ארוחת בוקר סינית בטיפאני
מרבית הסינים העשירים כלל לא נפגעו מהמשבר העולמי. להיפך - הם ממשיכים לרכוש במלוא המרץ מוצרי יוקרה בינלאומיים כמו לואי ויטון וטיפאני, הכל כדי להיות "בולטים בשטח"

חנות לואי ויטון בסין צילום: יחסי ציבור
המחקר, שנערך על ידי חברת המחקר Pao Principle, גילה כי קרוב ל-90% מהסינים העשירים רכשו תיק של מעצב יוקרתי במהלך השנה האחרונה. כשני שליש מהגברים, וכשליש מהנשים, קנו גם שעון יוקרה במהלך השנה האחרונה, בעוד ש-30% סיפרו כי חזרו מהחנות עם הקופסה הכחולה הידועה של תכשיטי טיפאני.
לדברי חברת המחקר, "המדיניות המגבילה את המשפחות לילד אחד יצרה דור המורכב מאינדיבידואלים שיותר מרוכזים בעצמם, ושהשאיפה העיקרית שלהם היא להבדיל את עצמם מחבריהם. הם כבר לא מרוצים אם הם נטמעים בתוך הקהל, ופונים למוצרי היוקרה כדי להיות בולטים בשטח".
על רקע ההתאוששות האיטית באירופה ובארצות הברית, קמעונאי מוצרי
היוקרה פונים לכיוון מזרח בחיפוש אחר צמיחה. LVMH חברת מוצרי היוקרה הגדולה בעולם של מעצב העל, לואי ויטון, ויריבתה ריצ'מונט - מחשיבות את סין כאחד מהשווקים המרכזיים שלהן.
מנתוני המחקר עולה כי חברת טיפאני היתה יצרנית התכשיטים המועדפת על רוב הסינים, בעוד שהתכשיט המועדף היה שרשרת, מזהב, כסף או פלטיניום. ולמרות החיבה של הסינים להנחות, גורמים כמו שירות משופר, מבחר גדול ואיכות המותג - היו שווים בחשיבותם.
נזכיר כי תוכנית התמריצים הממשלתית הנאמדת בכ-600 מיליארד דולר, וסכומי שיא של הלוואות מצד הבנקים בבעלות המדינה, עזרו לסין לעלות על המסלול לצמיחה צפויה של 8% השנה. המדינה אף רשמה את קצב ההתאוששות הגבוה ביותר מבין הכלכלות המרכזיות.
תוכנית התמריצים אף הצליחה להפוך את המגמה ביצוא (שרשם ירידה בביקוש), לשמור על הכנסות יציבות ולהפחית את ההשפעה של המשבר הכלכלי על רוב הסינים העשירים.







נא להמתין לטעינת התגובות





