המלחמה הקרה של הגלידות
שטראוס ביקשה צו לשינוי אריזות גלידות נסטלה, בטענה שהאריזות דומות מדי לאלה של שטראוס. הדרישה נדחתה - ושטראוס מתכננת תביעה של מיליונים
מנכ"ל חברת גלידות נסטלה דאז, יהודי ליפמן, החליט לבטל את מותג הבית "לה קרמריה", ולכנס את הגלידה תחת מותג "נסטלה". כשהגיע ליפמן לנסטלה, באמצע 2006, החזיקה החברה בנתח שוק של כ-32% ( על-פי סטורנקסט), בעוד נתח השוק של שטראוס היה 55.6%.

גלידת קרמיסימו צילום: יח''צ
בשלב הראשון בחר ליפמן, לדבריו, להעביר את החברה לראשונה מאז נרכשה על ידי אסם לרווחיות, גם על חשבון אובדן נתחי שוק. ואכן, נתחי השוק אבדו,וב-2007 דיווח ליפמן כי נסטלה עברה לראשונה לרווחיות, אך ירדה בנתח השוק ל-27.1% בלבד , בעוד שטראוס עלתה ל-56.1%.
לקראת קיץ 2008 פנה ליפמן למעצב נאה כדי שיעצב אריזות חדשניות לנסטלה. התוצאה היתה אריזות מלבניות, בזווית המדמה גל בצבע כחול כהה. הבידול המבוקש התקבל, אך הביא עמו התרסקות בנתח השוק של נסטלה, שהגיע ל-22.9% בלבד , בעוד המתחרים זינקו ל-59%.
הירידה בנתח השוק נמשכה גם השנה ובזירת חבילות הבית, שאריזתן הוחלפה, ירד נתח השוק של נסטלה ל-15.5%, לעומת 21.8% בתקופה המקבילה אשתקד. בכך איבדה נסטלה את המקום השני לטובת בן אנד ג'ריס, שהגיעה לנתח שוק של 17%.
ליפמן פרש ואת תפקידו תפס זאב קלימי, שכיהן בעבר כמנהל חטיבת המכירות של החברה המרכזית למשקאות, מנכ"ל טרה ומנכ"ל הרבוע הכחול.
בזמן
הזה התמידו בשטראוס לשווק את הגלידות המשפחתיות באריזות אליפטיות בצבע זהוב. בשטראוס הופתעו לגלות, לפני כחודש, כי נסטלה החליטה לעצב בסטודיו הפנימי של החברה אריזות אלפטיות בגוון דומה לשלה.
שטראוס מיהרה לפנות לבית המשפט, וביקשה להוציא נגד נסטלה צו מניעה במעמד צד אחד. בית המשפט דחה את הבקשה וביקש לשמוע את גרסת הצד השני. בנסטלה טענו כי לא העתיקו דבר וניתן למצוא אריזות דומות של נסטלה במדינות שונות בעולם.
בית המשפט הציע כי נסטלה תעביר לשטראוס הצעה לשינוי שאותו היא מוכנה לבצע באריזות, ושהשתיים ינסו להגיע להבנות בינהן. משלא הגיעו להבנות, בחר בית המשפט לדחות את בקשתה של שטראוס ואף לחייבה בהוצאות משפט בסך 30 אלף שקל.
"ההפרה הנטענת של זכויות הקניין הרוחני רחוקה מלהיות ברורה מאליה ומנגד, מאזן הנוחות נוטה בבירור לטובת נסטלה", קבע בית המשפט. כלומר, בית המשפט סבור כי אם היתה מתקבלת בקשת שטראוס, נסטלה היתה נאלצת לוותר על האריזה עד להכרעה סופית בתיק.
לעומת זאת, הנזק שייגרם לשטראוס כתוצאה מהמשך שיווק האריזות ניתן לפיצוי בכסף, אם היא תזכה בתביעה עתידית. עוד ציין השופט, כי האריזות של שתי היצרניות אליפטיות וזהובות, אולם לשטראוס לא יכול להיות מונופול על הצורה והצבע.
בעוד בנסטלה נהנים להביט כיצד זינק נתח השוק של חבילות הבית בחודש החולף מ-12.6% ל- 24.5%, ניתן להעריך כי בשטראוס יבחנו כדאיות הגשת תביעה כספית המוערכת במיליוני שקלים.







נא להמתין לטעינת התגובות





