ג'נרל מוטורס מגבירה את קצב סגירת סוכנויות המכירות
ברבעון הראשון סגרה החברה כ-200 סוכנויות מכירות. מנהלי החברה הודיעו כי מה-1 ביוני יבוצעו קיצוצים נוספים
מנהלי החברה מסרו את הדברים בסדרת פגישות שקיימו עם ספקים מרכזיים, ביניהם נציגים של איגוד סוכני המכירות בתחום כלי הרכב בארצות הברית. מנהלי החברה מסרו, כי ברבעון הראשון נסגרו כבר כ-200 סוכנויות מכירות.
השאלה בכמה סוכנויות יכולה ג'נרל מוטורס לתמוך הפכה לנושא חם בקרב נציגי הממשל האמריקאי, שמנסים לדחוף את החברה לארגון כולל מחדש. רבים מעריכים כי רה-ארגון זה יכלול פשיטת רגל.
את 2008 סיימה החברה עם יותר מ-6,200 סוכנויות בארצות הברית. החברה הציגה תוכנית לקיצוץ כ-25% ב-5 שנים הקרובות, באמצעות סגירה או מיזוג של סוכנויות.
אולם, צוות המשימה שמינה נשיא ארה"ב, ברק
אובמה, לתעשיית כלי הרכב, דחה לפני כחודש את התוכנית בטענה, כי החברה לא התכוונה לבצע את מהלך מהיר ועמוק מספיק. מאז פרסום דחיית התוכנית הורה צוות המשימה המיוחד לחברה, לנסח תוכנית לסגירת סוכנויות, שלא תסתמך על הפחתה בלבד.
כתוצאה, נציגי החברה הודיעו השבוע לסוכנים, כי בכוונתם לבדוק לאיזה סוכנויות מכירה יש ביצועים פחות טובים וכי צפויים קיצוצים החל מה-1 ביוני. ג'נרל מוטורס סומכת כי סגירה של המותגים סאטורן והאמר, יחד עם כל אולמות התצוגה והמכירה שלהם, תהווה כמחצית ממספר היעד שהציב הממשל.
מאז תחילת החודש שעבר, נציגי הסוכנים נפגשו 4 פעמים לפחות עם חברי צוות המשימה של הממשל, פגישות שכללו דיונים על הלחץ בו נתונים הלקוחות והסוכנויות של כלי הרכב. שלשום (ג') נפגשו נציגי הסוכנויות עם יו"ר החברה, פריץ הנדרסון, ואתמול (ד') הם נפגשו עם מנהל המכירות של החברה, מארק לאנב.