בגלל המיתון: ירידה של 25% ברכישת דגלים ליום העצמאות
90% מהרשויות המקומיות הזמינו דגלים מסין. מחירי הדגלים השנה נמוכים ב-30% בהשוואה לשנה שעברה

ילדים עם דגלי ישראל צילום: אדי ישראל
מדיווחי יצרני הדגלים בישראל עולה כי בתי המלון ובתי ההארחה הפחיתו ב-40% את היקף רכישות הדגלים השנה, ואלה הסתכמו ב-28 אלף שקל.
גבאי ציין כי במכירות הדגלים לרכב חלה השנה ירידה של כ-30% לעומת יום העצמאות הקודם והסתכמו בכ-1 מיליון שקל. במכירות דגלי אורך - דגלים של 80 ס"מ או 1 מטר, על 4 מטר, הנתלים בדרך כלל בחזית הבתים; וכן במכירות של דגלי ענק המכסים בניינים שלמים – חלה ירידה של כ-40% לעומת יום העצמאות 2008, והם הסתכמו בכ-81 אלף שקל.
יצרני הדגלים מדווחים, כי מחירי הדגלים השנה נמוכים ב-30% לעומת 2008, כשמחיר דגל לצרכן במידות של 80 - עד
110 ס"מ, נע בממוצע בין 6 ל-15 שקל.
גם ביצוא דגלים ודגלונים לקהילות היהודיות בחו"ל יש קיפאון והיקף היצוא הסתכם ב-20 אלף דולר בלבד.
לטענת גבאי, הרשויות המקומיות עדיין מעדיפות את דגלי ישראל כשהם מיוצרים בסין. לדבריו, עיריית תל-אביב, למשל, רכשה לרגל חגיגות ה-100, כ-8,000 דגלים מתוצרת סין, בהיקף כספי של יותר מ-250 אלף שקל.
לדבריו, מהבדיקה שערך איגוד הטקסטיל והאופנה בקרב היצרנים לקראת יום העצמאות מתברר, כי רק 10% מהרשויות המקומיות הזמינו השנה דגלי לאום מתוצרת כחול-לבן, ואילו 90% הזמינו דגלים מתוצרת חוץ, מרביתם הגדול מסין. שווי ההזמנות נאמד ב-2.1 מיליון שקל.
יצרני הענף מבקשים לאתר חבר כנסת שיירתם "לשאת את הדגל" ויפעל להעברת חקיקה לפיה יצור הדגלים וסמלי המדינה יתבצע אך ורק בישראל.
להערכתו, הסטה של 20%-30% מיבוא הדגלים מסין לטובת התעשייה הישראלית הייתה מספקת כ-200-300 מקומות עבודה לתושבי ישראל.