לניהול), בשיתוף איגוד השיווק ואיגוד חברות הפרסום, והיא תתקיים בחודש יוני השנה.
קטגוריה חדשה השנה בתחרות, אותה הציגה פנינה שנהב, מנכ"ל המי"ל, תוקדש לתקציבים קטנים של עד 150 אלף דולר, אליה ייכנסו מהלכים של מותגים עצמאיים, שאינם חלק מפעילות שיווקית של מותג קיים. "המטרה היא לעודד מהלכים שיווקים צנועים בהשקעתם אך אפקטיביים בתוצאתם", מסרה שנהב. "התפתחות האינטרנט אפשרה לחברות לבצע מהלכים שיווקים משמעותיים גם בתקציבים קטנים, מה גם שקטגוריה כזו תעודד כניסת מהלכים של מפרסמים קטנים לתחרות".






נא להמתין לטעינת התגובות




