אושרה תביעה ייצוגית נגד סלקום בסך 440 מיליון שקל
ביהמ"ש המחוזי קבע כי חברת הסלולר הפרה את החוזה עם לקוחותיה, כשהחלה ללא הסכמתם לגבות ב-2004 תשלום עבור פירוט שיחות
על פי כתב התביעה, לאחר שבמשך שנים לא גבתה כספים עבור הפירוט, החלה חברת הסלולר ביולי 2004 לגבות 4.90 שקלים מלקוחותיה הפרטיים. בהמשך, היא החלה לנהוג כך גם עם לקוחותיה העסקיים, מהם נהגה לגבות עבור הפירוט 3 שקלים.
מנגד טענה סלקום כי הלקוחות יכולים לראות את פירוט השיחות באתר החברה, וכי לא מדובר בשירות אותו אסור לה לתת או לגבות עליו תשלום.
השופטת אסתר שטמר, קבעה כי סלקום
הפרה את ההסכם עם לקוחותיה, כיוון שאין בהסכם או בתנאי הרישיון שלה כל הוראה המאפשרת לה להתחיל לגבות תשלום שלא גבתה קודם לכן ושאינו נזכר בהסכם. "מדובר בשירות שאינו כתוב בתנאי הרישיון, ולכן הוא שירות שסלקום לא חייבת לתת אך גם אינה יכולה לגבות עבורו תשלום ללא הסכמת הלקוחות", ציינה השופטת.
השופטת אף ציינה, כי אין לראות בחיוב הלקוחות על שירות שעד כה ניתן להם בחינם כ"עדכון תעריף", אלא גבייה חדשה.
בקשר לסכום הפיצוי קבעה השופטת, כי יש להתחשב בכך שסלקום איפשרה להתנתק מהשירות, שניתן היה בקלות לקבלו דרך אתר האינטרנט, וכן בכך שהלקוחות צרכו את השירות ונהנו ממנו.