על הפסים: דרושה חקיקה לקידום הרכבת הקלה
ועדת הכלכלה קוראת לקדם חקיקה ראשית דרך משרד התחבורה לקידום פרויקטי הרכבת הקלה בתל אביב ובירושלים. חנין: יש לפתח תשתיות אוטובוסים לפני שניגשים לפרויקט הרכבת הקלה מול חמש רשויות מקומיות בגוש דן

עבודות הרכבת הקלה במרכז ירושלים צילום: פלאש 90
חבר הכנסת נחמן שי, חבר ועדת הכלכלה, אמר ש"תעלת בלאומיך נכתבה 50 שנה מוקדם מדי ומתארת בדיוק מה שקורה היום בירושלים, כשתושבי העיר נאלצים לשייט בתוואי מופרח ונפגעים כתוצאה מכך שסיום הפרויקט לא נראה עדיין באופק". חבר הכנסת כרמל שאמה (ליכוד) הוסיף ש"תושבי גוש דן רואים מה שקורה בירושלים וצריכים ללמוד מכך את הלקחים, אסור שגם פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן יגיע למצב האבסורדי שיש כיום בירושלים".
לדברי
חנין, יוזם הדיון, במקום לחכות לרכבת קלה שתהיה בתל אביב מתי שהוא בטווח הרחוק ולאור מה שקורה בירושלים יש לקדם פתרונות תחבורתיים אחרים שזמינים כבר היום ולפתח את תשתיות האוטובוס לפני שניגשים לפרויקט הרכבת הקלה מול חמש רשויות מקומיות בגוש דן. "חייבים לקדם את ההעדפה של האלטרנטיבות הזמינות של התחבורה הציבורית בתוך הערים הגדולות: אוטובוסים מהירים, נתיבים בלעדיים לתחבורה ציבורית, שיפור השירות, שיפור הקישוריות בין שירותי התחבורה השונים, וארגון מחדש של קווי האוטובוסים הפנימיים", אמר חנין.
אופיר אקוניס יו"ר הוועדה אמר שהפתרון יכול להתקיים ולהתקדם אם משרד התחבורה והממשלה יעשו סדר בבלגן וייקחו חסות על הפרויקטים שנמצאים כרגע בבעיית יישום. נציג משרד התחבורה התייחס לדברים ואמר ש"בתור נציגי משרדי הממשלה הנושא עומד בראש סדר העדיפויות ויש מודעות רבה לקשיים הניצבים בפני תושבי ירושלים שמתמודדים עם הקשיים".






נא להמתין לטעינת התגובות





