ריחות מלחמה במחלקת הבישום

לקראת פתיחת עונת הנסיעות, רשתות הפארם והדיוטי-פרי יוצאות למלחמה. הנשק: הורדת מחירי הבשמים ושלל מבצעים. הערכה: לקראת אוגוסט יתמתנו המבצעים ותשוב הרגיעה

נורית קדוש | 24/6/2009 7:41 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
עונת הנסיעות שבפתח, החושפת קהל רחב יותר לחנויות הדיוטי-פרי, נותנת את האות למלחמת מחירים בענף הבשמים. חודשיים לאחר מלחמת המחירים בענף בתקופת החגים, ואחרי המלחמה על מחיר העוף, חוזרים הבשמים לחזית. באופן לא מפתיע, כל הרשתות טוענות בתוקף כי ההצעות שלהן לצרכנים הן הזולות ביותר, והצרכנים נותרים מבולבלים.

אתמול ירה הדיוטי-פרי את יריית הפתיחה במלחמת הבישום, והעלה מחדש את הקמפיין התדמיתי "לא תמצאו יותר זול מזה", שמובילה גאלה קוגן, עם פרזנטוריות העבר גילת אנקורי ואוולין הגואל.

הדיוטי-פרי מזוהה מאוד עם המבצע שלפיו הקונים 3 בשמים מקבלים בושם נוסף במתנה. אולי זו הסיבה לכך שבמקביל לעליית הקמפיין של הדיוטי-פרי, רשת אפריל הודיעה על מבצע שלפיו הקונים שני בשמים יקבלו 3 בשמים נוספים במתנה.

בשונה ממבצעים אלו, המחייבים את הצרכן להוצאה כספית ראשונית גדולה, בחרו רשתות אחרות להציע הנחות גדולות בלי לחייב את הצרכן לרכוש כמות בשמים גדולה. כך, לדוגמה, מציעה המשביר לצרכן ‭50%‬ הנחה ועוד ‭10%‬ הנחה על היתרה לחברי המועדון. ניו-פארם פועלת בשיטה דומה, ומציעה ‭40%‬ הנחה ועוד ‭15%‬ הנחה לחברי המועדון.

לדברי סמנכ”ל השיווק של אפריל, ארז חלבי, הנתונים המצביעים על ירידה בכמות הטסים לחו”ל הביאו את הרשת לייצר מבצע המזכיר את מבצעי הדיוטי-פרי, ולהעביר את הלקוחות שלא טסים לרשת. עוד טוען חלבי, כי דווקא ההאטה בעולם מאפשרת להוריד מחירים לצרכן מבלי לפגוע ברווחיות.

"היצרנים והספקים בחו”ל מוכנים היום למכור במחירים נמוכים מבעבר, כדי לעמוד ביעדים שהציבו לעצמם, ואנחנו מנצלים את המצב להביא לצרכן הישראלי הצעות מחיר שלא קיבל עד כה", הסביר.

סמנכ”ל השיווק של ניו-פארם, איתן שושן, טוען כי המבצעים של הדיוטי-פרי ואפריל אינם אטרקטיביים. "מעבר לעובדה שהרבה יותר נוח לקנות בארץ מאשר בלחץ שלפני הטיסה, אף אחד לא רוצה להיתקע עם 4-5 בשמים, ולקבוע מראש באיזה בושם ישתמש בשנה הקרובה", אמר. "הקנייה בארץ הרבה יותר נוחה, מאפשרת החלפת המוצר בקלות ובנוחות, ומבחינת המחיר היא אטרקטיבית לא פחות מאשר בדיוטי פרי".

אודליה
אורבך-קפלינסקי, סמנכ”לית השיווק של המשביר לצרכן, יוצאת גם היא נגד מבצעי הכמות, שלדבריה: "מחייבים צרכנים לקנות 2-3 בשמים במחיר מחירון, שהוא גבוה מאוד, כדי לקבל את הבשמים הנוספים במתנה".

אורבך-קפלינסקי הוסיפה כי הדבר "יוצר מחויבות להוצאה כספית גבוהה מאוד, של כ-600 עד 800 שקל, שלא הרבה צרכנים יכולים ורוצים להוציא". לטענת קפלינסקי, ההנחות שמציעה המשביר, בתוספת האפשרות לשלם בתווים (הנמכרים לצרכנים ב-‭17%‬ פחות מערכם‭,(‬ הופכת את הרשת לזולה ביותר בשוק. "ללא ספק, אנחנו זולים יותר מהדיוטי פרי", סיכמה.

סמנכ”לית הסחר והשיווק של הדיוטי-פרי ג’יימס ריצ’רדסון, חגית בכר, מתייחסת לטענות בביטול ומציינת כי הדיוטי-פרי מאפשר לצרכנים לקנות בושם אחד במחיר הכי נמוך בארץ, או לחלופין לקנות 3 בשמים ולקבל אחד מתנה - מבצע שמקנה הנחה של ‭25%‬ על כל הקניה.

"האסטרטגיה של הדיוטי פרי היא להיות זול כל יום, בכל שעה, מול כל תחקיר וכל סקר ולתת לקונה שלנו לשלם את המחיר הנמוך ביותר", הסבירה. "בנוסף לכך, לקוח זהב שטס 4 פעמים בשנה וקונה ב-800 דולר מקבל 100 דולר מתנה".

על מבצעי המשביר וניו-פארם אומרת בכר: "הבשמים שהם מציבים בחזית המבצע, הנמכרים ב-200 שקל, נמכרים אצלנו ב-‭39.9‬ דולר, שהם כ-160 שקל". גם חלבני טוען כי לקוחות המבקשים לקנות בושם אחד בלבד זוכים להנחות, אך לקוח שירכוש 5 בשמים באמצעות המבצע ישיג חיסכון של כ-‭15%‬ ממחירי השוק. שכן, מחיר כל בושם יסתכם ב-160 עד 180 שקל בלבד.

ההערכות הן כי הרשתות יתקשו להעמיק את ההנחות הנמצאות היום בשיא, ואף לא מן הנמנע כי כבר בחודש הבא יתמתנו המבצעים. זאת כדי לאפשר הוזלה נוספת בחודש ספטמבר, לקראת ראש השנה.

לדברי שושן, חודש יולי לא משפיע על מכירות חודש ספטמבר, אבל אוגוסט כן. "ניתן להניח שבמהלך אוגוסט נראה מבצעים פחות אגרסיביים, כדי שבתחילת ספטמבר נוכל להציג את ההיערכות לחג", אמר. לדבריו, כיוון שיש גבול לגודל ההנחה, הרשתות יחפשו דרכים ליצור אטרקטיביות - כדי לעטוף את ההנחה שנעה סביב ה-‭50%‬ בצורות שונות".
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''צרכנות''

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים