בכיר באחת מרשתות השיווק מאיים: נפוצץ את הבלון הזה שנקרא רמי לוי

רמי לוי פתח אתמול סניף נוסף - והצית מחדש את מלחמת הרשתות. בראיון למעריב עסקים טוען בכיר באחת הרשתות כי לרמי לוי אין את הגב הכלכלי שיש לרשתות הגדולות - וכי בכוונתן להילחם עד הסוף. רשת מגה בול כבר חילקה אתמול עופות בחינם

נורית קדוש | 20/5/2009 7:20 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
לאחר שנכוו מפתיחת הסניפים האחרונים של רמי לוי בחיפה, בטבריה וברמת גן - מגיעות שופרסל והרבוע הכחול לפתיחת הסניף החדש של לוי בנשר, כשהן נחושות לבלום את מעבר הלקוחות אליו.

בכיר באחת מרשתות השיווק הגדולות אף אמר בשיחה עם מעריב עסקים כי בכוונתם "לפוצץ את הבלון הזה שנקרא רמי לוי ומלא כולו רק בגימיקים".

לוי , שפתח אתמול אתהסניף בנשר, הודיע כי מחיר ק"ג עוף יעמוד על 39 אגורות לק"ג. ברבוע הכחול, שהתחייבה עם השקת רשת "מגה בול" לסל הקניות הזול ביותר, החליטו להשיב מלחמה - והחלו לחלק עופות שלמים בחינם. על פי המבצע, זכאים הקונים בסניף "מגה בול" בנשר בפ150 שקל ומעלה לקבל עוף תמורת אגורה אחת בלבד. כיוון שמדובר במטבע שלא קיים, הרי שבפועל העופות מחולקים חינם.

יום קודם לכן הורידה מגה בול את מחיר העוף ל-49 אגורות לק"ג, המשקפים מחיר של כשקל אחד לעוף שלם. אולם לאחר שלוי פתח את הסניף החדש, ברשת החליטו לוותר גם על השקל הזה - והחלו לחלק את העופות בחינם, במטרה להוכיח לרמי לוי שמאחורי מגה בול עומדת רשת עם איתנות פיננסית גבוהה משלו.

ברשתות השיווק המתחרות זועמים על מהלכיו של לוי, וטוענים כי אין בהם בשורה לצרכן אלא בעיקר מסע יחסי ציבור. "בכל פעם שהוא מודיע על מוצר בשקל, הוא מקבל חשיפה חינם בכלי התקשורת - ולצרכנים שמגיעים לחנות מספרים שהמלאי נגמר. זה לא רציני ואי אפשר להצליח כך לאורך זמן", מסר בכיר באחת הרשתות.

לדבריו, יגיע השלב שבו הצרכנים יבינו שמישהו משחק איתם: "נפוצץ את הבלון הזה שנקרא רמי לוי שמלא בגימיקים. הרי ברור שגם אנחנו יכולים למכור עוף בשקל, או בפחות וגם נעשה את זה ככל שנידרש. יש לנו יותר עוצמה כלפ כלית ממנו - ולמלחמה הזו אין תחתית, הוא מפסיד על סניף אחד מתוך 10, אנחנו נפסיד רק על סניף אחד מתוך מאות".

כחלק מההיערכות לקראת פתיחת סניפו של רמי לוי, הורידה הרבוע הכב חול את מחירם של 4 מוצרים לחג השבועות לשקל אחד בלבד לכל פריט וללא התניית קנייה. המוצרים שנמכרו בהנחה משמעותית היו שקית ליטר חלב של תנובה, גבינה לבנה 250 גר' של טרה, בגט וק"ג עגבניות.
מבצעים לקראת שבועות

בשופרסל נמנעו מלהגיב למבצע, מתוך הערכה כי הצרכנים, הרוכשים בדרך כלל 2-3 שקיות חלב וגביעי גבינה לבנה, לא יראו בעין יפה את הגבלת הכמות ליחידה אחת בלבד.

רק בתחילת השבוע, כשהעלתה מגה בול את הרף, והורידה את מחיר העוף בסניף בנשר לשקל לק"ג לקונים מעל 150 שקל, החליטו ב"שופרסל דיל" להוריד את הכפפות, וקבעו את מחיר העוף במתחם על 49 אגורות בלבד.

במגה בול מיהרו כאמור לערוך התאמה למחיר שקבעה שופרסל דיל, אלא שרמי לוי, שפתח אתמול את שערי החנות החדשה, הכין מתקפת נגד הכוללת עוף ב-39 אגורות לק"ג, לצד מחירי מוצרים מובילים נוספים ב-49 אגורות בלבד. בין המוצרים: גבינת סקי של שטראוס 500 גרם, גבינה לבנה 5% של תנובה 500 גרם, קוטג' 250 גרם, לחם אחיד פרוס, שקית חלב, ק"ג מלפפון, ק"ג עגבנייה ובגט.

בשבועות הקרובים צפוי מתחם נשר בצפון להפוך למוקד תחרות המחירים, בדומה

למה שהתרחש במתחם אדמירליטי לפני שנה וחצי. אלא שהפעם זירת הקרב שונה ונראה שהיא תחייב את הרשתות להגדיל עלויות כח אדם בגזרת הקב צבים ונותני שירות במעדניות ובמחלקת הירקות.

בנוסף, הקרבות הקודמים התנהלו כשתוצאותיהן הפיננסיות של הרשתות המאורגנות היו טובות יותר מאשר בת קופה הנוכחית. התחרות הנוכחית תפסה את הרשתות במצב מעט יותר עדין, ונראה כי הן לא יוכלו לממש את כוונתן להוריד בתקופה הקרובה את העלויות.

מהרבוע הכחול נמסר בתגובה: "רשת 'מגה בול' הושקה בדצמבר תחת ההבטחה לסל הזול ביותר בכל מתחם - והיא פועלת לממש הבטחה זאת בעקביות".

רמי לוי מסר בתגובה כי "אני לא מנהל מלחמה - אלא תחרות, והלקוחות מצביעים ברגליים. הרשתות צריכות לשאול את עצמן איפה הן היו עד שהגעתי, כיוון שבכל איזור אליו אני מגיע הסל יורד", אמר לוי והוסיף: "אני מאחל להם בהצלחה".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''צרכנות''

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים