מבצעי הנחות חריגים באל על: ניו-יורק ב-399 דולר

החברה ממשיכה במלחמת המחירים עם טיסות מוזלות לארה"ב - לאחר שהפסידה ברבעון הראשון של 2009 40 מיליון דולר. "מי שמדבר על יציאה מהמיתון לא יודע על מה הוא מדבר, אנחנו נלחמים על כל נוסע", מודה המנכ"ל רומנו. ארקיע משיבה מלחמה: אירופה ב-199 דולר

ענת שיחור-אהרונסון ויהודה שרוני | 27/5/2009 6:52 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
עונת האביב מסמלת בדרך כלל עלייה במחיר הטיסות, אך בחברות התעופה הישראליות פתחו במלחמת מחירים, ששיאה במחיר טיסת אל על לניו יורק בחודש יוני: 399 דולר. עשרות רבות של כרטיסים נמכרו במחיר הזה אתמול בבוקר, ומי שרוצה ליהנות מהמ מחירים הללו חייב להיות זריז, ולעקוב אחרי ההצעות באתרי החברות - שמתעדכנות מדי כמה שעות.
פתחו במלחמת מחירים. מטוס אל על
פתחו במלחמת מחירים. מטוס אל על צילום: רובי קסטרו

ארקיע לא נשארה חייבת, ויצאה במבצע ל-48 שעות שהחל ביום שלישי ב-12 בצהריים ויימשך עד יום חמישי ב-12 בצהריים, ובו יימכרו טיסות לאירופה במחירים אטרקטיביים. המבצע כולל 7 יעדים שונים: רומא (199 דולר), ברלין (269 דולר), מינכן (199 דולר), פריז (299 דולר), ברצלונה (249 דולר), אמסטרדם (299 דולר) וטיביליסי (299 דולר) - ליציאות בין 27 ל-31 במאי.

דודו מחלב, משנה למנכ"ל ארקיע, מסר בתגובה כי "בהתאם למלחמת המחירים של היומיים האחרונים, ארקיע נענית לבקשות ומוזילה את מחירי הטיסות ליעדים המבוקשים עד ל-50% ממחירם המקורי".

מהדקה ה-90 דיווחו אתמול על אלפי שיחות טלפון בעקבות מבצע "ציפורי לילה" של אל על, שלפיו מדי ערב מהשעה 18:00 מציעה אל על טיסות בהנחות של עד 60% לטיסות ביום שלמחרת, ומעדכנת את יעדי הטיסות בכל שעתיים. אבנר לש, המשנה למנכ"ל הדקה ה-90, מספר כי "עם ישראל מגיב בהתלהבות, ופשוט חוטף את כרטיסי הטיסה. המבצע של אל על הוא פשוט הצלחה שיווקית כבירה".
"2009 תהיה לא קלה"

ואין ספק שהצלחה תסייע לאל על - אתמול התפרסמו הדוחות הכספיים של החברה, לפיהם הפסידה ברבעון הראשון של 2009 40 מיליון דולר. זאת, בהמשך להפסד של 50 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

"המשבר הכלכלי עוד פה, 2009 תהיה שנה לא קלה. מצב הרוח הלאומי עדיין אינו טוב", אמר למעריב עסקים חיים רומנו, מנכ"ל החברה. "מגמת הירידה בתנודת הנוסעים נמשכת. באפריל, למרות הפסח, נרשמה ירידה של 8% בהשוואה לתקופה המקבילה.  "גם במאי ממשיכים להילחם על כל נוסע, ומי שמדבר על יציאה מהמיתון - אינו יודע על מה הוא מדבר",הוסיף .

לדבריו, התחרות בין חברות התעופה היא קשה, והיא זו שמאלצת

את אל על לצאת במבצעי הנחות חריגים. זאת לאחר שעליית מחירי הנפט אילצה את החברה לעדכן תעריפים, ולייקר ב-10 דולרים טיסות לטווחים קצרים וב-25 דולר טיסות למרחקים ארוכים.

עוד מדוחות החברה נמצא כי הכנסות החברה קטנו ב-26% ל-346.7 מיליון דולר. מלחמת עזה ופגיעה קשה בתנועה העסקית הובילו לירידה של כ-150 אלף נוסעים ברבעון.

נקודת אור היא המעבר לדלק סילוני, שחסך כ-56 מיליון דולר בהוצאות, ואפשר לצמצם את הוצאות ההפעלה ב-21% ל-327.9 מיליון דולר. הרווח הגולמי של החברה ברבעון הראשון הסתכם ב-18.7 מיליון דולר, לעומת 53.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים