סי הנוחות: מבחן רכב לסיטרואן C5

סיטרואן C5 החדשה היא אחת המכוניות היפות, הנוחות והמרווחות בקטגוריה שלה, אבל האם היא מסוגלת לנפץ את סטיגמת האמינות שהרגה את הדגם היוצא? גיל מלמד ממש לא מבטיח לכם את זה

גיל מלמד | 29/6/2009 15:58 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
אם מישהו קיבל את הרושם שלפיג'ו סיטרואן וליבואנית שלהם מתחיל להימאס מהשוק הישראלי, זה שמכר את נשמתו לליסינג, באה סיטרואן ‭C5‬ ומספקת חיזוקים. עובדה: יותר משנה שכבה המכונית החשובה ביותר של סיטרואן, מכל הבחינות, והעלתה אבק עד שסוף סוף נוצרה מול היצרן סיטואציה שמאפשרת את תחילת השיווק שלה במקומותינו.

כך, במשך חודשים, פספס הלקוח הפוטנציאלי את המכונית המשפחתית המפנקת ביותר (אך גם המתסכלת ביותר) שניתן לקנות בישראל.
סיטרואן C5 - המשפחתית המפנקת ביותר
סיטרואן C5 - המשפחתית המפנקת ביותר יח''צ
   
הרקע ידוע ופשוט, אם כי זה לא הופך אותו מבאס פחות: סיטרואן ‭C5‬ הייתה, בשלבים מסוימים בקריירה שלה, להיט מכירות של ממש בישראל.

היא הציעה רמת נוחות ובטיחות גבוהות מאין כמותן, ודאי יחסית למחיר, ביצועים סבירים, גודל חיצוני מרשים, ונמכרה, כאמור, במספרים מרשימים יחסית לצרפתייה.

אחר כך הגיעו התקלות - עניין די צפוי כשיצרן צרפתי מתנסה באלקטרוניקה המתקדמת ביותר - ואף שהשמועות העצימו את עצמן פי עשרה מהתקלות עצמן, גם בסקרי האמינות באירופה היא לא כיכבה.

בסוף, כאילו שלא ידענו כבר בהתחלה, ‭C5‬ דהתה עד שהתנדפה לגמרי מטבלת המכירות אצלנו. הדור השני של ‭C5‬ אמור להיות חף מתקלות, להשתמש ביותר רכיבים משותפים ומוכחים מקבוצת פיג'ו סיטרואן, ולהציע רמת איכות מקבילה לזו שמציעים יצרנים גרמנים.

אז מה? נתב"ג 2000 אמור היה לפעול בשנת 2000 ותעלת הימים הייתה אמורה לייצר חשמל. לא כל מה שאמור לקרות באמת קורה, ולפעמים הדברים רק מתעכבים.
משככת רעשים

ובכל זאת, הדור שני של ‭C5‬ הושק בעולם לפני כשנה וחצי, וכצפוי, הוא עולה על קודמו בכל תחום אפשרי. המכונית יפה יותר (מאחר שהתקבלה שם החלטה לפרגן למותגים הגרמניים ולהנציח את הסגנון של כל אחד מהם על חלק אחר של המכונית)‬ מרווחת יותר, (וזה כבר הישג, מפני שגם הקודמת הייתה אחת המרווחות בקבוצה), והרושם הראשוני הוא שהיא גם בנויה הרבה יותר טוב.

המתלים ההידרו-פניאומטיים של סיטרואן עושים, כרגיל, עבודה מרשימה בניתוק המכונית ויושביה מתלאות האספלט הישראלי. כשהתוצרת המשובחת שלהם מצטרפת לשיפור מרשים בכושר הבידוד ושיכוך הרעשים של המכונית, מתקבלת תחושת איכות שמזכירה, ולו במעט, נהיגה במרצדס.

מאידך, ברגע שמפנטזים על מרצדס מתחילים להישמע התקתוקים מכיוון הדלת השמאלית-קדמית, וחריקות מאוד לא מרצדסיות בעת פתיחת וסגירת החלונות, כאילו כדי לומר שסיטרואן צריכה לשמור על אופי משל עצמה - גם אם מבחינת הגינונים שלו הוא קרוב יותר למרסיי מאשר לשטרסבורג.

אי אפשר לטעות בסביבת הנהג של ‭.C5‬ זאת סיטרואן על כל הגימיקים הקטנים שלה - החל מהמרכז הקבוע של גלגל ההגה ועד ידית השליטה בגובה המרכב מהכביש. מצד שני, כמו בדגמים קודמים של סיטרואן, לא מעט מהכפתורים והמתגים (הרבים מדי) לקוחים מהפול המשותף לסיטרואן ופיג'ו,

ולכן גם מי שינחת לכאן אחרי פיג'ו ירגיש כמו בבית.

עיצוב חלקה האחורי של המכונית, שלקוח מז'רגון העיצוב של ב.מ.וו ואאודי, מסתיר בדרך נעימה ומתוחכמת שמדובר במרכב סדאן ‭4)‬ דלתות) ויש בו גם רמז לעיצוב המסורתי של סיטרואן עצמה.


‭C5‬ מוצעת כרגע בישראל ברמת גימור ואבזור אחת בלבד: תמורת 169 אלף שקל מקבלים את מנוע הבנזין ‭2.0‬ ליטר המוכר של החברה ‭143)‬ כ"ס, ‭20.4‬ קג"מ), צמוד לתיבת הילוכים די מפגרת, בעלת ארבעה יחסי העברה בלבד, עם שבע כריות אוויר בטיחותיות, בקרת יציבות, בקרת שיוט ורשימת אבזור ארוכה שהפכה זה כבר לסטנדרד גם במכוניות יקרות פחות.

המנוע אמנם לא מצליח להטיס את המכונית הלא מאוד קלה הזאת בתאוצות עוצרות נשימה, אבל בסך הכל מתקבלת מכונית מאובזרת בכל מה שצריך (למעט, אולי, מערכות עזר לנהג, כגון בקרת שיוט אקטיבית וסייען בלימה אוטומטי), ומאוד נוחה, כאמור.

המחיר, קרוב ל-170 אלף שקל, סביר, אבל לא מפיל מהכיסא - במיוחד כשסקודה סופרב החדשה והמרווחת אטרקטיבית יותר במחירה, וגם פורד מונדיאו פחות יקרה. מצד שני, אחרי 1 באוגוסט, עם כניסת המיסוי הירוק לתוקף, סביר שיהיו לא מעט שינויים במחירי המכוניות, ולכן מה שנכון היום לא בהכרח יתקיים בעוד חודש.
האם תצליח לנפץ את הסטיגמה?
האם תצליח לנפץ את הסטיגמה? יח''צ

הקרב על הליסינג

במציאות הישראלית לא די בכך שמכונית תהיה מרווחת, נוחה ובטוחה - שלוש התכונות שאמורות היו להיות ראשונות בחשיבותן עבור מי שמשתמש במכונית לצורך נסיעה. פורד מונדיאו, אחת המובילות בקטגוריה מבחינת תכונותיה האובייקטיביות, מתקשה אפילו לשער היכן נמצא האגזוז של מאזדה 6 כשהיא מחפשת אותה בטבלת המכירות, ושתי המכוניות, כזכור, מיובאות על ידי אותו היבואן.

בעידן הליסינג אתה צריך להיות יפני, או עם יכולת וירטואוזית במיוחד להעניק הנחות כדי שהמכירות שלך יבואו לידי ביטוי, ולכן לא מעט דגמים (רנו לגונה, לדוגמה) אפילו לא מנסים.

לסיכום, התכונה החשובה והבולטת במיוחד של סיטרואן ‭C5‬ היא היכולת המרשימה שלה לנתק את הנהג והנוסעים מהאספלט המשובש שלנו ולהעניק להם חוויית נסיעה רגועה ונעימה מאוד. מבחינה זו, היא מציעה פתרון מושלם למי שמרבה בנסיעות, נוהג רגוע, ומעדיף את הפינוק של מכונית נוחה ומרווחת על פני המחשבה היומיומית על ערך מכירה ואמינות.

במילים אחרות, כל אלפי האנשים שנוהגים כרגע על ‭C5‬ הקודמת, וממילא יצליחו למכור אותה במחיר סביר רק בטרייד-אין של היבואן, הם הקהל הטבעי למכונית הזאת ובין היחידים שיוכלו להתענג על סוד הקסם שלה.

האם ‭C5‬ תצליח לנתץ את סטיגמת האמינות הכושלת שדבקה בדגם היוצא? בעידן הליסינג מדובר במשימה כמעט בלתי אפשרית, ולכן לא מפליא שהיצרן והיבואן היססו אפילו לנסות.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''צרכנות''

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים