נתניהו: "כביש 431 הוא רק תחילת המהפכה"

ראש הממשלה הצהיר בטקס חנוכת הכביש כי בכוונתו לרשת את כל המדינה בכבישים ורכבות והוסיף: "לאחר הרפורמה תכנון כביש יארך לא יותר משנה". מנכ"ל אפריקה שנכח גם הוא בטקס: "אנחנו עוברים ימים לא קלים בקבוצה וגאים להיות חלק מהפרויקט"

עידו אפרתי | 24/11/2009 17:34 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
"בזמן שאנחנו מדברים מחירי הנדל"ן במודיעין ונס ציונה עולים, כך גם איכות החיים של התושבים. כביש 431 הוא רק תחילת המהפכה. אנחנו מתכוונים לרשת את הכל המדינה בכבישים ורכבות מהצפון ועד הדרום", אמר היום (ג') ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס חנוכת כביש 431.

"אנחנו נדרשים לפעול מהר. יש לנו מדינה קטנה ולא ייתכן שנדרשות כמה שעות כדי לעבור אותה לרוחבה - במקום כמה דקות, ועל כן אנחנו מבצעים מהפכה תחבורתית ענקית", אמר נתניהו. "הבסיס למהלך הזה נשען על משולש של כבישים ורכבות, קרקעות זמינות ורפורמה במוסדות התכנון".

חנוכת כביש 431
חנוכת כביש 431 יוסי זמיר
לדבריו את השינוי אחרי הרפורמה במוסדות התכנון אף אחד לא יכול לדמיין: "היום לוקח 15 שנה לתכנן כביש בישראל. לאחר הרפורמה תכנון כביש יארך לא יותר משנה".

מרביתו של כביש, באורך 22 ק"מ, נפתח לתנועה כבר בפברואר השנה, אולם משרד התחבורה, החברה הלאומית לדרכים וזכיין הכביש – חברת דניה סיבוס מקבוצת אפריקה ישראל, החליטו לנצל את פתיחת המקטע האחרון בכביש - הקטע שבין מחלף ענבה ועוד מרכז העיר מודיעין - לטקס חנוכת הכביש.

בין הנוכחים בטקס
היה גם איזי כהן, מנכ"ל אפריקה ישראל. "אנחנו עוברים ימים לא קלים בקבוצה ואנו גאים להיות חלק מהפרויקט הזה, שהוא יצירת מופת. שיטת ה-PFI הוכיחה את עצמה כמצליחה, בייחוד בתקופה של משבר שבה גופים מפסידים מיליארדים. אני בטוח שנמשיך לבצע פרויקטים מהסוג הזה בהמשך", אמר.

תחילת התוואי של כביש 431 במערב בנתיבי איילון, במחלף מבוא איילון מצפון למחלף חולות, ועובר מדרום לראשון לציון ולרמלה. במחלף נשרים חוצה הכביש את כביש 6 ובמחלף ענבה את כביש 1. משם ממשיך הכביש לכיוון מודיעין-מכבים-רעות ככביש מקומי. הכביש כולל עשרה מחלפים, למעלה מ-60 גשרים ועלותו כ-2.3 מיליארד שקל.

את הפרויקט ביצעה ומנהלת חברת דניה סיבוס באמצעות חברת-הבת – נתיבי היובל. הכביש הוקם על פי מודל של PFI – פרויקט לאומי המוקם ומתופעל על ידי הסקטור הפרטי. על פי ההסכם עם המדינה, תקבל חברת נתיבי היובל מהמדינה שתי אגורות עבור כל קילומטר נסיעה בכביש, וכן 60 מיליון שקל מדי חצי שנה לאורך תקופת הפעלתו – כ-22 שנה. בהתאם לכך נמצא הכביש בבקרה מלאה של עשרות מצלמות דרך וגלאי תנועה.
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים