מתיחת פנים ל-80-S של וולבו
היחידים בארץ שיוכלו ליהנות מהשדרוג של וולבו 80-S, שכוללת מנוע דיזל, הם נהגי מוניות

וולבו 80-S צילום: יח''צ
שם הדגם של המנוע הזה, D5, הוא אחד משלושה דברים בלבד שמשותפים לו ולמנוע הקודם. השניים האחרים הם הנפח 2.4 ליטר והמבנה הייחודי של חמישה צילינדרים.
צמד מגדשי טורבו - אחד קטן שיעיל יותר בסל"ד נמוך, והאחר גדול, שיעילותו רבה יותר בסל"ד גבוה - משתפים פעולה עם מזרקי דלק מתקדמים ועוד כמה שיפורים שהעלו את ההספק והמומנט במידה רבה.
התוצאה היא מנוע דיזל חי, תוסס, רב און, רועש במידה בינונית ומרשים מעט פחות ממנועי הדיזל של מרצדס וב.מ.וו.
אך למרבה הצער, כל עוד קובעי המדיניות במשרד האוצר לא יאהבו את מנועי הדיזל, היחידים שיכולים ליהנות מהחידוש החשוב ביותר ב-80-S מתוחת הפנים הם נהגי מוניות, אם וולבו תחליט שהיא חפצה למכור להם.
על שאר חידושי ה-80-S אין הרבה מה לספר: עיצוב הפנים שופר מעט, בעיקר נגיעות שקשורות בהחלפת חומרי דיפון ופלסטיקה, ובלם היד הוא כעת חשמלי, וכפתור ההפעלה שלו נראה די דל ומופעל באופן לא נוח במיוחד.
חידוש אחר, דווקא מעניין, הוא בניית שתי קונפיגורציות למערכת המתלים. בקונפיגורציה הראשונה, הספורטיבית, המכונית מונמכת מעט ומוקשחת. דבר זה מהווה תרומה גם לאותו מראה אגרסיבי שוולבו מנסה להתקדם אליו. הקונפיגורציה האחרת נקראת "קומפורט", ורוב הסימנים מראים שדווקא זו הגרסה המתאימה יותר לשוק הישראלי.
בתצורה הזאת מספקת 80-S יכולת שיכוך מהמורות משובחת, והרושם היא שמתלים שמכוילים כך יתגברו טוב יותר מכל המתחרות הגרמניות והיפניות על כבישי מע"צ שלנו. הצד הפחות נעים בתצורה הזאת הוא, כמובן, תחושת הרכות המוגזמת מעט, משהו שגורם לערפול המשוב מהכביש ולהרגשה יותר מדי "אמריקאית" ומנותקת.
יכולת שיכוך מהמורות משובחת
כפי שהייתה גם לפני מתיחת הפנים שלה, 80-S היא מכונית שבנויה טוב, מחומרים איכותיים וברמת הרכבה גבוהה מאוד. העיצוב ה"סקנדינבי" של תא הנוסעים שופר מעט, ומי שמעדיף סביבה נקייה, נעימה, נוחה ולא מתחכמת יאהב להימצא בקוקפיט של המכונית הזאת.

וולבו 80-S צילום: יח''צ
גם המושבים - מלפנים ומאחור - נוחים לפחות כמו אלה שבמתחרות הגרמניות, ואולי אף יותר מהן, אם כי המושב האחורי לא מותיר ליושבים בו יותר מדי מרחב רגליים (אבל נדיב למדי במרחב הראש והכתפיים).
מתיחת הפנים של 80-S צפויה אצלנו בגזרת חודש יוני הקרוב, כשהמנועים המוכרים - 2.5 ליטר מוגדש טורבו ו-V8 בנפח 4.4 ליטר, שמניע את כל ארבעת הגלגלים, יוסיפו להוות את עיקר, אם לא את כל המכירות.
בפלח
השוק שבו היא מתחרה, אליו נכנסת כעת גם מרצדס E קלאס החדשה לחלוטין, 80-S מציעה את הייחוד של וולבו בכל מה שקשור למראה סולידי והתנהגות סולידית.
זו לא מכונית לעניים, ממש לא, אבל גם לא למי שאוהב לנפנף בעושר שלו בכל סיבוב בעיר. מבחינה זו אולי, 80-S היא בחירה הגיונית למנהלים בימי מיתון, למי שחפץ להחליף את המכונית שלו לחדשה מבלי להיראות כמו אחד ממנהלי AIG אחרי קבלת בונוס.







נא להמתין לטעינת התגובות





