בעקבות המיתון: 61% ממשקי הבית הקטינו את הוצאות המזון באוגוסט 2009

סקר איגוד המזון מגלה כי חלה ירידה של 3.2% בהוצאות החודשיות לעומת מרץ 2009. כמו כן, נמשכת מגמת ההתחזקות של הסופרים הענקיים, ובאופן מפתיע, נרשמה עלייה של 90% דווקא בקנייה מחנויות בתחנות דלק, למרות המחירים היקרים

רונית מורגנשטרן | 21/10/2009 12:06 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
הציבור הישראלי מקצץ בהוצאות המזון עקב המצב הכלכלי: 61% ממשקי הבית הקטינו באוגוסט 2009 את ההוצאות על מזון; ההוצאה החודשית הממוצעת על מוצרי מזון וסופרמרקט ירדה ב-3.2% לעומת מרץ השנה, אז נערך הסקר הקודם, וההוצאה החודשית עמדה על 2,028 שקל. כך עולה מסקר של איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים. 

מוצרים בסופרמרקט
מוצרים בסופרמרקט צילום: רענן כהן
  הסקר נערך טלפונית בקרב 600 מרואיינים, המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל, הנוהגת לערוך קניות עבור משק הבית.

נתון מעניין אחר שעולה מהסקר, הוא שחנויות הנוחות בתחנות הדלק רושמות עלייה ניכרת בפופולריות שלהן אצל הצרכנים: 17% ממשקי הבית  רכשו בהן מוצרים באוגוסט 2009 לעומת 9% במרץ השנה - עליה של כ-90%, למרות שמחירי המזון בה יקרים יותר מהסופרים.

הסקר
מגלה כי למרות המיתון חלה עלייה בכוח קניית המזון שמופנה לרשתות המאורגנות, 55.8% כיום, לעומת 50.6% במרץ 2009. מגמת ההתחזקות בכוח הקנייה בסופרים הענקיים נמשכת - 33% מכוח הקנייה באוגוסט 2009 לעומת 29% במרץ השנה. בסופרים השכונתיים 15.4% באוגוסט 2009 לעומת 13% במרץ השנה.

לעומת זאת, נרשמה ירידה בכוח הקנייה המופנה לסופרים מקומיים זולים. 15.4% באוגוסט 2009 לעומת 19% במרץ השנה ו-16% בספטמבר 2009. כמו כן, כ- 17% רכשו באוגוסט 2009 מזון בפיצוציות ובקיוסקים, זאת לעומת 15% במרץ 2009.

עוד עולה מהסקר כי המכולות והמינימרקטים שומרים על כוחם ומושכים 13% מכוח קניית מזון. כך גם הסופרים החרדיים של הרשתות שומרים (8%), והצרכניות הרוסיות (2.8%).

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים