שיווק האייפון בישראל: חברות הסלולר מתחייבות למחיר מירבי לצרכן

הממונה על ההגבלים העניקה פטור מהסדר כובל להסכמי ההפצה בין אפל לבין פרטנר, פלאפון וסלקום. החברות התחייבו למחיר מכירה מירבי לצרכן ועל סבסוד קבוע של עלות מכשיר האייפון. האינטרס של אפל: קידום מכירות באמצעות מחיר אטרקטיבי

רונית מורגנשטרן | 26/10/2009 12:37 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
הממונה על הגבלים עסקיים, רונית קן, החליטה על מתן פטור מאישור הסדר כובל להסכמי הפצה לא בלעדיים בין חברת אפל לבין חברות הסלולר פרטנר, פלאפון וסלקום שעניינם הפצתו ושיווקו של ה-iphone בישראל.

לשם הפצתו ושיווקו של ה-iphone בישראל חתמה Apple Sales International הסכמים לא בלעדיים עם שלוש חברות הסלולר הגדולות בישראל - פרטנר, פלאפון וסלקום. במסגרת ההסכמים שהוגשו לרשות ההגבלים לצורך קבלת הפטור, נכללו מספר קבילות, אולם לאחר בחינת הבקשה, ובמסגרת דין ודברים שנוהל מול הצדדים, שונו ההסכמים המקוריים באופן שמסיר חשש לפגיעה בתחרות.

התנאים המפורטים בנוסח המתוקן של ההסכמים, כוללים בין היתר התחייבות למחיר מכירה מירבי לצרכן בכל אופן שבו עשוי ה-iphone להימכר, כגון מכירה במסגרת תכניות שירות. כמו כן, מתחייבות חברות הסלולר לסבסד בסכומים קבועים ומוגדרים את עלות המכשיר לצרכן (בין במסגרת התכניות שנקבעו מראש ובין במסגרת תכניות שיוצעו בהמשך). מחירי המקסימום הנקובים בשלושת ההסכמים, כמו גם גובה הסובסידיות ופרטי התכניות, אינם זהים בין שלוש החברות.

כאמור, כוללים ההסכמים גם התחייבות של חברות הסלולר לתכניות
שירות שבמסגרתן יוצע ה-iphone. התכניות מוגדרות בכל אחד מההסכמים בצורה פרטנית, הכוללת התייחסות הן למחיר המקסימלי שישולם על ידי הצרכן, והן לתמורה שיקבל במונחי דקות שיחה, מסרונים, תכנית גלישה וכו'. השינוי היחיד שמותר לחברות לבצע באופן עצמאי הוא הפחתה של המחיר, אולם גם ביחס לכך התכניות אינן זהות לשלוש החברות.

בנוסף, על פי הסכמי ההפצה, חברות הסלולר מתחייבות להימנע משילוב מכירה של ה-iphone עם מכשירים או ציוד המיוצרים על ידי צד שלישי, וכן להימנע מלקיים מבצעי שיווק הממוקדים במשתמשי iphone, שתכליתם עידוד משתמשי ה-iphone לעבור לשימוש במכשיר אחר. יובהר כי הסכמי ההפצה אינם מונעים מהחברות מלקיים תכניות שיווק למשתמשי iphone כחלק מקבוצה גדולה יותר של משתמשים, ובלבד שהמבצע לא יכוון באופן נקודתי אל משתמשי ה-iphone.

בחינת הסכמי ההפצה העלתה כי מטרתם אינה בהפחתת התחרות או במניעתה.  כך למשל, בבסיס התנאי לגבי מחיר מכירה מירבי לצרכן טעם ענייני שאינו הגבלת התחרות, והוא רצונה של אפל לקדם מכירתם של מכשירי iphone בישראל, כך שקביעת מחיר מירבי מבטיחה כי המכשיר יוצע לציבור במחיר אטרקטיבי. 
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים