ג'נרל מוטורס החדשה יצאה לדרך

מנכ"ל החברה פריץ הנדרסון אמר כי החברה החדשה תשיל מעצמה חלק מהשכבות ניהוליות, תקבל החלטות במהירות גדולה יותר ותיפטר מהבירוקרטיה שעל פי מבקריה של החברה, תרמה לכשלונה של יצרנית הרכב. כ-6,000 עובדי מנהלה נוספים יפוטרו והדרג הניהולי יקוצץ ב-35%

סוכנויות הידיעות | 12/7/2009 17:56 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
חברת ג'נרל מוטורס החדשה נוצקה מחדש במהירות גדולה מהצפוי, ויצאה מהגנת סעיף פשיטת הרגל שלה כיצרנית רכב גמישה ותחרותית יותר.

תהליך ההכרזה על פשיטת הרגל בן 40 היום הסתיים לאחר סגירת העסקה במסגרתה נמכרו מספר יחידות מפתח של GM לחברה חדשה הנמצאת בבעלות משרד האוצר האמריקאי.

ההתפתחות הנוכחית, המגיעה לאחר הליך מהיר דומה שנעשה עבור יצרנית הרכב קרייזלר, מסמלת את ניצחון ממשל אובמה שהתחייב כי ישמור על המשרות וימנע את פירוקה של יצרנית הרכב הגדולה ביותר בארה"ב.
 
חברת ג'נרל מוטורס
חברת ג'נרל מוטורס AP

באותו הזמן לקחה על עצמה ממשלת ארצות הברית סיכונים חדשים מאחר ו-60% מג'נרל מוטורס החדשה נמצאים בבעלותה, יחד עם השקעה של 50 מיליארד דולר בהלוואות והשקעות ו-10 מיליארד דולר בחובות ומניות מועדפות.

האנליסטים מציינים כי ההתערבות הממשלתית נתנה ל-GM סיכוי חדש, והפחיתה את עלויות התפעול בצורה משמעותית. למרות זאת היא הותירה את הנהלת החברה מול אתגרים משמעותיים בהתחשב בכלכלה החלשה ואבדן נתח שוק משמעותי מצד ג'נרל מוטורס.

"לא הייתי קורא לחברה הזו 'ג'נרל מוטורס החדשה'. למעשה זו ג'נרל מוטורס קטנה יותר. יש לה עדיין משוכות רבות לעבור", אומר מירקו מיקליץ', מנהל השקעות בבנק אמריקאי. "נכון לעכשיו, הם נמצאים במצב הישרדותי".

מנכ"ל החברה פריץ הנדרסון אמר כי החברה החדשה תשיל מעצמה חלק מהשכבות ניהוליות, תקבל
החלטות במהירות גדולה יותר ותיפטר מהבירוקרטיה שעל פי מבקריה של החברה, תרמה לכשלונה של יצרנית הרכב בת ה-100.

כ-6,000 עובדי מנהלה, "צווארון לבן", של החברה, המהווים יותר מ-20% מעובדים אלו, יפוטרו והדרג הניהולי יקוצץ ב-35% נוספים.

"השורה התחתונה היא שהעסקים ממשיכים כרגיל – וכל מה שהיה לנו עד כה – נגמר", אמר הנדרסון לכתבים. "כל מי שקשור לחברת ג'נרל מוטורס חייב להתכונן לשינוי – ומהר".

GM החדשה חתכה את החוב שלה ואת הבתחייבויות ביטוחי הבריאות שלה ב-48 מיליארד דולר, קיצצה ב-40% מסוכנויות הרכב המפסידות והפסיקה למכור מותגים חלשים, כמו סאאב, סאטורן, והאמר.

ג'נרל מוטורס הישנה, שנותרה עם היחידות הלא רווחיות והכושלות, צפויה להישאר תחת סעיף פשיטת רגל במשך שנים ארוכות. בעלי אגרות החוב, להם חייבת החברה 27 מיליארד דולר, עשויים לקבל בסופו של דבר נתח של 10% מהחברה החדשה.

משרד האוצר האמריקאי יחזיק ב-60.8%, וממשלות קנדה ואונטאריו יחזיקו ב-11.7%. קרן גמלאים המקושרת לאיגוד עובדי הרכב האמריקאיים תחזיק ב-17.5%.

סמנכ"ל הכספים של החברה ריי יאנג,  אמר כי החברה תתחיל להחזיר את חובותיה למשרד האוצר האמריקאי, אותם היא אמורה להחזיר עד 2015, במהירות האפשרית. יצרנית הרכב מתכננת הנפקה ראשונית עד 2010, והיא עשויה להשתמש בהכנסות מהמהלך להחזרת חלק מהחוב לממשלה, אמר יאנג.
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים