בעצת שופטי בג"ץ משכו ישראייר וארקיע עתירותיהן נגד קו אל על לאילת
השופטים: "העתירות מוקדמות ולא מעודכנות. אתם מבקשים שנפקיע משר התחבורה את סמכותו להחליט עוד בטרם קיבל החלטה סופית. כשיגיע ההליך לסיומו שערי בית המשפט יהיו פתוחים בפניכם"
החברות - אשר האשימו את אל על בהשתלטות מונופוליסטית על הקו לאילת, בגיבוי פסול של שר התחבורה, ישראל כץ - נענו להצעת השופטים אשר גרוניס, אסתר חיות וניל הנדל. אלה ציינו בדיון, כי העתירות מוקדמות מדי, שכן הן הוגשו עוד בטרם קיבל שר התחבורה החלטה סופית בנושא.
"צריך לתת להליך המנהלי להתנהל עד תומו ולא לבוא באמצעו לבית המשפט. אנו מציעים לכם לחזור בכם מהעתירות", אמר השופט גרוניס לפרקליטי העותרות. "כשיגיע ההליך לסיומו שערי בית המשפט יהיו פתוחים בפניכם".
השופטת חיות הוסיפה: "העתירות מוקדמות ולא מעודכנות. אתם מבקשים שנפקיע משר התחבורה את סמכותו להחליט עוד בטרם קיבל החלטה סופית. זה לא מתקבל על
הדעת. חכו עד להחלטה ואז הגישו עתירות מנומקות".
פרקליטי החברות, עורכי הדין יורם בונן ואבנר ירקוני, ניסו לשכנע את השופטים כי למעשה שר התחבורה כבר קיבל החלטה וזאת עוד לפני ששמע את טענותיהם. "שר התחבורה כבר גילה את דעתו שהוא לא מסוגל לשקול בחפץ לב את העניין. הוא כבר הודיע למנהל רשות התעופה מה הוא צריך להחליט", טען עו"ד בונן. "מה הטעם לנהל את כל התיק ולבוא עם פרטים, אם ממילא לא תדונו בהם?".
"איך עתירה שלא הייתה מוקדמת לפני שלושה חודשים, כשהגשנו אותה, הפכה להיות מוקדמת עכשיו?", שאל עו"ד ירקוני. "למעשה שר התחבורה כבר החליט שאל על תטוס לאילת, אז למה לא לדון עכשיו? משיכת העתירות, דחייתן והגשת אחרות זהות לחלוטין, במקומן, זה בזבוז משאבים".
השופטת חיות הגיבה: "נכון לרגע זה אין החלטה של השר וגם אין החלטה הממליצה לו לעשות כן. כל המהלך עוד לא הושלם ומכאן באה הצעתנו". בסופו של דבר משכו הפרקליטים את העתירות, והן נדחו פורמלית, עד לסיבוב הבא בבג"ץ.






נא להמתין לטעינת התגובות




