עלייה של 75% בתלונות נגד חברות הסלולר ב-2009

בתוך שנתיים: עלייה של ‭25%‬ בתלונות נגד חברות הכבלים והלוויין. מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות: "מגוון התלונות מחייב הידרשות מהירה לכשלים"

נורית קדוש | 6/1/2010 16:30 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
למרות שהן מתגאות בשיפור השירות, לא מצליחות חברות הסלולר להעניק שירות בהתאם לציפיות לקוחותיהן. ב-2009 גדל ב-‭75%‬ מספר התלונות על חברות סלולר שהגיעו לרשות ההסתדרות לצרכנות לעומת השנה הקודמת. בעוד שבשנת 2008 היוו התלונות על חברות הסלולר ‭8%‬ מסך כל התלונות, בשנת 2009 הן היוו ‭14%‬ מסך כל התלונות.

עיקר התלונות היו בגין מבצעים שונים שהובטחו לצרכנים ולא קוימו במלואם, פערים בין הבטחות בעלבפה לחיוב בפועל, בעיות קליטה באזורים שונים, אי-הודעה על סיום תקופת המבצע, אי-מתן אחריות מלאה, חישוב מוטעה של חשבונות, הוספת שירותים ותשלומים לחשבון ללא הסכמת הצרכן, אי-מתן חוזים מפורטים ומלאים לצרכנים לאחר העיסקה, אי-משלוח חשב בוניות, קנסות גבוהים בעת הפסקת התקשרות, וכן תלונות על חיובים מופרזים ללא הסבר ראוי במכשירים ניידים המיועדים לשימוש בחו"ל.

חלה עלייה גם במספר התלונות על חברות הכבלים והלוויין ב-‭,6% - 2009‬ לעומת ‭4%‬ ב-2007 ו-‭5%‬ ב-‭.2008‬ נתונים אלו מלמדים על גידול של ‭20%‬ בתוך שנה ושל ‭25%‬ בתוך שנתיים בלבד.

כמו בשנה הקודמת גם ב-2009 הוביל תחום הריהוט במספר התלונות: ‭17%‬ מכלל התלונות בשנה זו נגעו לתחום הריהוט. התלונות בענף זה נבעו מאי-אספקה במועד, פגמים בבד או בעץ, שאלת האחריות על הפגמים, דמי ההובלה במקרה
של פגמים במוצר, תשלום על ריהוט במקרה שהחנות הפסיקה לפעול, אי-מתן אחריות והודעות מטעות לגבי "זכיות" או "מתנות".

תחום נוסף ששיעור התלונות בו בולט הוא עיסקאות מכר מרחוק, שתפס ‭9%‬ מכלל התלונות. חלק ניכר של התלונות בתחום זה היה על חברות שונות המתקשרות לצרכנים ומודיעות להם כי "זכו" או "הגרילו" מתנות שונות, כדי לפתות ולקשור אותם בעיסקאות שלא היו שוקלים כלל לבצען.

בשאר התחומים התפלגו התלונות לפי הנתונים הבאים: מוצרי חשמל ‭;13% -‬ הלבשה והנעלה ‭;9% -‬ בעלי מלאכה שונים ‭;4% -‬ עיסקאות רוכלות ‭;4% -‬ תיירות, נסיעות ונופשים ‭;3% -‬ חברות אינטרנט ‭;3% -‬ חנויות אופטיקה ‭;3% -‬ קורסי לימוד, מכללות ‭;2% -‬ שונות (בזק, בנקים, כרטיסי אשראי, מכוני כושר, ליקויי בנייה, יחידות נופש, קופ"ח, ביטוח, רשתות מזון, מוצרי מזון תכשיטים, רכב ומוסכים, גז) - 13%.

עו"ד ירון לוינסון, מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות, ציין בעקבות סיכום דוח התפלגות התלונות לשנת ‭:2009‬ "הנתונים מלמדים כי למרות התגברות החקיקה הצרכנית בשנים האחרונות, עדיין יש מקום רב לפעילות אשר תחזק את ההגנה על זכויות הצרכנים. מגוון התלונות מחייב הידרשות מהירה לכשלים וזה יהיה מן האתגרים הראשונים שעמם תצטרך להתמודד רשות הסחר ההוגן, שאמורה להתחיל לפעול השנה".
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים