התמ"ת: 60% מהצרכנים אינם יודעים מה המוצרים שמחיריהם בפיקוח
שיעור ההוצאה על מוצרים שמחיריהם נמצאים בפיקוח מגיע ל-11% מההוצאה הממוצעת של משקי הבית בישראל. רמת המודעות של צרכנים בעלי השכלה נמוכה לרשימת המוצרים שבפיקוח - גבוהה יותר מזו של בעלי השכלה על תיכונית
נתונים אלה עולים מסקירות של מינהל מחקר וכלכלה במשרד התמ"ת, על מוצרים בפיקוח ומודעות הציבור אליהם. הסקירות נכתבו בעקבות השינויים במחירי מוצרי יסוד בשנים האחרונות ובניסיון לבדוק את ההשלכות שלהם על המוצרים שמחיריהם נתונים לפיקוח.
עוד עולה מהמחקר, כי חלקם של מוצרי המזון שמחיריהם נתונים לפיקוח מסך ההוצאה הממוצעת של משק בית נמוך יחסית, ועמד על 1.1% בהשוואה ל-4.8%
מסך ההוצאה על מוצרים שמחיריהם נתונים לפיקוח בתחום תחבורה ותקשורת, שמהם ההוצאה על מוצרי בנזין היא 2.94%.
שיעור ההוצאה על מוצרי מזון שמחיריהם בפיקוח מסך ההוצאה על מזון - כולל פירות וירקות - עמד על 6.2%.
שיעור ההוצאה של משקי בית בחמישון התחתון על מוצרים שמחיריהם מפוקחים גדול ב-60% משיעור ההוצאה בחמישון העליון (14.1%, 8.7% בהתאמה). במונחי הוצאה אבסולוטית, נמצא בבדיקה כי הפיקוח על המוצרים נותן הגנה במידה גדולה יותר לחמישון העליון בהשוואה לחמישון התחתון.
נתון נוסף שנמצא הוא כי רמת המודעות של צרכנים בעלי השכלה נמוכה יחסית (עד תיכון חלקי) לרשימת המוצרים שבפיקוח גבוהה יותר מזו של בעלי השכלה גבוהה יחסית (על תיכונית) - 51% ו-58% בהתאמה.