בעקבות הפסדים: אייס T של ויסוצקי יורד מהמדפים
לאחר הפסדים של כמה שנים, החברה יוצאת מקטגוריית התה הקר. החברה חולשת כיום על 15% משוק התה הקר. מנכ"ל החברה: "אין ביכולתנו להמשיך ולתחזק את המותג, שמשקלו שולי בפעילות החברה. לפיכך נפסיק לייצר את אייס T החל ממועד פרסום הודעה זו"

אייס T תצלום: יח''צ
לדברי רוני ויינשטיין, מנכ"ל החברה, החברה מחזיקה כ-15% מהשוק לאחר שהיתה הראשונה שנכנסה אליו ב-1995. נס-טי שנכנסה לקטגוריה בסביבות 2003 מחזיקה ביותר מ-70% מהקטגוריה, שהיקף המכירות שלה מסתכם ב-220 מיליון שקל, והיא צמחה במאות אחוזים בשנים האחרונות.
יפאורה נכנסה אחרי נסטלה עם המותג ספרינג T והיא תופסת כ-10% מהקטגוריה: "היינו מחוץ לשוק הקר (קיוסקים, רשתות מזון מהיר, שם נמכרים המיכלים הקטנים), משום שאין לנו מערכת הפצה עם קירור. השוק הקר הוא 50% מכל הקטגוריה, ובמחיר לצרכן אולי יותר.
"בחודשים האחרונים, בחנה חברת ויסוצקי את האפשרות להחיל בישראל את מודל השיווק וההפצה המקובל בעולם לתה קר, שבו חברות המשקאות הקלים, הן אלה שמשווקות את מותגי התה הקר של חברות התה המתמחות. הניסיונות להתחבר לאחת מחברות המשקאות הקלים בישראל, לא עלו יפה", אמר ויינשטיין.
מוויסוצקי נמסר עוד כי רווחיות המותג נמוכה מאוד משתי סיבות עיקריות. הראשונה, "אייס טי הוא מותג איכותי, המיוצר מחומרי גלם משובחים בלבד, והשנייה: אייס טי נמצא בקטגוריה הדורשת משאבי שיווק מאוד גבוהים ורציפים".
מנכ"ל
חברת ויסוצקי: "המותג אייס T הוא מותג ותיק ואהוד על ציבור רחב של לקוחות. המוצר מיוצר מחומרי הגלם המשובחים ביותר, ואיננו מוכנים לפגוע באיכויות המוצר כדי להקטין עלויות.
"לצערנו, מאחר שלא נוכל לשתף פעולה עם חברות הפצה בתחום המשקאות הקלים, ומאחר שאיננו מתכוונים להקים מערך עצמאי נפרד לשוק הקר, אין ביכולתנו להמשיך ולתחזק את המותג, שמשקלו שולי בפעילות החברה. לפיכך נפסיק לייצר את אייס T החל ממועד פרסום הודעה זו.
"אנו מתנצלים בפני צרכני אייס T הנאמנים, שיוכלו למצוא אלטרנטיבה במגוון הרחב של שקיקי התה של ויסוצקי, מהם יוכלו לייצר תמיד תה קר, באופן עצמאי בביתם".
וינשטיין הוסיף כי ויסוצקי בוחנת בארץ ובחו"ל, כניסה לקטגוריות חדשות בתחום המזון, המותאמות למערכת ההפצה של החברה.
חברת ויסוצקי היתה חלוצת קטגוריית התה הקר בישראל, כבר לפני 13 שנה, ולמעשה בנתה ומיסדה תת-קטגוריה חדשה של משקאות קלים בריאים יותר, בתוך קטגוריית המשקאות הקלים. אחריה החליטו ענקיות המשקאות להיכנס אף הן לקטגוריה זו. קטגוריית התה החם והקר כאחד הן מהקטגוריות הצומחות ביותר בשוק המשקאות בארץ ובעולם בשיעורי צמיחה גבוהים.
חברת ויסוצקי פועלת בישראל זה 160 שנה.