סקר הפועלים: עקבות המשבר הכלכלי 34% צמצמו הוצאות
שינויים בהרגלי הצריכה של משקי הבית: 67% מהנשאלים בסקר אמרו כי בדקו את מצב תקציב המשפחה בשלושת החודשים האחרונים - שני שלישים מהם אמרו כי שקלו שינוי, ורק 2% החליטו להגדיל את היקף ההוצאות והרכישות
67% מהנשאלים אמרו כי בדקו את מצב תקציב המשפחה בשלושת החודשים האחרונים. כשני שלישים מתוכם אמרו כי שקלו שינוי, ורק 2% החליטו להגדיל הוצאות ורכישות.
הנשאלים שהשיבו כי החליטו לצמצם את ההוצאות החודשיות, דיווחו כי הצמצום היה בשלושה תחומים: מזון, הלבשה וטיפוח ונופש ופנאי.
מחקר שביצע הבנק באחרונה, באמצעות מרקט ווטץ' בנושא השלכות המשבר הפיננסי על ההתנהלות הפיננסית של הציבור, הצביע על כך שרוב הלקוחות מנסים כיום לשמור על איזון כלכלי, ולא להגדיל את המינוס, מחשש שהימשכות המשבר תשפיע עליהם לרעה.
רבים
העידו על "חשבון נפש כלכלי" והיערכות מחודשת לגבי הדברים שחשובים להם בחיים. הלקוחות
מודעים יותר לסעיפי ההוצאות שלהם ואמרו כי הם מחפשים דרכים וכלים לעקוב אחר הוצאותיהם והשליטה בהן.
בבנק הפועלים החליטו להשיק שירות "ניהול תקציב" שילווה בקמפיין, באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי, בטלוויזיה, עיתונות, אינטרנט, בתי קולנוע ורדיו.
השירות יציג בפני לקוחות "פועלים באינטרנט" תמונה עדכנית של הכנסות מול הוצאות, המבוססת על
איסוף, מיון וניתוח כל הפעולות שלהם בכרטיסי אשראי, שיקים, העברות משכורת.
אורי פז, הממונה על החטיבה הקמעונאית בבנק, אמר: "השירות מאפשר לבצע מעקב אוטומטי ותכנון תקציב המשפחה - פעולות שרוב הציבור לא עשה עד כה או שנאלץ לבצע באופן ידני".







נא להמתין לטעינת התגובות





