המיסוי הירוק יוצא לדרך: פורד פוקוס תתייקר בכ-2,000 שקל
בדיקה של המחירונים החדשים מגלה כי מחירן של המכוניות המשפחתיות לא השתנה, מחיר המשפחתיות הגדולות דווקא עלה ואילו מחיר המכוניות הקטנות ירד. טויוטה פריוס ההיברידית תוזל בכ-2,000 שקל, מאזדה 6 צפויה להתייקר בכ-6,500 שקל

ואולם, בדיקה של המחירונים שפורסמו עד כה מגלה כי הצפוי התרחש: מחירי המכוניות המשפחתיות לא השתנו, מחירן של המכוניות המשפחתיות הגדולות יותר עלה, ואילו מחירי המכוניות הקטנות ירד בהתאם.
במקרה של המכוניות ההיברידיות הנמכרות בישראל, לא נוכל לומר כעת הרבה היות ולעת עתה פורסם רק מחירה של הפריוס, שהוזל בכ-2,000
כאמור, בקרב המכוניות המשפחתיות אין שינויים משמעותיים: מחיר גרסת ציי הרכב של מאזדה 3 ('אקטיב') נותר על 115 אלף שקל, כמו גם גרסת ציי הרכב של טויוטה קורולה. מנגד, פורד פוקוס, אחותה האירופאית של מאזדה3, המיובאת על ידי אותו יבואן אך נסחרת ביורו, מתייקרת ב-2,000 שקלים.
במקרה של המשפחתיות הגדולות נראה כי יש יישור קו. המשמעות: המחיר עלה בכ-6,500 שקל ונאמד בכ-159 אלף שקל. כך הדבר גם לגבי מחירה של מאזדה 6, טויוטה אוונסיס ופורד מונדיאו.

סקודה סופרב התייקרה גם היא והיא נאמדת כיום בכ-163 אלף שקל. יחד עם זאת, הפער בינה לבין המכוניות האחרות בקטגוריה שנאמד בכ-10,000 שקל - הצטמצם משמעותית.
לעומת זאת, מחירה של גרסת ה-3.6 ליטר של הסופרב (שנבחרה יחד עם אאודי A6 כמכונית השרים) התייקרה בכ-40 אלף שקל והיא נאמדת כיום בכ-285 אלף שקל. לשם השוואה, טויוטה קאמרי שכעת מתומחרת בכ-180 אלף שקל, נמכרה לפני הרפורמה בכ-160 אלף שקל.
במקרה של מכוניות קטנות, נרשמו הוזלות נאות: כך למשל, מחירי טויוטה יאריס ירדו בין 4,000 ל-5,000 שקל (בהתאם לגרסה), מחירי סקודה פאביה הוזלו בין 5,500 ל-2,000 שקל, ואילו מחירה של פורד פיאסטה הוזל ב-3,500 שקלים - ל-105 אלף שקל.
לעומת הפיאסטה, מחירה של אחותה לפלטפורמה מאזדה 2, לא ירד באותו סדר גודל: גרסת ה'דיינמיק' המיועדת לשוק הפרטי הוזלה בכ-1,000 שקל, ואילו גרסת ציי הרכב נותרה במחיר זהה לזה שהיה - 104,500 שקל.







נא להמתין לטעינת התגובות





