ג'נרל מוטורס בדרך לפשיטת רגל
ענקית הרכב האמריקאית הודיעה היום כי נכשלה בביצוע תכנית השיקום המתוכננת בלוח הזמנים שהקציב לה הממשל האמריקאי. ההודעה הדרמטית פותחת את הדרך להכרזה על פשיטת הרגל הגדולה בהיסטוריה של התעשייה האמריקאית

חברת ג'נרל מוטורס AP
מג'נרל מוטורס נמסר כי לעומת הסף שנקבע מראש, של כיסוי 90% מהחוב, הוגשו למעשה "הרבה פחות" הצעות, וכי אף הצעה לא התקבלה.
עסקת ההמרה היתה אמורה להיות התקווה האחרונה של GM כדי להימנע מפשיטת הרגל הצפויה, שתהיה דומה להליך שהופעל על יריבתה הקטנה ממנה קרייזלר בסוף חודש אפריל.
מועצת המנהלים של החברה צפויה להיפגש היום (ד') כדי לסקור את האפשרויות העומדות בפני יצרנית הרכב, שקיבלה מתחילת השנה 19.4 מיליארד דולר בהלוואות חירום ממשלתיות.
האנליסטים אמרו כי בעלי אגרות החוב של GM דחקו את החברה לפשיטת רגל כמעט בטוחה, שעומדת להיות אחד מהליכי הארגון מחדש הגדולים והמסובכים בהיסטוריה של ארצות הברית.
"אני חושב שהצעת ההמרה היתה ניסיון שקוף למדי להאשים את
מחזיקי אגרות החוב בפשיטת הרגל, במקום לקבל את האחריות על שנים של ניהול וכישלון בתחזית אירועים שהיו אמורים להיות מובנים", אמר ריצ'רד טילטון, אנליסט חברת קונבנט.
אנליסט תעשיית הרכב אריק מרקל הסביר היום כי לדעתו"צוות המשימה הממשלתי שם בפני GM מכשול כה גדול, משום שרצה שהחברה תיכנס לפשיטת רגל. הם ראו את האפשרות כפתרון הנכון".
GM צפויה להגיש בקשה לפשיטת רגל עד ה-1 ביוני, שהוא תאריך היעד שנקבע על ידי הנשיא ברק אובמה בו החברה היתה אמורה להודיע האם הצליחה לגייס את הכספים עבור כיסוי החוב או לא.
צוות המשימה של ממשל אובמה דרש מיצרנית הרכב קיצוצים נרחבים והסכמים נוספים שיוכיחו כי מחזיקי המניות הסכימו לפעול יחד, זאת לפני הבקשה לפשיטת רגל. במידה והחברה תפשוט רגל זו תהיה פשיטת הרגל הגדולה ביותר בתעשייה האמריקאית.
נכון לעכשיו, לא נראה כי יתבצע כל שינוי מרכזי בבעלות של GM החדשה, מכיוון שהממשלה מוכנה להגדיל את הנתח שלה בחברה החדשה - ואת הסיכון שלה - מ-50% ועד 70%, במטרה לקצץ נתח נוסף מהחוב של החברה, כך מסר הוולסטריט ג'ורנל.







נא להמתין לטעינת התגובות





