החברה לישראל מזהירה: צים לא תוכל לעמוד בהתחייבויות
החברה לישראל של משפחת עופר פרסמה דיווח לבורסה על כינוס אסיפה מיוחדת. מעריכה כי בשנים הקרובות חברת צים "צפויה להיקלע לגרעון תזרימי" ומבהירה: "גורמים הנכללים בקבוצה מסוימת בהסדר נדרשים לויתורים"
- למרות התנגדות בעלי ההון - החברה לישראל מזרימה לצים 60 מיליון דולר
בדיווח שפרסמה נכתב כי "החברה לישראל בע"מ מתכבדת בזאת להודיע כי ועדת הביקורת והדירקטוריון של החברה החליטו לכנס אסיפה כללית מיוחדת בעניין נשוא דיווח זה בקשר עם תוכנית הבראה לצים שירותי ספנות משולבים בע"מ ("צים").
במסמך מוסבר כי "לצד המשבר הפיננסי הגלובלי וכחלק ממנו, אירעו בשוק הספנות הבינלאומי מספר התפתחויות שליליות, ובהן בין היתר היצע אניות גבוה ביחס לביקוש מתון, עובדה שהובילה לירידה גוברת בניצולת האניות ובדמי ההובלה".
"התנאים הקשים בשוק הספנות הבינלאומי ממשיכים להשפיע באופן שלילי על צים, ובין היתר על התוצאות העסקיות שלה, עמידתה באמות המידה הפיננסיות ועל יכולת הגיוס כמו גם על תנאי המימון שלה, וזאת בדומה לחברות ספנות בינלאומיות אחרות".
"כחלק מהצעדים שצים נוקטת אשר נועדו להתמודד עם השינויים במצב השוק, צים מנסה לגבש תוכנית הבראה מוסכמת עם נושים שונים שלה, וזאת בנוסף ליתר הצעדים הננקטים על-ידה".
החברה גם מזהירה כי היא "מבקשת להדגיש כי אין וודאות לכך שתגובש תוכנית הבראה מוסכמת לצים, בין היתר, במידה וגורמים מסוימים לא ייטלו חלק בתוכנית ההבראה שצים מנסה לגבש ואו במידה וגורמים מסוימים יפעלו כנגד צים, ובמקרה כאמור ייתכן כי צים תאלץ לפנות לערכאות משפטיות מוסמכות, לרבות לשם ביצוע הסדר בחסותו של בית משפט".
צים מעריכה כי "בשנים הקרובות (2009-2013) היא צפויה להיקלע לגרעון תזרימי - הנובע מהפעילות העסקית, מהשקעות והחזר הלוואות - בסך הנאמד בכמיליארד דולר ארה"ב"
על בסיס האמור, כותבת החברה, "מתכוונת צים לארגן את חובותיה והתחייבויותיה על פי העקרונות המפורטים: הגורמים הנכללים בהסדר, אשר סווגו לקבוצות שונות לצרכי ההסדר, נדרשים לויתורים בשים לב לזכויותיהם היחסיות".
"גורמים הנכללים בקבוצה מסוימת בהסדר נדרשים לויתורים מקבילים לויתורים הנדרשים מיתר הגורמים המסווגים באותה קבוצה. הויתורים הנדרשים מהנושים הפיננסיים אינם כוללים מחיקת חובות, ועיקרם דחייה בתשלומי קרן. נושים פיננסיים מובטחים נהנים מעדיפות בפירעון חובם על פני נושים פיננסיים בלתי מובטחים".
בצים נוקטים בזהירות כשמוסיפים ומסבירים כי"כפי שהובהר לעיל, תכנית ההבראה מבוססת על תחזית עסקית של צים לשנים הבאות".
"פעילות צים ותוצאותיה העסקיות מושפעות מהותית מהיקף הסחר הבינלאומי שהינו פונקציה של המצב הכלכלי העולמי. כאמור לעיל התחזית העסקית מבוססת על הנחותמסוימות בדבר יציאת המשק העולמי מהמיתון והתאוששות שוק ההובלה הימית והתגשמותה מותנית, בין היתר, בהתקיימותן של הנחות אלו שאין ודאות שיתממשו".
באסיפה המיוחדת, שתתקיים ב-14 באוקטובר, מבקשת החברה לדון גם בעיקרי הסכם פריסת החובות. על פי הפירוט בדיווח, החברות מקבוצת החברה לישראל של משפחת עופר, הקשורות לצים ידחו חובות
בסכך כ-150 מיליון דולר
בדיווח מצוין כי "מקרב הגורמים הנמנים על קבוצה זו הגיעה צים להבנה עם התאגידים הקשורים על בסיס האמור, כאשר ההפחתה מול התאגידים הקשורים הינה "בסכום מצטבר של כ-150 מיליון דולר".
כנגד הסכומים שיופחתו יונפקו שטרות אג"ח המרה למניות צים, "אשר יומרו (ללא שיקול דעת מקבלי השטרות) בשנת 2016 או בעת הנפקת מניות צים לציבור, לפי המוקדם ביניהם".
"עם זאת", נכתב "הפחתת סך של עד 60 מיליון דולר מתוכם - שהינם סכום מצטבר של שיעור ההפחתה הנוכחי מדמי החכירה - אינו מותנה באישור תכנית ההבראה".
נכון למועד הדיווח, טרם סוכמו הפרטים הנוגעים להסדרים עם בעלי האניות שאינם "צדדים קשורים".
"צים נמצאת עימם במשא ומתן מתוך כוונה להגיע להסכמה בדבר הפחתה בדמי החכירה על בסיס העקרונות שיושמו בהסדר עם התאגידים הקשורים, ובאופן יחסי להיקף ההתחייבויות מולם", נכתב.
צים נמצאת במשא ומתן מתקדם עם מספנות איתן התקשרה לשם בניית אניות ועד כה הגיעה
רוב הדחיות האמורות מלוות בעדכון מועדי התשלומים באופן שיותאמו למועדי המסירה החדשים. סך היקף התשלומים שמועדם השתנה או נדחה בגין האניות האמורות מוערך ב-1.5 מיליארד דולר.
צים גם סיכמה עם מספנה לקבלת מימון בסך של כ-155 מיליון דולר לתשלום יתרת התמורה בגין אניות בבנייה. מתוך סכום המימון האמור קיבלה צים נכון למועד זה כ-129 מיליון דולר. מימון אשר אפשר לצים קבלת 2 אניות במהלך חודש יולי.
"במסגרת תוכנית ההבראה המוסכמת" מוסבר, "צפוי כי החברה תידרש להזרים לצים (כנגד מניות) סכום בסך של 350 מיליון דולר, כאשר יתרת סכום ההזרמה הינו סך
של 250 מיליון דולר. החברה ניאותה להזרים לשיעורין את הסכום האמור בשנים 2009-2010".
צים מציינת כי היא ממשיכה לקדם צעדי התייעלות כדי לשפר את מצבה הפיננסי ומונה בין היתר כי היא סוגרת "קווי ספנות לא ריווחיים, האחדה של קווי ספנות אחרים תוך צמצום הוצאות תפעול, העמדת אוניות, החזרת אניות חכורות לבעליהן,והפחתה בהוצאות המנהל, לרבות בדרך של צמצום מצבת כוח האדם".







נא להמתין לטעינת התגובות





