אמזון גולשת לשוק חדש
אחרי שהציעה ספרים, צעצועים, תקליטורים ואפילו שירותי בנקאות ברשת - אמזון נכנסת לתחום המזון. תשווק מוצרים לא מתכלים כמו יינות, שימורים וביצים, בשר ואפילו ירקות אורגניים. החברה מתכננת להתרחב גם לשוק בבריטניה והרשתות הגדולות כבר חוששות
מועד התפוגה לשיווק מוצרי המזון יהיה ארוך באופן משמעותי, והחברה תציע לרכישה דרך האתר לפחות 45 מאכלים, משקאות וגם מוצרים לבית בתוך מספר חודשים.
המהלך העסקי הייחודי כבר מעורר חשש בקרב הרשתות הקמעוניות הגדולות של בריטניה מירידה ברווחיות. טסקו, סיינסברי, אזדה ומוריסונ’ס כבר דואגות, לפי דיילי טלגרף הלונדוני. "יש הצדקה לעצבנות השוררת בסופרמרקטים, כי אמזון היא מותג מוכר המספק שירות איכותי,” טען האנליסט אלכס ברמאסטר, מחברת המחקר נילסן, אשר עוקבת אחר פעילויות מסחריות באינטרנט.
"אין ספק כי מבחינת אמזון אין מדובר בהתרחבות טבעית של עסקיה, אך כבר זמן רב רואים שהיא מוסיפה פריטים נוספים לפורטפוליו שלה,” הדגיש.
הנהלת אמזון סירבה להגיב על היערכותה לקראת מכירת מוצרי מכולת בדרך המקוונת. בסיאטל, שבה ממוקם מטה החברה, מופעל מאז כשנה וחצי ניסוי “המכולת המקונת” של אמזון, המכונה .AmazonFresh ב”מכולת” מציעים פירות וירקות טריים, מוצרים אורגניים ממותגים נבחרים, מוצרי חלב, ביצים וגלידות. כעת גם בבריטניה מתכוונים לחקות את דרכי פעילותה של החברה.
צרכני האתר האמריקאים נהנים מהנחות משמעותיות במחירי המזון כשהם רוכשים דרך הרשת, גם בהשוואה למחירים בסופרמרקטים ובחנויות מכולת שכונתיות.
בשנה שעברה צירף האתר לקטלוג 20 אלף פריטי לבוש אופנתיים ממותגים כמו לה סנזה ופומה. עם הזמן למדו הצרכנים לשגר רשימת קניות מפורטת לאתר דרך האינטרנט. ומלבד זאת, הם אינם משלמים עבור האריזה והמשלוח המגיעים לביתם אם קנו בסכום הגבוה מ-30 דולר.
גם מועד קבלת ההזמנות לבית הלקוח מתגמש. לקוח שמזמין מוצרים מהאתר בחצות יקבל את המשלוח לסף ביתו ב-6 בבוקר. וישנן גם אפשרויות נוספות: צרכן המעוניין לאסוף את ההזמנה בכוחות עצמו יכול לעשות זאת עד 9 בערב.
החברה, שהוקמה ב-95 על ידי ג’ף בזוס, החלה בראשיתה בשיווק ספרים. תחילה, היו ספקות באשר להצלחתה, אך מהר מאוד הוכיחה את עצמה בנתוני מכירות מרשימים ורכשה מעמד בשוק הספרים. אמזון היתה הראשונה שהעניקה לגולשים כלים ולימדה אותם לקנות דרך האינטרנט, והחדירה את מושג סל ה ניות המקוון ואת התודעה הצרכנית של שניים במחיר אחד.
מכירות אמזון ברבעון האחרון של 2008 הסתכמו בכ-7 מיליארד דולר. כבר בשבוע שלפני חג המולד נתקבלו בחברה במהלך יום אחד יותר מ-1.4 מיליון הזמנות.







נא להמתין לטעינת התגובות





