איגוד יבואני הרכב הדו גלגלי: "הפול מטעה את ענתבי"
לדברי היבואנים, הפול העביר למפקח על הביטוח נתונים מוטעים. דורשים פרוטוקולים מהישיבות. מנכ"ל הפול: "לא מקובל עליי"
באיגוד יבואני האופנועים טוענים כי תעריפי הביטוח החדשים לא מבוססים על המציאות הכלכלית בשוק, אלא על נתונים מטעים שהעביר ה"פול" למפקח על הביטוח באוצר, ידין ענתבי, או על פעולה לא מבוססת של המפקח עצמו.
איגוד יבואני האופנועים דורש לקבל את כל הנתונים, הפרוטוקולים והתכתובות הקשורים לביטוח אופנועים, בהתאם לחוק חופש המידע. באיגוד חוששים שבעקבות העלאת התעריפים יחליטו רבים שלא לרכוש אופנועים והכנסתם תיפגע, וסבורים שגילוי המסמכים יחשוף ליקויים בעבודת ה"פול" והמפקח על הביטוח.
במכתב מאת משרד עורכי הדין ארד דניסט ושות' אל יעקב אלחדיף, מנכ"ל ה"פול", מבקש האיגוד לקבל את הדוחות הכספיים של ה"פול" וכן כל מסמך שקשור להכנת דוחות אלה.
"הפול" הוקם ב-1 בינואר 2002 במסגרת הרפורמה בביטוח חובה לרכב. ה"פול" החדש הוא ממשיכו בפועל של מערך דומה שקדם לו ונועד לבטח את כל "מסורבי הביטוח" - בעלי רכב שחברות הביטוח המסחריות לא מוכנות לבטח. ה"פול" החדש שייך לכל חברות הביטוח שפועלות בענף ביטוח רכב חובה, וחלקה של כל חברת ביטוח במאגר הינו לפי חלקה בשוק ביטוח החובה לרכב בישראל.
מאז הרפורמה מסרבות כל חברות הביטוח לבטח אופנועים באשר הם, ובכלל זה נהגים בעלי ותק רב ועבר נקי מתביעות. כתוצאה מכך נאלצים כל בעלי האופנועים לבטח את עצמם בתעריף אחיד ויקר, בשוק ביטוח שלא מתקיימת בו תחרות.
יבואני הרכב הדו גלגלי טוענים מזה זמן שהם לא מצליחים לקבל מן ה"פול" נתונים מדויקים על אודות סך התביעות הכספיות של בעלי אופנועים, למרות שמדובר בתאגיד שפועל מכוח חוק ושגם המבוטחים בו, בעיקר ציבור בעלי האופנועים, מחויבים על פי חוק להיות מבוטחים.
במכתב למנכ"ל ה"פול" מבקש בא כוחם של היבואנים במיוחד מסמכים כגון "תכתובות, ניירות עמדה, מכתבי תלונה, פניות מן הציבור, חוות דעת כלכליות, חשבונאיות וכו' אשר שימשו להכנת הדוחות הכספיים, וכן את הדוחות הכספיים עצמם".
בנוסף מבקש האיגוד לקבל "העתקים מכל הפרוטוקולים של ישיבות הנהלת ה' פול' וישיבות דירקטוריון ה' פול', שבהן התקיימו דיונים בקשר עם הדוחות הכספיים ו/או העלאת תעריפי הביטוח, לרבות פנייה אל המפקח על הביטוח בעניין זה".
בא כוח האיגוד מציין בפני אלחדיף כי לדעת האיגוד, החלטת המפקח על הביטוח להעלות את תעריפי
במילים פחות מעודנות, טוענים מקורות באיגוד יבואני הרכב שתעריפי הביטוח החדשים לא מבוססים, לדעתם, על המציאות הכלכלית בשוק ביטוח החובה אלא נובעים מנתונים מטעים שהעביר ה"פול" אל המפקח, או, לחלופין, בפעולה לא מבוססת של המפקח עצמו.
יעקב אלחדיף, מנכ"ל ה"פול", מסר בתגובה כי הדוחות הכספיים של הפול מפורסמים באתר האינטרנט של החברה, ואישר שמכתבם של היבואנים התקבל ב"פול", אך תוכנו והמשתמע ממנו לא מקובלים עליו. לדבריו, "הפול ישיב ליבואנים בתוך 30 ימים, כבקשתם".