החגיגה שלא היתה: הרשתות חלמו על חג מולד ירוק - אבל קיבלו שלג במקום

סופות שלגים, קור ושיתוק התחבורה פגעו בחגיגת הקניות המסורתית של כריסמס. בחנויות מאוכזבים מהפדיונות הנמוכים - ומקווים להציל משהו באמצעות שעות פתיחה חריגות והארכת מבצעי החג עד לשנה החדשה

דוד ליפקין, צח יוקד וינאי אלפסי | 27/12/2009 7:26 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
סופות השלגים שפקדו את מזרח ארצות הברית פגעו ב"חגיגת הקניות" שהיתה צפויה לרגל חג המולד ושאמורה היתה לסמל את היציאה מהמיתון. תקופת הקניות המשתלמת ביותר בדרך כלל הביאה עד כה אכזבה לקמעונאים, עם מכירות פושרות בשבועות שקדמו לחג.

עם זאת, ברשתות השיווק לא אומרים נואש, והחליטו להמשיך בהסתערות על הקונים, להאריך את שעות פתיחת החנויות ולהגדיל את שיעורי ההנחות עד לראש השנה האזרחית, החל ביום חמישי. כל זאת מתוך תקווה למנוע נפילה במכירות בתקופה זו של השנה, שבדרך כלל מהווה כ-‭15%‬ מהפדיון השנתי של הרשתות.

מזג האוויר הסוער, שהיה מנת חלקה של ארה"ב בשבוע שעבר, גרם לדחייה בפתיחת הקניונים ולירידה במספר הקונים בהשוואה לשנים קודמות. פגיעה נוספת בפדיון נגרמה כאשר נמלי תעופה ברחבי המדינה נסגרו בשל הסופות ובוטלו מאות טיסות - מה שמנע מעשרות אלפים להגיע לניו יורק, לשיקגו ולפילדלפיה כדי לבצע קניות בחנויות הכלבו המעניקות הנחות ניכרות.

עם זאת במקביל לפגיעה ברשתות הקמעוניות, תרמו פגעי מזג האוויר להגדלת הרכישות באתרי האינטרנט.
מאריכים את כריסמס

אך למרות שחג המולד נגמר, חגיגת הקניות בארה"ב עדיין בעיצומה. ביומיים החולפים הודיעו רשתות שיווק ברחבי המדינה על הארכת מבצעי ההנחות לרגל חג המולד. על מנת למשוך קונים פוטנציאליים, הגדילו הרשתות את שיעורי ההנחות על מחשבים, צעצועים ובגדים וגם האריכו את שעות פתיחת החנויות.

באופן מסורתי נחשבים הימים שלאחר ערב החג לימי הקניות העמוסים ביותר של השנה, כשהשנה - מאחר שהחג חל בסוף השבוע - הציפייה היא לתנועה גדולה במיוחד של לקוחות במרכזי הקניות היום. בשנה שעברה, לשם השוואה, היה היום שלאחר חג המולד אחד העמוסים במספר הקונים בכל ‭.2008‬

אתמול פתחו חלק מרשתות השיווק את שעריהן כבר ב-5 לפנות בוקר, בציפייה לקבל את פניהם של מיליוני הקונים שיבקשו לנצל את המבצעים הגדולים כמו גם את כרטיסי המתנות (Gift Cards)‬ שהפכו בשנים האחרונות לנפוצים כל כך.

חנות הכלבו סאקס בניו יורק הודיעה כי תיפתח בשעות הבוקר המוקדמות, ותעניק הנחות גדולות יותר על מכירות שיתבצעו עד 12 בצהריים. רשת וול מארט הודיעה כי היא מתכוונת להציע הנחות גדולות מיום שבת ועד לסוף ‭.2009‬ ברשת בסט ביי הודיעו ביום חמישי על המשך המבצעים על מחשבים, וציינו כי זו הפעם הראשונה שבה הרשת מכריזה מראש על תוכנית מבצעים אחרי חג המולד.

גורמי השיווק מציינים, כי

מכיוון שחגיגת הקניות תימשך גם בשבוע הקרוב, מוקדם לערוך סיכומים בנוגע לשאלה אם היתה התאוששות במסחר הקמעוני. בהשוואה לשנים קודמות, פדרציית הקמעונאים צופה ירידה של ‭1%‬ במכירות לרגל חג המולד.

עם זאת, אין תמימות דעים בנוגע למכירות חג המולד השנה. המועצה הלאומית של הקניונים, למשל, המשיכה לדבוק גם בסוף השבוע בתחזיתה שיירשם גידול של ‭2%‬ במכירות הקמעוניות.

בנוסף, מצפים ברשתות למימושים של הרגע האחרון של שוברי קנייה מצד צרכנים שלא מימשו אותם ערב החג - מה שיכול להוביל לגידול משמעותי בהכנסות לקראת סיום ‭.2009‬ סקר שערך מכון המחקר ‭BIGresearch‬ בראשית החודש, מצא כי ‭40%‬ מהנשים מתכוונות לנצל את כרטיסי המתנות שקיבלו לחג בימים שמיד לאחר חג המולד.

"אנחנו מצפים ליום קניות חזק אחרי החג מאחר שזה נופל השנה על יום שבת, מה שאמור לסגור את חודש דצמבר בבום", העריכה לקראת סוף השבוע ליסה וולטרס, שעומדת בראש חברת המחקר ‭.Partners Retail Eye‬ "אנחנו מצפים ללקוחות כבר בשעות הבוקר, כמו גם למבצעים נדיבים במטרה לתת דחיפה למכירות ולפצות על ההתחלה האיטית של חודש דצמבר".

בסוף השבוע הקרוב נדע מי צדק בתחזיתו, , ולכל נתון תהיה השפעה על המסחר בוול סטריט במהלך חודש ינואר.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים