מלחמת העוף מגיעה לנשר

רגע לפני שרמי לוי חונך עוד סניף בנשר, הרבוע הכחול ושופרסל מכריזות על מלחמת מחירים ומורידות את מחיר העוף ל-49 אג' לקילו. לוי מתכנן מתקפת נגד והוזלות נוספות

נורית קדוש | 19/5/2009 5:47 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
שנה וחצי אחרי הקרב על מחיר העוף, שפרץ בעקבות פתיחת סניף של רשת שיווק השקמה שבבעלות רמי לוי, מתחממת שוב הגזרה הצפונית, והפעם במתחם נשר. בפעם הקודמת היה זה לוי שירה את יריית הפתיחה, בדמות הפחתת מחיר העוף. הפעם דווקא הרשתות המאורגנות: מגה בול מקבוצת הריבוע הכחול ושופרסל דיל של שופרסל הן שמאמצות את השיטה שלמדו מלוי.

הבוקר פותח לוי פותח עוד סניף, וכבר אתמול יצאו הרשתות במלחמה על צרכני צפון הארץ. ראשונה היתה רשת הריבוע הכחול, שהורידה מחירים של 4 מוצרים לקראת חג השבועות לשקל אחד בלבד, וללא התניית קנייה. שקית חלב של תנובה ‭3%‬ ו-1%‬, גבינה לבנה 250 גר’ של טרה ‭3%‬ ו-1%‬, בגט וק”ג עגבניות - כולם נמכרו ברשת הריבוע הכחול תמורת שקל אחד בלבד.

בשופרסל נמנעו מלהגיב למבצע, מתוך הערכה כי הצרכנים הרוכשים בדרך כלל 2-3 שקיות חלב וגביעי גבינה לבנה לא יראו בעין יפה את הגבלת הכמות ליחידה אחת בלבד.

שלשום העלתה מגה בול את הרף והורידה את מחיר העוף בסניף בנשר לשקל אחד לק”ג לקונים מעל 150 שקל. בשופרסל דיל הורידו את הכפפות ואת המחיר, ובסניף הרשת במתחם נמכר ק”ג עוף ב-49 אגורות בלבד. במגה בול מיהרו להוריד את המחיר ולהתאימו למחיר שקבעה שופרסל דיל.
מתקפת נגד

ברשתות קיוו לחסוך בהוצאות בתקופה הקרובה, אחרי ההשקעות שביצעו בעקבות פתיחת סניף של רמי לוי ברמת גן וההיערכות לחג הפסח, אך נראה כי ההפך הוא הצפוי. 

אולם לוי מכין מתקפת נגד, הכוללת מלבד התאמת מחיר העוף לחצי שקל לק”ג גם הורדת מחירי מוצרים מובילים ל-49 אגורות בלבד. בין המוצרים: גבינת סקי של שטראוס 500 גרם, גבינה לבנה ‭5%‬ של תנובה 500 גרם, קוטג’ 250 גרם, לחם אחיד פרוס, שקית חלב, ק”ג מלפפון, ק”ג עגבנייה ובגט. מחיר כד שוקו 2 ליטרים יורד ל-‭2.99‬ שקלים והגבינות הצהובות והמלוחות יוזלו ב-‭.25%‬

במבט לאחור ניתן לראות את

התהליך שעברו שופרסל והרבוע הכחול ביחסן לרשתות הפרטיות בכלל ולרמי לוי בפרט. מה שהחל בהתעלמות או בזלזול לא אחראי, בתחילת דרכן של הרשתות הפרטיות, הפך להחלטה לחסלן - שהסתיימה בקריסתה של קלאבמרקט.

בהמשך צברו הרשתות הפרטיות תאוצה. כשיצא לוי מירושלים צפונה איבדו הרשתות המאורגנות את הצפון וזרעו פאניקה בשוק, שהתבססה על הכפשתו של לוי ועל הדלפת הערכות שקריות בדבר יציבותו הפיננסית.

כעת מגיעות הרשתות לשלב ההשלמה והקבלה של נוכחותו של לוי ומתאימות עצמן לשיטותיו. במקום להיאחז באסטרטגיות, שעבורן שילמו במיטב כספן ליועצים השונים, הן עושות את מה שלמדו ממנו.  

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''צרכנות''

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים