קרוקס: זיכוי בערבון מוגבל

הסכם הפשרה הגיע מאוחר מדי ומציע מעט מדי לצרכנים. כעת הוא מהווה לעג לרש ויכול לזכות את קרוקס בפרס המהלך השיווקי של 2010

נורית קדוש | 6/12/2009 8:26 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
בקרוקס לא יכלו לייחל לפשרה מוצלחת מזו שעליה חתמו. מותג בצניחה, שהפך כל כך לא רלוונטי בתקופה האחרונה, מקבל פתאום זריקת אנרגיה בדמות מבצע "טרייד אין" בחסות בית המשפט. מה שיצא לדרך כתביעה לפיצוי בסך 65 שקל לצרכן הצטמק לכשליש מהסכום, נוכח צמיחה במכירת המותג. כלומר, יותר צרכנים נפגעו מהתנהלותה של החברה, אך יפוצו בסכום נמוך מזה שנדרש בתחילה.

 - פשרה בייצוגית: רוכשי קרוקס יזוכו רק ב-25 שקל

מילא זאת, אלא שספק אם סכום זה ישולם ליותר מאחוזים בודדים של לקוחות המותג, שכן הסכם הפשרה קובע כי הפיצוי יינתן רק ללקוח שמחזיק עדיין ברשותו את נעלי המותג - ושמעוניין לרכוש זוג נוסף.

כך, במקום להיענש על התנהגות קרטליסטית, לכאורה, שלפיה קבעו את מחיר המינימום של הנעליים שהיו אז הדבר החם בעולם האופנה, העניק בית המשפט ליבואני קרוקס הקלה - שכל תכליתה הנעת המכירות ששקעו בתרדמת ממושכת, תרדמת שהיתה צפויה להתעצם נוכח החורף שבפתח, כמו גם היעדר הרלוונטיות של המותג.

אם רצה בית המשפט לפצות את ציבור הצרכנים, שניצב
מול מערכת מתואמת אשר מנעה כל סיכוי לתחרות, היה עליו לכפות על החברה מתן זיכוי כספי ללקוחותיה, מבלי להתנות זאת בקנייה נוספת. גם החיוב בפרסום באתר הרשת, שלפיו החברה אינה קובעת מחירים אלא ממליצה בלבד למשווקים על מחיר לצרכן, תורם לתדמיתו של היבואן, ואין בו להעיד על המציאות.

הסכם הפשרה שעליו חתמה קרוקס הגיע מאוחר מדי ומציע מעט מדי לצרכנים. מילא אם היה נחתם בעוד היה המותג לבן בית כמעט בכל ארון נעליים בישראל. אך כעת הוא מהווה לעג לרש ויכול לזכות את חברת קרוקס בפרס המהלך השיווקי של שנת ‭.2010‬ 
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים