החברה לישראל: רווח שנתי של 320 מיליון דולר ב-2008
למרות הזינוק ברווחים, ברבעון האחרון של שנת 2008 עברה החברה לישראל של סמי ועידן עופר להפסדים של 312 מיליון דולר
ברבעון האחרון של שנת 2008 עברה החברה לישראל להפסדים של 312 מיליון דולר. בין היתר, בגלל הפחתת ערך של אוניות בצים, הפסדים מעסקאות גידור מחירי הדלק בצים והשפעת השינויים בערך המלאי הבסיסי בבזן.
ניר גלעד, מנכ"ל החברה לישראל אומר כי "החוב נטו של החברה נאמד בכ-1.7 מיליארד דולר זאת לעומת נכסים סחירים ששווים מגיע נכון ליום הדו"ח לכ-5.7 מיליארד דולר. יתרת האמצעים הנזילים של החברה נאמדים בכ-455 מיליון דולר, ושל הקבוצה בכ-1.4 מיליארד דולר".
בחלוקה לחברות הבת של החברה לישראל - חברת הכימיקלים כי"ל רשמה רווח שיא של כ-2.004 מיליארד דולר ב-2008 לעומת רווח של כ-553 מיליון דולר בשנה שקדמה לה. ההכנסות הסתכמו בשנת 2008 בכ-6.9 מיליארד דולר.
צים (99%), הסובלת מההאטה החריפה בענף הספנות, רשמה בשנת 2008 הפסד של כ-331 מיליון דולר. הכנסות צים בשנת 2008 הסתכמו בסכום של כ-4.325 מיליארד דולר לעומת
סך של כ-3.809 מיליארד דולר אשתקד (גידול של כ-13.6%).
חברת האנרגיה של החברה לישראל - בז"ן, רשמה הפסד של כ-109 מיליון דולר בשנת 2008 לעומת רווח של כ-141 מיליון דולר בשנת 2007. על אף המשבר הכלכלי, בז"ן הצליחה לרשום גידול של כ-57% בהכנסות לכ-8.2 מיליארד דולר.
אינקיה - חברת תחנות הכוח באמריקה הלטינית, רשמה בשנת 2008, בניטרול הוצאות המימון של החברה לישראל ובניטרול הוצאות חד פעמיות, רווח בסכום של 10.8 מיליון דולר. ללא ניטרול ההוצאות החד פעמיות והוצאות המימון לחברה לישראל, רשמה אינקיה הפסד בסך של כ-5.7 מיליון דולר.
טאואר סמי קונדקטור רשמה הפסד נקי של כ-65 מיליון דולר בשנת 2008 לעומת הפסד של כ-141 מיליון דולר אשתקד. מחזור המכירות של החברה גדל והסתכם בסכום של כ-252 מליון דולר בשנת 2008 בהשוואה לכ-231 מליון דולר אשתקד.
לחברה לישראל שלוש אחזקות אסטרטגיות נוספות בתחום התחבורה והאנרגיה הנקיה: פרויקט הרכבים החשמליים באמצעות בטר פלייס (33%) וצ'רי קוואנטום (50%), ו-ICG שבשנת 2008 עדיין נמצאות בשלבי ההשקעות ועדיין אינן מייצרות לחברה הכנסות.






נא להמתין לטעינת התגובות





