חברי כנסת תקפו את ענתבי: "ייקור תעריפי הביטוח - לא לגיטימי"

המפקח על הביטוח הגיע לדיון בוועדת הכלכלה על תעריפי ביטוחי האופנועים - וחטף ביקורת חריפה מכל הכיוונים. כרמל שאמה: "ההחלטה לא סבירה באופן קיצוני". "לא ייתכן שכדי לשפר את הרווחיות של חברות הביטוח המפקח יפגע בתחבורה ויגרום לגודש בכבישים". יוליה ברקוביץ': "דברי המפקח - זלזול באינטליגנציה"

גיל מלמד | 29/10/2009 7:31 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
ועדת הכלכלה של הכנסת מתחה ביקורת חריפה על המפקח על הביטוח ידין ענתבי בדיון סוער על העלאת תעריפי הביטוח לאופנועים שנערך אתמול.

חברי הכנסת לא בחלו במילים, וכרמל שאמה הודיע לענתבי "זאת דמוקרטיה ולא פקידוקרטיה. למפקח על הביטוח יש אמנם הסמכות, אבל לנו יש הסמכות לייצר סמכות אחרת, וראוי שהידיעה הזו תהיה על השולחן". שאמה הוסיף ואמר "הרושם הוא שמישהו פה סימן מטרה, בניגוד לעמדת הכנסת, אשר הכריזה מספר פעמים שהיא בעד סבסוד האופנועים".

ח"כ עמיר פרץ הצטרף לביקורת הקשה על ענתבי, כאשר אמר שבסקר שבוצע בקרב הנהגים על הסבסוד של ביטוח האופנועים, "יש אלמנט של הסתה. לא לגיטימי בעיניי שהמדינה תסבסד מסע נגד רוכבי האופנועים ולמען חברות הביטוח. אתה לא שר האוצר ולא שר התחבורה", הטיח בענתבי.

כזכור, ההעלאה הצפויה בתעריפי ביטוח החובה היתה אמורה להיכנס לתוקף ב-1 בנובמבר ונדחתה ל-15 בנובמבר.

ענתבי הסביר את הצורך בהעלאת תעריפי הביטוח ב"חור של 200-220 מיליון שקל בשנה" - שנובע מכך שפרמיות הביטוח של אופנועים, לדבריו, לא מכסות פיצויים לאופנוענים כנזקי גוף והשתכרות.

ענתבי טען שמתוך המחיר הממוצע של כ-1,500 שקל שמשלם בעל מכונית כפרמיית ביטוח חובה, 100 שקל מכסים את אותו "חור" שגורמים הפיצויים לאופנוענים. "רוב בעלי המכוניות לא יודעים שהם, למעשה, מסבסדים את רוכבי האופנועים, וכאשר שאלנו את הנהגים בסקר אם הם מוכנים לסבסד את האופנוענים, הרוב השיב שלא".
רק שלא ייפול עליי עט

ח"כ שאמה חלק שבחים למאבק האופנוענים והוסיף: "בכל מקרה שבו האוצר מייצר תהליך בלי שהתקיים דיון בכנסת, עלולה להתקבל החלטה לא סבירה באופן קיצוני, כפי שקרה. לא הגיוני שבעל אופנוע ישלם ביטוח חובה גבוה יותר מבעל משאית.

"חשוב להבין שאנחנו חיים במשטר דמוקרטי שבו העם מיוצג על ידי חברי הכנסת", זעם שאמה, והוכיח את ענתבי ישירות: "לא הגיוני שהחוק נותן סמכות דרקונית כל כך בידי אדם אחד, מוכשר ככל שיהיה. ענף ביטוח החובה תורם באופן לא פרופורציונלי לרווחי חברות הביטוח, ולא ייתכן שכדי לשפר את הרווחיות שלהן המפקח יפגע בתחבורה ויגרום לגודש בכבישים", טען שאמה וסיכם באמירה "גם אני כעו"ד משלם יותר מפועל בניין לביטוח הלאומי, למרות שהסיכון היחיד הוא שייפול עליי העט שלי".

גם ח"כ אלי אפללו זעם על השימוש שעשה המפקח על הביטוח בסקר שהוצג לוועדה: "השאלה שהצגתם לנהגים, אם הם מוכנים לסבסד את האופנועים, לא ראויה להיקרא שאלה", אמר. "אולי אם היית שואל מה דעתו על מדיניות שמטרתה להפוך את כל מרכז הארץ לפקק אחד גדול, היית מקבל תשובות אחרות. נכון שיש לך סמכויות גדולות להחליט בעצמך, אבל לפני שעשית זאת היית צריך לבדוק

מהי מדיניות הממשלה ולא לבדוק כל דבר דרך החור בגרוש".

ח "כ נחמן שי אמר ש"החלטה על שינוי מבנה הביטוח חייבת להתקבל בהקשר הרחב ביותר, ומכיוון שאני רואה בך עובד מדינה מסור וטוב, ציפיתי שתיתן תמונה מלאה". גם ח"כ יואל חסון פנה לענתבי ואמר: "אתה פקיד מקצועי ורציני ואני לא מאמין שחשבת שמהלך כזה לא ישפיע על מצב התחבורה בישראל. לוועדת הכלכלה אין הסמכות לשנות את החלטתך, אבל אתה שומע כאן אמירה ברורה של הגוף הזה הקוראת לך לעצור את הסוסים. מה כל כך דחוף לך? אתה מפיל על הציבור הישראלי, ועלינו כחברי כנסת, מכת גרזן".

ח"כ יוליה ברקוביץ' הוסיפה כי "דבריו של המפקח על הביטוח הם זלזול באינטליגנציה של מי שיושב כאן". שר התחבורה לשעבר ח"כ שאול מופז ציין כי "אם יצומצם השימוש בדו גלגלי, תיפגע התחבורה לתל אביב וממנה, ולא נוכל לקדם תשתיות תחבורה במקומות אחרים. מדובר בתוספת גודש, ובהגדלת זמן ההמתנה שהולך לאיבוד".

לדברי טל שביט ממטה המאבק, "מאז תחילת הרפורמה בביטוח החובה הרוויחו חברות הביטוח 6 מיליארד שקל". יו"ר הוועדה, ח"כ אופיר אקוניס, סיכם את הדיון בדרישה ממשרד האוצר לדחות את העלאת התעריפים בשנה.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים