לשדרג את האתר
האתר שלכם יכול להוות חלון ראווה לעסק שלכם, אבל אם הוא מעוצב בצורה מיושנת ולא מזמינה ואם התכנים שלו לא מתחדשים, הוא לא ימשוך אליו גולשים. לכן כדאי לבדוק האם כדאי לשדרג את האתר או אולי לבנות אותו מחדש
בעולם האינטרנט ישנה תחרות גבוהה ודינאמיות שמקשים על אתר שלא עומד בדרישות, להתקדם ולבלוט בין מתחריו. לכן יש צורך בשדרוג ובנייה מחדש של האתר תוך בחינה של התשתית עליה נבנה ועל התוכן והעיצוב של האתר.
מדוע האתר לא עושה את העבודה?
ישנן סיבות רבות לכך שאתר אינו מגיע לציפיות השיווקיות והתדמיתיות של בעלי העסק. הסיבה העיקרית היא השינויים המהירים שמתרחשים בעולם האינטרנט,
אתר חייב לשמור על עדכניות בכדי להתחרות מול אתרים דומים ולספק מיקום גבוה במנועי החיפוש, תכנון האתר של אתמול כבר אינו עומד בסטנדרטים של היום ולכן ייפול מראש הרשימה.
סיבה נוספת היא הויזואליות של האתר, גולש סטנדרטי נמצא כשתי שניות בממוצע באתר ואם האתר לא תופס אותו ממבט ראשון יעזוב ויחפש אתר אחר.
שדרוג מול הכנת אתר חדש
לאתר שאין בו זרימת גולשים רבה אין ערך רב. עדיין, במידה והאתר שלכם לא מצליח לספק את הסחורה זו לא סיבה להתייאש. הפתרון המתבקש ביותר הוא הכנת אתר חדש.
אבל זהו פתרון יקר ואיטי, שדרוג האתר לעומת זאת הינו פתרון משתלם יותר ומגיע לתוצאות טובות באותה מידה כמו אתר חדש. לשדרוג יש חשיבות רבה מול מנועי החיפוש שאוהבים תוכן דינאמי ומשתנה ומובילים אותו למקום טוב יותר מאשר תוכן חדש.
את שדרוג האתר מומלץ לעשות בחברות המתמחות בכך, חברות אלו בוחנות את התשתית שעליו נבנה האתר, את מבנהו ותכניו. אתרים רבים נראים טובים מבחינה ויזואלית ועדיין לא תופסים תאוצה, הסיבה לכך ברוב הפעמים, היא שהאתר נכתב בשפת תכנות בעייתית לקריאת מנועי החיפוש ולכן אינו עולה במיקום.
בעיה נוספת שקיימת ברוב האתרים היא חוסר בתוכן המותאם למנועי חיפוש , האינטרנט עובד על שינויים ואוהב תוכן רב. כך שיש חשיבות רבה לכתיבה שיווקית נכונה באתר וכן לחידוש מתמיד של התכנים.
לא כל תוכן רלוונטי ועוזר לשדרוג האתר, אך משדרגי אתרים יודעים כיצד לייצר תוכן שמותאם למנועי החיפוש ובו זמנית תורמים לידע המקצועי של העסק. דבר נוסף שחשוב לעשות הוא העברת האתר למערכת ניהול תכנים המאפשרת שליטה ועדכון על ידי בעל העסק או על ידי חברה לשדרוג אתרים בהתאם לצרכי העסק ולהתקדמות הטכנולוגית בשוק .
שדרוג התשתית, וכן הרחבת התכנים והתאמתם לצרכי האינטרנט, הם החלק שמביא לכניסת גולשים לאתר,
הגולש הממוצע יכנס וינוע באתר רק אם העיצוב הויזואלי ימשוך ויגרה אותו להישאר. לצבעים בהם אנו בוחרים יש תפקיד משמעותי ביצירת הרגש אצל הגולש ולכן יש להתאים את הצבעים למסר שאנו רוצים להעביר.
כך לדוגמה, צבע ורוד המשרה אוירה רומנטית ושמחה יתאים לאתרים העוסקים בנושאי זוגיות או ילדים. צבע כחול הוא פורמאלי יותר ומתאים לעסקים 'רציניים' - ביטוח, ראיית חשבון וכדומה. גוונים בהירים, שמנת, לילך משרים תחושת ניקיון ומתאימים לאתרי ספא או לייף סטייל.
פרט נוסף אותו יש לשפץ הוא הלוגו. לאחר שהגולש נהנה משהותו באתר עליו לדעת לאיזו חברה לשייך את תחושתו וכך יוכל להפוך ללקוח נאמן.
לשדרוג האתר חשיבות רבה בהפיכת האתר מסתם כרטיס ביקור ויזואלי לאתר פעיל ודינאמי המביא לקוחות פוטנציאלים ובסופו של דבר מעלה את המודעות למותג ואת המכירות.
הכותבת היא סמנכ"ל פרסומים – קופירייטינג, כתיבה שיווקית וכתיבת תכנים