כריש ברשת: כך תהפוך לדון ז'ואן קיברנטי

אל תצלם את עצמך מול המראה - זה צועק "אני בודד". אל תספר על עצמך בפרופיל האישי - זה נורא משעמם. אל תתבכיין ששברו לך את הלב - זה ממש אנטי-גברי. רוצה להפוך לדון ז'ואן קיברנטי? לעסקים אונליין ולקואוצ'ר הדייטינג סטס סגין יש כמה טיפים בשבילך

רותם סלע | 5/10/2009 12:12 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
"בסופו של דבר, גברים ונשים לא שונים כשהם נפגשים ברשת - ההבדל היחיד הוא צורת התקשורת", מסביר סטס סגין, קואוצ’ר לדייטינג והיכרויות בחברת MySod. סגין מלמד גברים כיצד להתחיל עם נשים באתרי ההיכרויות ברשת, וגם כמובן במציאות. אם תרצו לשפר את הסיכויים שלכם למצוא אהבה בעולם המקוון - סגין הוא בדיוק האיש שתרצו לצדכם.

"בעיקרון, האנשים שמחפשים קשר ברשת מתחלקים לשני סוגים: אלו שמבחינתם זו אופציה בלעדית, ואלו המשתמשים בה כתוספת לפגישות שהם משיגים בעולם האמיתי", אומר סגין ומדגיש כי לא מדובר בהפרדה שרירותית אלא מהותית: "כ-70% מהתקשורת בין בני אדם איננה מילולית. הקריצה, העמידה והנוכחות שמקרין אדם בשניות הראשונות של פגישה חשובות פעמים רבות הרבה יותר מ-3 שעות השיחה שלאחריה".
מחפשים אהבה ברשת
מחפשים אהבה ברשת צילום: יופיטר

סגין מסביר כי הרושם הראשוני הוא בדרך כלל גם הרושם האחרון והסופי. "אלו הפועלים באופן בלעדי ברשת ומתמחים בסוג כזה של אינטרקאציה עשויים להתגלות כהרבה פחות אטרקטיביים בפגישה - ולהפך".

ב-30% מהתקשורת המילולית והחזותית שניתן להשתמש ברשת מציע סטס לעשות שימוש מושכל ומחושב. עיצוב נכון של הפרופיל באתר ההיכרויות הוא שלב ראשוני וקריטי בהפיכה לדון ז’ואן קיברנטי.

"ישנו משקל רב מאוד לבחירת תמונות נכונות לפרופיל. אני נתקל הרבה מאוד בתמונות שבהן הגולש מצלם את עצמו מול המראה, הרבה מאוד פעמים עם חולצה חשופה", מציין סגין ופוסק, "זה רע מאוד. בתמונה כזאת אתם צועקים למעשה שאתם בודדים, הרי ברור לצופה שצילמתם את עצמכם במיוחד בשביל הרשת. בנוסף לכך ברור לגמרי שאתם מתאמצים, הרי הורדת החולצה היא בחירה מלאכותית שנועדה לעשות רושם, ניסיון שקוף לעשות רושם - וזה אחד הדברים הפחות מושכים שיש".
"נשים אוהבות אלפא"

סגין טוען שניתן להיות מלאכותי - אך בדרך מתוחכמת יותר. "תמונת הפרופיל צריכה להיראות טבעית והאדם המצולם צריך להיות בפעילות - גולש, מטייל או מתרועע עם אנשים אחרים".

אם הגולש אכן מצוי בחברת אנשים, על פי תפיסתו של סגין חשוב מאוד שייראה בשליטה - "נשים אוהבות אלפא", הוא מסביר, לכן תמיד עדיף להיות זה שיושב בראש השולחן, לעמוד בראש הטור וחשוב אולי הרבה יותר - לגעת.

"מחקרים מוכיחים שאנשים מזהים כריזמטיות עם מגע. אם בתמונה יש מישהו שכורך את זרועותיו על כתפיהם של שני חבריו, הוא נתפס כאדם דומיננטי". לדבריו, אין מספר תמונות מומלץ, ולמעשה כל המרבה בתמונות ועומד בקריטריונים הרלוונטיים, הרי זה משובח.
מסתבר שהתמונות הן החלק הפשוט יותר בבניית הפרופיל והחלק המאתגר באמת הוא דווקא כתיבת התיאור האישי - המשימה שבה רוב הגברים נופלים בפח. "שלא כמונו, נשים לא ניזונות מאינפורמציה אלא מרגשות", צוחק סגין, "תיאורים

כדוגמת מהנדס, בן 35, מתאמן שלוש פעמים בשבוע, לומד לתואר שני ומחפש את האחת, פשוט לא באים בחשבון. הם משעממים - ושעמום הוא פשע שאין לו כפרה".

סגין עוצר ובוהה לרגע באוויר וחיוך מתפשט על פניו, "יש פשע גרוע אפילו יותר", הוא נזכר, "הבכיין - זה שכותב דברים כמו 'אני פרח עדין, נכוותי בעבר מאהבה' וכיוצא בזה, אדם כזה לא יכול למשוך אישה, הפרופיל שלו הוא אנטי-גברי".

לדבריו, הדרך הנכונה לכתוב תיאור נכון היא להגיד מה אתה רוצה ולהישמע מאתגר. "נשים מחפשות אתגרים, גבר שיש לו סטנדרטים ולא מישהו שמקבל כל אחת. אדם שכותב שהוא מחפש מישהי ספונטנית שבהתרעה מיידית תטוס איתו לחופשה בפריז מגרה את הדמיון של הגולשת הפוטנציאלית".

גם בסעיף התחביבים מפציר סגין כי אין סיבה לכתוב עוד פרטים יבשים: "זה לא מעניין אף אחד שאתה מתעניין ביוגה, תכתוב שאתה עוסק בלחימת שוורים, ציד דרקונים או כיבוש החלל - תצחיק, תרגש ותצליח".

בדל את עצמך

לטענת סגין, אתרי ההיכרויות הישראליים הם היחידים בעולם שבהם ישנן יותר בנות מבנים, מה שמהווה לכאורה יתרון משמעותי למין "החזק". עם זאת, היתרון המספרי לא מיתרגם ליתרון כמותי במספר ההודעות הנשלחות, ונשים בעלות תמונת פרופיל אטרקטיבית זוכות לעשרות פניות בשבוע.

סגין -
סגין - "ההודעה הראשונה צריכה להיות לא שגרתית" ללא
 

"כל מי שלמד שיווק יודע שבמקרה כזה הדבר החשוב ביותר לעשות הוא לבדל את עצמך. רק מי שיהיה שונה יכול למשוך תשומת לב בין כל ההודעות, ולכן ההודעה הראשונה צריכה להיות לא שגרתית".

להודעה לא שגרתית כמו גם לפרופיל לא שגרתי ישנם מספר אלמנטים חשובים: "קודם כל ההודעה צריכה להיות אישית ולא נוסחתית. המילה שאנשים הכי אוהבים לשמוע או לקרוא היא השם שלהם, וככה אתם גם מבטיחים שההודעה לא תיראה כמו עוד הודעת שרשרת ששלחתם כבר מאה פעמים", ממליץ סגין ומסביר כי יש לקרוא את הפרופיל ולהתייחס אליו בהודעה, שצריכה לכלול גם עקיצה או תובנה שתגדיל מאוד את הסיכוי לתגובה.

"למישהי עם שמלה לדוגמה כותבים - קראתי שיש אופי מאוד מסוים לאשה שלובשת שמלה אדומה, ורציתי לבדוק אם זה נכון. דרך אחרת היא להתייחס לשיער, הביגוד או הבעת הפנים", אומר סטס ומדגיש, "בכל מקרה, אסור לעבור את הגבול ולהעליב או לפגוע".

לאחר קבלת תשובה, ממליץ סגין לשלוח הודעה שנייה, שגרתית יותר, ולנהל שיחה קלילה בצ’אט על ענייני השעה ולחתוך לכיוון פגישה. בכל מקרה, עדיין לא לספק אינפורמציה, שכן מסתורי יותר הוא טוב יותר, וככל שתדבר יותר עכשיו, יהיה פחות על מה לדבר בדייט.

"אחד הדברים הכי מצחיקים הוא שאנשים מנסים להשיג טלפון, פייסבוק או מסנג’ר במקום לקבוע פגישה. סבא שלי לימד אותי שהדרך הכי קצרה בין שתי נקודות היא קו ישר, למה ללכת סחור סחור? הרי המטרה בסופו של דבר היא להיפגש פנים מול פנים".

לקפוץ ביחד לעזריאלי

סגין מסביר כי לפגישה עם אדם זר מהאינטרנט יש אלמנט חזק של חוסר ודאות, וכדי להרגיע את הצד השני כדאי לקבוע את הפגישה במקום ציבורי ולתחום אותה במסגרת זמן. "אני קופץ לעזריאלי לחצי שעה היום בשמונה, את רוצה להיפגש - היא דוגמה להצעה סולידית שיכולה לעבוד". מהשלב הזה, הקשר כבר יוצא מגבולות הרשת, החוקים משתנים וכך גם דרכי התקשורת - ברוכים הבאים לעולם האמיתי.

מספר הישראלים שמנסים להכיר באמצעות הרשת נמצא במגמת עלייה וממשיך להתעצם. המגמה מובילה איתה את הצלחתם של שורה ארוכה של אתרי אינטרנט ומובילה לכניסתם של גופים חדשים מתחום האינטרנט שלא היו מזוהים עד עכשיו עם סצנת הדייטינג.

אפשרות ההיכרות באינטרנט הופכת לאחרונה גם לנחלתם של אלה שלא ניסו עד כה לדוג קשר ברשת בזכות אתרים שאינם אתרי היכרויות מסורתיים: רשתות חברתיות כמו פייסבוק, שכוללת כיום כ-1.7 מיליון גולשים, היא זירה מצוינת להיכרויות.

"אם נמשיל את האינטרנט לעולם האמיתי, הרי שאתרים כמו ג’יידייט הם פיק-אפ ברים ורשתות חברתיות הן הקניון. בחורה אמנם איננה צופה שיתחילו איתה בפייסבוק, אך במקרה שהפנייה שנונה ומנוסחת היטב, אין שום סיבה שלא ייווצר קשר", אומר סגין ומסכם, "אין אישה שמתעוררת בבוקר ואומרת לעצמה 'הלוואי שהיום לא אכיר את אהבת חיי' - לרגש יש כוח רב יותר מלחוקים ולמוסכמות".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים