הונדה SH125 - תתחילו איתו
למרות גלגליו הגדולים, הונדה SH125 הרגוע מתאים בעיקר לרוכבים טירונים, כתחליף לאופניים

הונדה SH125 צילום: יח''צ
הרי בצרפת ובאיטליה סלולים בחלק מהמקומות רחובות מרוצפי אבן ובמקומות אחרים האספלט סתם משובש, ממש כמו אצלנו. גלגלים גדולים, להבדיל מאלה הקטנים, שמאפיינים את רוב הקטנועים בישראל, מתמודדים טוב יותר עם כביש משובש, מספקים יציבות טובה יותר, ולכן אמורים להצליח גם אצלנו.
SH125 של הונדה מנסה להתמודד גם הוא עם השאלה הזאת, ומה שהוא מציע - בשונה מכלים טאיוואנים של סאניאנג וקימקו - הוא עיצוב איטלקי ומנוע משובח. כמעט כרגיל אצל הונדה, תג המחיר של הכלי הזה גבוה מהממוצע בקטגוריה ועומד, במקרה זה, על 23,500 שקל.
SH מיוצר על ידי הונדה באיטליה, אבל המוצא האיטלקי לא מורגש כמעט כשבוחנים את איכות ההרכבה, היפנית. מצד שני, הוא לא בא מספיק לידי ביטוי בארגונומיה של הכלי: בשונה מכלים מהמזרח, רוב הכלים האירופיים מיועדים לרוכבים גבוהים יותר, ולכן הם גם נוחים יותר לרכיבה.
ל-SH יש אמנם מושב גבוה, אבל הכידון שלו מעט נמוך מדי, כך שתנוחת הרכיבה זקופה ובסדר, אבל לא מושלמת. בנוסף, המושב עצמו קשה וקצר, מה שהופך את הכלי לפחות נוח לרוכב בודד, ודי לא נוח לנוסע מאחור.
אף מנוע בנפח 125 סמ"ק שמוכר בישראל לא מציע את רמת העידון, השקט והאיזון של המנוע שמניע את ,SH125
וזאת התכונה הטובה ביותר של הכלי הזה.
תכונה אחרת היא האופי שבו מעבירה תיבת ההילוכים הרציפה (וריאטור) את כוח המנוע לגלגל האחורי. את פרק הזמן שחולף לאחר פתיחת המצערת ועד שהכוח מורגש על הכביש, אפשר למדוד, לא רק להרגיש, וזה יוצר תחושה עייפה שלא ממש מסתדרת עם כוחו של המנוע. מצד שני, מרגע שכל המערכת "תפסה", הקטנוע מאיץ בכיף עד לגזרת ה-100 קמ"ש - מה שמאפשר רכיבה קצרה גם על כבישים בינעירוניים.
הבלם הקדמי מדויק ונוח לשימוש, אבל הבלם האחורי, שמופעל עם מערכת בלימה משולבת (לחיצה עליו מפעילה גם את הקדמי) חלש מאוד ולא מעורר ביטחון כשצריך לבלום מהר ממהירות גבוהה.
רוכבים שמחפשים מעט פלפל בקטנוע עירוני לא יאהבו את הזינוק העייף ואת הבלימה המעט רופסת, וכשישקלו מצד אחד את המנוע המעולה ומצד שני את תג המחיר, סביר שיעברו לחפש משהו מתאים יותר עבורם. רוכבים טירונים, לעומתם, ייהנו מהיציבות, הפשטות והתחושה של כלי סלחן ורגוע.
מה שהופך קטנוע לכלי השימושי ביותר שבנמצא למי שצריך להתנייד בעיר בחיי היום-יום הוא, בראש ובראשונה, נפח אחסון יעיל מתחת למושב. קטנועים עם גלגלים גדולים סובלים ממצוקה בתחום הזה, וגם ב-SH125 מדובר בבדיחה: תחת המושב יש מקום לקופסת סיגריות, מצית, משקפי שמש וכרטיס מועדון. כדי לאחסן קסדה, או כל דבר אחר, חייבים להתקין ארגז אחורי, וזה כבר ניג'וס מסוג אחר.
במצבו הנוכחי, SH125 הוא תחליף לא זול לאופניים, ולא הרבה מעבר לכך.







נא להמתין לטעינת התגובות





