לימודים מתונים
המיתון מורגש גם בהיערכות לשנת הלימודים - קונים פחות מותגים ופחות עטים ועפרונות. מנכ"ל דפרון: "הסוחרים לא מעבירים את ההוזלות לצרכנים למרות, שיצרני המחברות הורידו מחירים"
מהבדיקה מתברר, כי העונה הנוכחית מתאפיינת בירידה בקניית מותגים כמו: בראץ, ספיידרמן, פו-הדוב וברבי ב"ענף" מחברות רגילות ובמחברות ספירליות, עקב המחיר הגבוה שלהן לעומת מחברות שאינן ממותגות. עם זאת, כוכבי הסדרה "כמעט מלאכים" ממשיכים להיות מבוקשים.
בשוק הישראלי נמכרות בשנה כ-35 מיליון מחברות (רגילות, ספירליות, דפדפות ובלוקים לציור), במחיר לצרכן של 50-55 מיליון שקל וזאת בדומה לשנה שעברה.
בתוך כך, ישנו מהפך ברכישת מחברות ספירליות: השנה ישנה העדפה ניכרת בצריכת מחברות ספירליות מפלסטיק, אשר מחירן ירד בשלוש השנים האחרונות ב-30%, לעומת מחברות
ספירליות מקרטון, אשר שלטו בשוק לפני כשלוש שנים. בנוסף, הצריכה הישראלית לנפש לשנה עומדת על 5 עפרונות, כשבישראל נמכרים מדי שנה כ-30 מיליון עפרונות.
יוסי דוברובסקי, מנכ"ל דפרון, אומר כי: "עקב התחרות הקשה מול יבוא המחברות, בעיקר מתורכיה, סין והגדה המערבית, המחירים השנה לחנויות ירדו, אך הצרכן אינו נהנה מהירידה במחיר, משום שבעלי החנויות השאירו את המחיר על כנו, בדומה לשנה שעברה".
מבדיקת התאחדות התעשיינים עולה כי במחצית הראשונה של שנת 2009 יובאו לארץ מסין כ-306 אלף ניירות לכתיבה, כ-4 מיליון עטים, כמיליון עפרונות וכ-282 אלף מחקים.
סה"כ מדובר ביבוא מסין של פריטים אלו בהיקף כספי של כ-3.77 מליון דולר - מהווה ירידה של כ-51% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. סה"כ יובאו לארץ במהלך תקופה זו כ-9 מיליון עטים בהיקף כספי של כ-9 מיליון דולר, ירידה של כ-45% לעומת המחצית הראשונה של 2008.






נא להמתין לטעינת התגובות



