משימת ההישרדות של יצרניות הרכב האמריקאיות
יצרניות הרכב האמריקאיות חייבות כעת להפגין גמישות בייצור, בשיווק ובמחירים. כדי לשרוד הן יצטרכו גם להאיץ את המעבר לייצור מכוניות החוסכות דלק ומונעות בחשמל במחירים סבירים
תעשיית הרכב האמריקאית היתה במשך עשרות שנים אחד ממנועי הצמיחה של הכלכלה. החגיגה הסתיימה כשחברות הרכב האמריקאיות החלו לאבד שוקי יצוא לטובת יצרניות רכב מהמזרח הרחוק, ופיגרו בהיערכות לעידן התחרות החדש.
הנפילה החמירה כשהיצרניות האמריקאיות איבדו את השוק המקומי שלהן לטובת המכוניות היפניות והקוריאניות, שהצליחו לכבוש את הצרכנים הודות לאיכות ולמחיר. השגיאה המרכזית של היצרניות האמריקאיות היתה בבליעת חברות וקווי ייצור של יצרניות זרות. האמריקאים הניחו שככל שייצרו חברות גדולות יותר, כך הן יצליחו לשלוט
על שווקים נוספים ולספק את הביקוש.
אולם המהלך של יצירת ענקיות רכב בינלאומיות התברר בתחילת המשבר כטריגר לנפילה חזקה עוד יותר. יצירת חברות הענק מנעה ביצוע פעולות התייעלות והתאמה מהירה של קווי הייצור לדרישות השוק המשתנה. הנהלות החברות לא ידעו להגיב בזמן הנכון ולהפסיק את ייצורם של דגמי רכב שמכירותיהם הצטמקו והסבו הפסדים.
המבחן הניצב בפני יצרניות הרכב האמריקאיות, בגלגולן החדש, הוא יכולתן להפגין גמישות בייצור, בשיווק ובמחירים. כדי לשרוד הן יצטרכו להאיץ את המעבר לייצור מכוניות החוסכות דלק ומונעות בחשמל במחירים סבירים. בשנים הקרובות יעמדו בפניהן גם מתחרים חדשים - יצרני הרכב הסינים.
לג'נרל מוטורס, קרייזלר ופורד יש עכשיו משימת הישרדות - כדי שארצות הברית לא תיעלם לגמרי מנוף תעשיית הרכב העולמית.






נא להמתין לטעינת התגובות





