נסרדישי מרגיע: מע"מ שנגבה מראש יוחזר ללקוחות בפברואר

ראש רשות המסים: הבעיות העיקריות מתרכזות בחברות כרטיסי האשראי והסלולר - מע"מ שנקבע לפי השיעור הישן יוחזר. עלות הפחתת המע"מ למדינה: ‭2.4‬ מיליארד שקל לשנה

יהודה שרוני | 3/1/2010 7:32 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
"הבעיה העיקרית בנושא מע"מ שלא הוחזר מתרכזת בחברות כרטיסי האשראי ובחברות הסלולר", כך אמר למעריב עסקים מנהל רשות המסים יהודה נסרדישי בעקבות הביקורת על הפחתת המע"מ. לדבריו, "חברות האשראי ביצעו עיסקאות תשלומים בשיעורי המע"מ הגבוהים (16.5). חברות אלה יצטרכו להיערך ולהחזיר ללקוחות את המע"מ העודף שגבו, וזה ייעשה בתחילת פברואר. הוצאנו הנחיות בהתאם, וכל בתי העסק הונחו לפעול לפיהן. אני לא רואה שום בעיה". 

בשבוע שעבר אישר משרד האוצר את הפחתת המע"מ ב-‭0.5%‬ לשיעור של ‭.16%‬ עלות ההחלטה לקופת המדינה ב-2010 היא ‭2.4‬ מיליארד שקל. ההפחתה נכנסה לתוקף כבר ביום שישי האחרון, וזכתה לביקורת קשה מצד בתי עסק רבים על כך שלא הספיקו להיערך כראוי להורדת המע"מ.

חלק מבתי העסק שכבר הספיקו להיערך הודיעו כי היות שהעלויות שלהם גדלו, אין בכוונתם להפחית את התעריפים - אלא להשתמש במע"מ כדי לממן את הגידול בעלויות.

בתשובה לטענותיהם של בתי עסק רבים על כך שלא קיבלו התראה ולא הספיקו לכייל את הקופות בהתאם לשיעורים החדשים, הוסיף נסרדישי: "בדקנו את הנושא ביום שישי האחרון. התברר כי ‭99%‬ מבתי העסק כיילו את הקופות בהתאם, ולכן לא היתה שום בעיה. בכל מקרה הקמנו ברשות המסים מוקד מיוחד, שנועד לפתור את בעיות אי־ההתאמה המתעוררות בבתי עסק". ‬
"העניין נמצא מאחורינו"

יו"ר רשות המסים סירב להתייחס לשאלה אם הוא עודכן מראש על ידי מקבלי ההחלטות בנוגע להחלטה להפחית את המע"מ. הוא הסתפק בתגובה כי "העניין כבר נמצא מאחורינו וסיפקנו פתרונות מתאימים".

לדבריו, "בשל לוח הזמנים הקצר התלבטנו כיצד

לנהוג, ובהתייעצות עם היועץ המשפטי של רשות המסים ועם אנשי המקצוע הגענו למסקנה שגם אם הכסף יוחזר לאזרחים חודש מאוחר יותר, זה לא נורא. "הפתרון שהצענו בסוף השבוע יאפשר לבתי העסק להתארגן בלי שייפגעו פגיעה משמעותית". 

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים