רוקדים על המים: המתחרות מנצלות את משבר המים המינרלים
החיידקים שהתגלו בנביעות ובמי עדן הכניסו את ענף המים המינרליים והמסוננים לסחרור. החברות הגדולות והחזקות מעדיפות לשתוק - ורק בריטה מנסה לנצל את המשבר כדי לגנוב נתח שוק, ויוצאת בקמפיין נגטיבי
בריטה כבר הודיעה כי תייבא עשרות אלפי קנקנים לרשתות השיווק, והקמפיין מהווה המשך לניצול המשבר הנוכחי לטובתה. בכותרת "הבקבוקים המינרליים שמו לכם ברז?", מפרטת המודעה את יתרונות מי הברז המסוננים.
המודעה בולטת על רקע השקט הפרסומי היחסי ששומרים שאר המתחרים בענף - בקטגוריית המים המסוננים כמו גם בקטגוריית המים המינרליים. "הקדמנו פעילות פרסומית שחשבנו לצאת איתה בקיץ, והתאמנו אותה למשבר", מוסרת למעריב עסקים ורדה שוהם, מנכ”לית סודה פופ ישראל, משווקת את בריטה.
יח"צ אגרסיבי
הקמפיין המקורי, היא מספרת, אמור היה להתמקד באיכות הסביבה, אך הבעיה של מי עדן ונביעות הפכה את המטרה על פיה. "תמיד נזהרנו והלכנו על קמפיין פוזיטיבי, אבל חשבנו שמשבר המים המינרליים הוא הזדמנות מצוינת ליידע את הציבור שאינו נמנה עם לקוחותינו על כך שיש אלטרנטיבה", מסבירה שוהם, "לכן ירדנו מהמסר של איכות הסביבה, והוא הפך משני".
יועצי תקשורת שהתראיינו למעריב עסקים יממה לאחר פרוץ המשבר גרסו באופן גורף כי לא כדאי לשחקנים בשוק לרקוד על הדם של החברות הנמצאות בבעיה. ואכן חברות כתמי 4 ועין גדי בחרו להוריד פרופיל. חברות אחרות לא יצאו במסע פרסום, אך שלחו ידיעות יחסי ציבור אגרסיביות המסבירות מדוע איכות המים שלהן הכי טובה.
"גם חברות שלא יוצאות בקמפיין דואגות להבליט את היתרונות שלהן בתקופה זו", מחדדת
שוהם, "אנחנו פשוט שמנו את זה על הנייר". במקביל נביעות ומי עדן יצאו במודעות הבהרה, שמהוות מן הסתם הוצאה כספית לא מתוכננת. במודעה של נביעות, המתפרסת על פני עמוד שלם, מבהירה החברה כי כל מוצריה הנמצאים בשוק ראויים ובטוחים לשתייה. המודעה של מי עדן, התופסת כרבע עמוד, מציגה שאלות ותשובות מפורום המומחים של החברה.
"מוקדם מדי לדבר על השקעה כספית בקמפיין בשלב זה", נמסר מנביעות, "מטרת המודעות בעיתונות היא להרגיע את הציבור ולחדד את ההבדל בין המים במעיין למים בבקבוקים ובכדים, וכן להתנצל על החוסר הצפוי בשוק".
ממי עדן נמסר כי "מתוך אחריות ללקוחותינו יזמנו במהירות את הקמתו של פורום צרכנים, והיה לנו חשוב להביא לידיעת הציבור את דבר קיומו של הפורום, באמצעות מודעות פרסום אינפורמטיביות".








נא להמתין לטעינת התגובות


