בגלל המיתון: לא נוסעים לאנטארקטיקה
מפעילי התיירות באזור מדווחים על ירידה חדה במספר ההזמנות. "היתה לנו שנה חלשה בגלל המיתון. אנטארקטיקה לא היתה ממש בראש של התיירים"
"היתה לנו שנה חלשה יותר בגלל המיתון. מסתבר שאנטארקטיקה לא היתה ממש בראש של התיירים בעולם", אומר כריס פרקינס, מנהל שיווק ומכירות, של חברת אוריון הפלגות המנהלת את הנסיעות אל הקוטב הדרומי.
אם תג מחיר שבין 19 אלף דולר ל-45 אלף דולר לא מפחיד אתכם, נדמה כי 7 ימים באחד האתרים הכי קשים ולא נעימים לאירוח יכולים להרחיק תיירים רבים. עם זאת, חלקם נחושים בכל זאת להגיע ליבשת הקפואה,
לטיול של פעם בחיים. "אם מסתכלים על האקלים הלא יציב, והעובדה שאני מזדקן מיום ליום, אין לי עוד הרבה זמן לעשות את כל הדברים שרציתי, כמו לבקר באנטארקטיקה", אומר פרד פרנאט, תייר ממלבורן.
תיירות הקוטב, שהגיעה לשיאה בשנות ה-80, הובילה גם למגבלות על התיירות ביבשת הדרומית כדי למנוע פגיעה בטבע. כדי למזער את ההשפעות על האזור, בנתה חברת אוריון 5 אוניות הצורכות יחסית מעט דלק, בנוסף למערכת השומרת את ה'מים האפורים' בבטן האוניה עד לחזרתה לנמל הבית. "אנחנו לא שופכים כלום לים", אמר פרקינס.

לא נוסעים לאנטארקטיקה
יח''צ