האזרח הקטן ישלם. שוב

לא רק שרמת המיסוי על רכב אצלנו היא בין הגבוהות בעולם החופשי, גם המיסוי העקיף על רכב ודלק הוא בין הגבוהים בעולם. ימים אלה מציעים שפע של הזדמנויות עסקיות. למנהלי חברות הליסינג כמובן. לא ללקוח הפרטי

גיל מלמד | 6/7/2009 7:33 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
הדיכאון שאפף את ענף הרכב מאז ספטמבר 2008 מפנה בשבועות האחרונים מקום לשמחה רבה, אבל לא עבור הלקוח הפרטי.

שתי האקסיומות שהשתרשו בשוק הרכב בעשור האחרון, באדיבות המחוקק והקומבינה הישראלית, הן "אם אתה לא בליסינג, אתה לא קיים", וגם "לקוח פרטי? אין חיה כזאת".

כך נגזר דינם של רוב אזרחי ישראל שלא מקבלים "מכונית צמודה", להיות , במקרה הטוב, הבעלים של מכונית יד שנייה, שלישית או רביעית, ובמקרה הרע להיות הבעלים של מכונית יד שנייה, שלישית או רביעית שהחלה את חייה כמכונית ליסינג.

כל שוק רכב בעולם מושפע במידה זו או אחרת משיקולי מיסוי ומשיטות תקינה ורישוי, אבל מדינת ישראל מצליחה להיות "אור לגויים" גם בתחום הזה. לא רק שרמת המיסוי על רכב אצלנו היא בין הגבוהות בעולם החופשי, גם המיסוי העקיף על רכב ודלק הוא בין הגבוהים בעולם.

הרגישות של השוק שלנו לתנודות מס הכתה פעם אחת מטה, בתקופת החגים של שלהי 2008, וכעת היא מכה לכיוון ההפוך. בשני המקרים, כמעט כרגיל, האזרח הקטן שילם ביוקר.

אחרי קרוב לעשור שבו בוצעה, הלכה למעשה, הפחתת
המס הריאלי על מכוניות, עמדו מחירי המכוניות להיות מוזלים בשלהי 2008. ברגע האחרון זינקו שערי המטבעות, מדרגות המס לא ירדו כמתוכנן, ומי שהמתין לירידת המחירים הצפויה של תחילת 2008 פשוט נדפק.

מי שירכוש כעת רכב, ובכך יקדים לחלץ את היבואנים ממלאי המכוניות שחונק אותם, יצליח כנראה להימנע מעליית מחיר. האם מדובר בעיסקה טובה? לא בטוח. רוב המכוניות שישוחררו בחודש הקרוב כבר עומדות קרוב לשנה על הצמיגים מאז שיוצרו.

בעוד כחודש-חודשיים היבואנים ממילא ייאלצו לרשום אותן ולמכור אותן כ"יד שנייה", כלומר רבים יוכלו לרכוש מכוניות מיד שנייה עם אפס קילומטרז'.

מצד שני, ככל שהראלי של חברות הליסינג נמשך, לא מן הנמנע שהביקושים שלהן יחסלו את מלאי המכוניות לפני שהם יגיעו לנקודת ההכרעה.

שאלת מיליון הדולר, כרגע, היא כמה מכוניות יעלו על הכבישים עד סוף יולי - לפני העלאת המיסוי, וכמה יישארו במגרשי היבואנים ברגע המכריע שבו יצטרכו לרשום אותן. כרגיל, גם ימים אלה מציעים שפע של הזדמנויות עסקיות. למנהלי חברות הליסינג כמובן. לא ללקוח הפרטי.
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

גיל מלמד

צילום: דעות

עורך תחום הרכב ב"מעריב". מכור לבנזין ולכל כלי רכב ממונע, אבל שוחר איכות הסביבה. בעבר עבד ב"ידיעות אחרונות" וערך את מגזין הרכב "טורבו"

לכל הטורים של גיל מלמד

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים