הסוכנות שוקלת: נפסיק להטיס עולים באל על
בעקבות כוונת אל על לייקר את תעריפי הבאת העולים ב-,5% שוקלים בסוכנות לטוס בחברה אחרת. המשמעות: ביטול חוזה של 2.5 מיליון דולר בשנה. אל על: "מדובר בעדכון תעריפים בגלל ההתייקרויות בעולם"
"העלאת המחירים שחברת אל על דורשת מאיתנו לא נכונה כלכלית מבחינת הסוכנות, בשעה שהתנועה האווירית בעולם ובארץ נפתחת לתחרות", אמר גורם סוכנות המקורב לעניין. "לפי התרחיש, המחירים יירדו, אבל באל על רוצים שנתחייב על מחירים גבוהים יותר, במנותק מהמצב בשוק, וזה גורם לנו לחשוב על מציאת מוביל חלופי לעולים".
מנגד, באל על טוענים כי לא מדובר בהעלאת תעריפים, ואומרים כי "לאור המצב הכלכלי והייקור בתשומות, אנו מבקשים לעדכן את המחיר של הטיסה שלא עודכן מזה כשנתיים".
הסוכנות היהודית היא הגורם המממן את הטסת העולים לישראל. בשנה החולפת, למשל, עלו לישראל 15,875 עולים חדשים. במשך כל השנים הקפידה הסוכנות לטוס באל על, ולהביא את מרבית העולים החדשים באמצעות החברה שהיתה בעבר "המוביל הלאומי".
ההחלטה נבעה לא רק מהפריסה הגדולה של החברה בכל העולם ובקיבולת של מטוסיה, אלא גם מהיכולת לקבל מחירים טובים וגמישות בזמני הטיסה ובמקומות הטיסה. במקומות שאל על פחות
בין הסוכנות היהודית וחברת אל על מספר התקשרויות, ישירות ועקיפות. היקף ההתקשרות הישירה עומד על כ-2.5 מיליון דולר בשנה, והוא כולל את מרבית העולים, חוץ מהעולים שמגיעים מצפון אמריקה, מבריטניה ומצרפת.
על פי רוב, ההתקשרות היא דו-שנתית. התקשרות נוספת היא הבאת עולים בקבוצות. התקשרות שלישית היא עקיפה, וכוללת מימון של קבלני משנה, שמביאים את העולים מצפון אמריקה, מבריטניה ומצרפת. כאן מדובר בהיקף של כ-2.5 מיליון דולר נוספים.
ההתקשרות הישירה בין הסוכנות ואל על מסתיימת ב-22 בנובמבר, וכבר החל המשא ומתן בין שני הצדדים. "הסוכנות תדע להביא את העולים בכל מקרה, עם אל על או בלעדיה", הוסיף הגורם. "כיוון שמז דובר בכספי תורמים, אנחנו מחויבים למחיר הנמוך ביותר האפשרי".
מאל על נמסר בתגובה, כי "הסוכנות והחברה עושות יחד רבות להבאת עולים חדשים לישראל. לסוכנות מחירים מיוחדים, מהזולים בעולם באמצעות חברת אל על". באשר לעדכון התעריפים אומרים באל על כי החברה עושה זאת בצער רב. "אין לנו ברירה בשל ההתייקרויות בעולם", הסבירו באל על. "אנו תקווה כי בימים הקרובים הנושא ייפתר על הצד הטוב ביותר. העולים הם בלבנו ויישארו כך לנצח".







נא להמתין לטעינת התגובות



