טרה מסתערת על שוק החלב - מרחיבה את מותג "מולר"

בקרוב תשיק החברה גבינה לבנה תחת המותג "מולר", בצעד שיסמן את פתיחת הקרב מול תנובה ושטראוס. עם הקמת המחלבה החדשה של טרה בדרום, היא תרחיב את פעילות "מולר" ותפעל עמו גם בקטגוריות נוספות בתחום החלב

נורית קדוש | 1/12/2009 9:56 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
שנתיים אחרי שהשיקה את יוגורט מולר בישראל, החברה המרכזית למשקאות מתחילה במימוש תוכניתה, לפעול עם טרה כמותג הבייסיק שלה בשוק החלב ועם מולר בקטגוריית הפרימיום. לעסקים נודע כי בקרוב תשיק החברה גבינה לבנה תחת מותג מולר. השקת הגבינה הלבנה צפויה להיות צעד ראשון בדרכה של טרה להרחבת פעילות מולר בישראל, באופן שיאפשר לה לתת מענה הולם לתנובה ולשטראוס. עם החתימה על הסכם הזיכיון עם מולר, הדגישה החברה המרכזית, הנשלטת על-ידי מוזי ורטהיים, כי מולר אינו מותג יוגורט-אלא מחלבה המייצרת מגוון רחב של מוצרים בכל הקטגוריות.
גבינת מולר. בקרוב על המדפים
גבינת מולר. בקרוב על המדפים 


ההערכות הן כי בשלב הראשון יתבצעו השקות קטנות, אך עם הקמת המחלבה החדשה של טרה בדרום, תרחיב החברה את פעילות מולר ותפעל עמו בקטגוריות רבות בתחום החלב. מהלך זה מתווסף למהלך המיתוג מחדש שערכה טרה לאחרונה, ובו שינתה את נראות מוצריה, באופן המעניק להם בולטות רבה על המדף. זאת, בעוד בשטראוס, שבראשה עומדת עפרה שטראוס, שינו את אריזות הגבינה באופן שגרם למוצרים דווקא להיטמע במגוון המוצרים שעל המדפים שבמקררי החלב. לאחר זיהוי הבעיה שינתה שטראוס את האריזות והשיבה אותן לקדמותן.

כעת צפויה תנובה להשיק מהלך מיתוג מחדש לחלב ולחלק מהגבינות הלבנות. ההערכות הן כי החברה מתכוונת להכניס את החלב ואת הגבינה הלבנה תחת מותג "הבית" שלה. החברה בחנה לאחרונה חוות דעת של צרכנים על עיצובים שונים של מוצרים, וביקשה מצרכנים מזדמנים להביע דעה על שני עיצובים לקרטוניות חלב ולגביע גבינה.

עם השקת מותג מולר בישראל, לפני כשנתיים, הגיבו שטראוס ותנובה בזלזול וטענו כי המותג לא יוכל לפגוע בעוצמת מותגי דנונה ויופלה. למרות זאת, עד כה הגיע נתח השוק של מולר בקטגוריית יוגורט הפרי לכ-16% ובקטגוריית היוגורט הלבן לכ-6% שנגרעו מהמתחרות.
האיום מתעצם

כעת, עם הקמת מחלבה חדישה ומתקדמת, כמו גם הרחבת מגוון הקטגוריות שבהן פועל מותג מולר, צפוי האיום להתעצם, בעיקר מול שטראוס, הפועלת בעולמות הפרימיום.

מולר הוא מותג היוגורט מספר 1 בבריטניה עם נתח שוק של למעלה מ-30%, ומספר 2 בגרמניה ובאיטליה. למותג מגוון רחב של מוצרי חלב, גבינות וקינוחים. בין מוצרי החברה, מעדני שוקולד גבינות רכות וקשות, מעדני שמנת עם פצפוצי אורז, מעת דני יוגורט עם תוספות, משקאות ויוגורטים פרוביוטיים ועוד.

למולר 5 מתקני ייצור באירופה והיא משווקת את מוצריה גם בהולנד, קפריסין, יוון, הונגריה ועוד. מחזור המכירות של החברה עומד על

כ-3 מיליארד דולר בשנה.

לפני כחודשיים נודע כי ועדה בין-משרדית, בראשות מנהל מרכז ההשקעות של משרד התמ"ת, אישרה את בקשת טרה להעתיק את מפעל החלב שלה מתל-אביב לאזור התעשייה פארק נע"מ שליד נתיבות. זאת במסגרת מסלול סיוע להקמת מפעלים בפריפריה. לטרה אושר מענק בשיעור של 20% מהיקף השקעה כולל של 515 מיליון שקל, להקמת המחלבה בפארק התעשייה.

בטרה ביקשו להקים מחלבה חדשה כדי להרחיב את מערכי הייצור, באמצעות ציוד חדש ומתקדם שיאפשר להגדיל את התפוקה ולייעל את תהליכי הייצור. כיום ממוקמת מחלבת טרה ברחוב יגאל אלון בתלתאביב, ומשתרעת על שטח של כ-10 דונם.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים