החגיגה שלא היתה: הרשתות חלמו על חג מולד ירוק - אבל קיבלו שלג במקום
סופות שלגים, קור ושיתוק התחבורה פגעו בחגיגת הקניות המסורתית של כריסמס. בחנויות מאוכזבים מהפדיונות הנמוכים - ומקווים להציל משהו באמצעות שעות פתיחה חריגות והארכת מבצעי החג עד לשנה החדשה
עם זאת, ברשתות השיווק לא אומרים נואש, והחליטו להמשיך בהסתערות על הקונים, להאריך את שעות פתיחת החנויות ולהגדיל את שיעורי ההנחות עד לראש השנה האזרחית, החל ביום חמישי. כל זאת מתוך תקווה למנוע נפילה במכירות בתקופה זו של השנה, שבדרך כלל מהווה כ-15% מהפדיון השנתי של הרשתות.
מזג האוויר הסוער, שהיה מנת חלקה של ארה"ב בשבוע שעבר, גרם לדחייה בפתיחת הקניונים ולירידה במספר הקונים בהשוואה לשנים קודמות. פגיעה נוספת בפדיון נגרמה כאשר נמלי תעופה ברחבי המדינה נסגרו בשל הסופות ובוטלו מאות טיסות - מה שמנע מעשרות אלפים להגיע לניו יורק, לשיקגו ולפילדלפיה כדי לבצע קניות בחנויות הכלבו המעניקות הנחות ניכרות.
עם זאת במקביל לפגיעה ברשתות הקמעוניות, תרמו פגעי מזג האוויר להגדלת הרכישות באתרי האינטרנט.
אך למרות שחג המולד נגמר, חגיגת הקניות בארה"ב עדיין בעיצומה. ביומיים החולפים הודיעו רשתות שיווק ברחבי המדינה על הארכת מבצעי ההנחות לרגל חג המולד. על מנת למשוך קונים פוטנציאליים, הגדילו הרשתות את שיעורי ההנחות על מחשבים, צעצועים ובגדים וגם האריכו את שעות פתיחת החנויות.
באופן מסורתי נחשבים הימים שלאחר ערב החג לימי הקניות העמוסים ביותר של השנה, כשהשנה - מאחר שהחג חל בסוף השבוע - הציפייה היא לתנועה גדולה במיוחד של לקוחות במרכזי הקניות היום. בשנה שעברה, לשם השוואה, היה היום שלאחר חג המולד אחד העמוסים במספר הקונים בכל .2008
אתמול פתחו חלק מרשתות השיווק את שעריהן כבר ב-5 לפנות בוקר, בציפייה לקבל את פניהם של מיליוני הקונים שיבקשו לנצל את המבצעים הגדולים כמו גם את כרטיסי המתנות (Gift Cards) שהפכו בשנים האחרונות לנפוצים כל כך.
חנות הכלבו סאקס בניו יורק הודיעה כי תיפתח בשעות הבוקר המוקדמות, ותעניק הנחות גדולות יותר על מכירות שיתבצעו עד 12 בצהריים. רשת וול מארט הודיעה כי היא מתכוונת להציע הנחות גדולות מיום שבת ועד לסוף .2009 ברשת בסט ביי הודיעו ביום חמישי על המשך המבצעים על מחשבים, וציינו כי זו הפעם הראשונה שבה הרשת מכריזה מראש על תוכנית מבצעים אחרי חג המולד.
גורמי השיווק מציינים, כי
עם זאת, אין תמימות דעים בנוגע למכירות חג המולד השנה. המועצה הלאומית של הקניונים, למשל, המשיכה לדבוק גם בסוף השבוע בתחזיתה שיירשם גידול של 2% במכירות הקמעוניות.
בנוסף, מצפים ברשתות למימושים של הרגע האחרון של שוברי קנייה מצד צרכנים שלא מימשו אותם ערב החג - מה שיכול להוביל לגידול משמעותי בהכנסות לקראת סיום .2009 סקר שערך מכון המחקר BIGresearch בראשית החודש, מצא כי 40% מהנשים מתכוונות לנצל את כרטיסי המתנות שקיבלו לחג בימים שמיד לאחר חג המולד.
"אנחנו מצפים ליום קניות חזק אחרי החג מאחר שזה נופל השנה על יום שבת, מה שאמור לסגור את חודש דצמבר בבום", העריכה לקראת סוף השבוע ליסה וולטרס, שעומדת בראש חברת המחקר .Partners Retail Eye "אנחנו מצפים ללקוחות כבר בשעות הבוקר, כמו גם למבצעים נדיבים במטרה לתת דחיפה למכירות ולפצות על ההתחלה האיטית של חודש דצמבר".
בסוף השבוע הקרוב נדע מי צדק בתחזיתו, , ולכל נתון תהיה השפעה על המסחר בוול סטריט במהלך חודש ינואר.







נא להמתין לטעינת התגובות





