מנהלי ג'נרל מוטורס וקרייזלר יחקרו בסנאט
מנהלי החברות פושטות הרגל יופיעו בפני ועדת המסחר של הסנאט בעקבות התכנון לסגור יותר מ-1800 סוכנויות של יצרניות הרכב ברחבי ארצות הברית
חברי ועדת המסחר של הסנאט מתכננים לחקור לעומק את מנהלי החברות, פריץ הנדרסון מנכ"ל GM ונשיא קרייזלר ג'ים פרס, בנוגע לסוכנויות. קיצוץ הסוכנויות הוא אלמנט היחיד בתוכניות ההבראה שעורר תגובה מצד הקונגרס, מאחר שהפגיעה בהן תפגע ברשת כלל-ארצית.

קרייזלר c-300 בתצוגה צילום: רויטרס
"סגירה מהירה של סוכנויות תגביר את האבטלה, תאיים על קהילות ותפחית את הכנסות הממשל הלאומי והמקומי ממיסים, זאת ללא הפחתה בהוצאות של יצרניות הרכב", אמר ג'ון מקאנלי, יו"ר איגוד סוכני הרכב האמריקאיים, המוכר רכבים של GM, טויוטה ויונדאי במדינת איווה.
מקאנלי צפוי להעיד בפני הקונגרס ולהדגיש את הצורך במימון חדש לקרייזלר מצד הממשלה, כדי שהחברה תוכל לקנות מלאי שלא נמכר, חלקי חילוף ונכסים נוספים, וכדי לתת לסוכנים זמן
נוסף לסגור את עסקיהם.
פרס אמר לקונגרס בחודש שעבר כי הוא יעזור לסוכנויות שיאבדו את הזיכיון שלהן גם מעבר לתאריך היעד שקבעה החברה. קרייזלר מתכננת לסגור 789 אולמות תצוגה, שהם 25% מסך הסוכנויות שלה, עד ה-9 ביוני.
GM מעוניינת לסגור 1,100 מהסוכנויות הקטנות והרווחיות פחות שלה, והיא צפויה לאבד 470 סוכנויות נוספות עם מכירת המותגים סאאב, סאטורן והאמר. החברה עומדת להציע לסוכנויות הצפויות להיסגר הסכם שיוביל לסגירתן ב-18 חודשים הקרובים באופן מסודר. התוכנית צריכה לקבל אישור מהשופט המפקח על פשיטת הרגל.
יותר מ-35 נבחרי ציבור מבית הנבחרים ומהסנאט ביקשו מממשל אובמה להתערב בנושא הסוכנויות. ממשלת ארצות הברית תחזיק ב-60% מ-GM וב-8% מקרייזלר עם השלמת תכנית ההבראה. שתיהן צפויות להיות מוחזקות בידיים פרטיות בעתיד הנראה לעין.
סנאטור קארל לווין אמר כי הממשל ישקול סיוע נוסף לסוכנויות מעבר לסיוע הממשלתי. "יכול להיות שיש פתרון שעדיין לא שקלנו", אמר לווין.







נא להמתין לטעינת התגובות





