שטראוס נגד נביעות ומי עדן: "נחזיר את הצרכנים לשימוש במי ברז"

עם החתימה על ההסכם לרכישת תמי 4, תמורת 291 מיליון שקל, מצהירה החברה כי בכוונתה להחזיר את צרכני המים המינרליים למי ברז

נורית קדוש | 13/7/2009 7:21 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
מלחמת מים: עם החתימה על ההסכם לרכישת תמי 4, תמורת 291 מיליון שקל, מצהירה שטראוס כי יש בכוונתה להחזיר את צרכני המים המינרליים למי ברז.

על פי נתוני שטראוס, תעשיית הפתרונות לצרכני המים בעולם מגלגלת 75 מיליארד דולר בשנה. 60 מיליארד מתוכם בתחום המים בבקבוקים ו-15 מיליארד בתחום פתרונות המים הביתיים הכוללים מסננים, מטהרים ומתקני מים שונים.

בחברה רואים בענף פוטנציאל צמיחה גדול לנוכח הנתונים שבידיהם, שלפיהם רק 1% מהמים בעולם ראויים לשתייה. איכות המים בעולם הולכת ומידרדרת ולכ-1.2 מיליארד בני אדם אין גישה למים נקיים לשתייה.

בתחילת 2007 ביצעה שטראוס את ההשקעה הראשונה במיזם המים H2Q שנוסד על ידי קבוצת מדענים מהאוניברסיטה העברית בירושלים לצורך בניית חברה בינלאומית מובילה בתחום פתרונות לטיהור מים באזורים שונים בעולם.

מכיוון שהפתרונות הקיימים בשוק סובלים ממגוון בעיות שבראשן מחירם הגבוה, איכותם הנמוכה ותחזוקה מסובכת, פיתחה H2Q טכנולוגיה חדשנית לטיהור מים המורכבת משילוב בין פיתוחים חדשניים בתחום ההנדסה והפיזיקה לבין תחומי הכימיה
והמיקרוביולוגיה, הנתמכים ב-8 פטנטים.

המטהר שפיתחה H2Q מאפשר מגוון מאוד נרחב של יישומים, כגון ברים, בקבוקים, מקררים, קנקנים ועוד, שיאפשרו רמות תמחור שונות, שיסייעו להגיע גם לשווקים דלי אמצעים. בנוסף פיתחה H2Q טכנולוגיות חדשניות בתחומים של קירור והרתחת מי שתייה וכן בתחום של פולימרים בקטריו-סטטיים.

כל הפיתוחים הטכנולוגיים של החברה יוכלו לשמש בין היתר את מתקני תמי 4. בימים אלו מושלמים תהליכי האישור והתקינה של הטכנולוגיה על ידי מכוני התקנים האמריקאים.
מכירות החברהב?2008 הסתכמו ב-248 מיליון שקל לעומת 193 מיליון שקל ב-2007. הרווח התפעולי הסתכם ב-40 מיליון שקל לעומת 20 מיליון שקל ב-2007.

תמי 4 צמחה ב-6 החודשים הראשונים של 2009 בקצב של 20%-25% בכל הפרמטרים. בשטראוס רואים ברכישה פלטפורמה משמעותית שבאמצעותה תוכל החברה לבסס את כניסתה לתחום המים בארץ ובעולם. לראשונה תחל החברה לתת שירות ישיר לצרכנים שירכשו את המתקנים, שכן עד כה בוצעו הרכישות דרך נקודות מכירה קמעוניות ודרך נקודות המוגדרות "מחוץ לבית" כמו בתי מלון.
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''צרכנות''

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים