בעקבות המיתון: 61% ממשקי הבית הקטינו את הוצאות המזון באוגוסט 2009
סקר איגוד המזון מגלה כי חלה ירידה של 3.2% בהוצאות החודשיות לעומת מרץ 2009. כמו כן, נמשכת מגמת ההתחזקות של הסופרים הענקיים, ובאופן מפתיע, נרשמה עלייה של 90% דווקא בקנייה מחנויות בתחנות דלק, למרות המחירים היקרים

מוצרים בסופרמרקט צילום: רענן כהן
נתון מעניין אחר שעולה מהסקר, הוא שחנויות הנוחות בתחנות הדלק רושמות עלייה ניכרת בפופולריות שלהן אצל הצרכנים: 17% ממשקי הבית רכשו בהן מוצרים באוגוסט 2009 לעומת 9% במרץ השנה - עליה של כ-90%, למרות שמחירי המזון בה יקרים יותר מהסופרים.
הסקר
מגלה כי למרות המיתון חלה עלייה בכוח קניית המזון שמופנה לרשתות המאורגנות, 55.8% כיום, לעומת 50.6% במרץ 2009. מגמת ההתחזקות בכוח הקנייה בסופרים הענקיים נמשכת - 33% מכוח הקנייה באוגוסט 2009 לעומת 29% במרץ השנה. בסופרים השכונתיים 15.4% באוגוסט 2009 לעומת 13% במרץ השנה.
לעומת זאת, נרשמה ירידה בכוח הקנייה המופנה לסופרים מקומיים זולים. 15.4% באוגוסט 2009 לעומת 19% במרץ השנה ו-16% בספטמבר 2009. כמו כן, כ- 17% רכשו באוגוסט 2009 מזון בפיצוציות ובקיוסקים, זאת לעומת 15% במרץ 2009.
עוד עולה מהסקר כי המכולות והמינימרקטים שומרים על כוחם ומושכים 13% מכוח קניית מזון. כך גם הסופרים החרדיים של הרשתות שומרים (8%), והצרכניות הרוסיות (2.8%).







נא להמתין לטעינת התגובות





