היום יפורסם בפעם האחרונה מחיר מפוקח לבנזין 96
ביום שלישי הקרוב, יוסר הפיקוח הממשלתי על מחיר בנזין 96 אוקטן במטרה לצמצם את השימוש בדלק המזהם. בנזין 96 ישווק מעתה ללא תוסף אשלגן שיימכר בבקבוקון נפרד. השר בן אליעזר: פעולותינו יביאו לצמצום הזיהום במרכזי הערים ולהכנסת דלקים ידידותיים לסביבה
"כמויות הצריכה של בנזין 96 ירדו דרסטית בשנים האחרונות", אומר חן בר יוסף, מנהל מינהל הדלק במשרד התשתיות הלאומיות, "היקף צריכת דלקי התחבורה בישראל בשנת 2008 הינו כ-5000 טון, ובנזין 96 מהווה 3.5% בלבד מסך הצריכה, זאת ללא כל פרופורציה לנפח האחסון המוקצה בתחנות התדלוק ברחבי הארץ".
על מנת לאפשר את המהלך תוך מזעור הנזק ועוגמת נפש לבעלי כדי הרכב, מחויבות תחנות התדלוק שיפסיקו את מכירת ה-96, להחזיק ולמכור תוספת אשלגן.
בחודש האחרון, ביצע המשרד מבצע הסברה
לנהגים בשיתוף עם משרד התחבורה והגנת הסביבה, הפיץ הודעה בדיוור ישיר לכל בעלי הרכבים אשר ידרשו לתוסף האשלגן, וכן ערך פרסום בנושא באמצעי התקשורת.
בנזין 96 אוקטן משמש חלק מהרכבים שיוצרו עד שנת 94'. בשנת 2003 חדל בנזין 96 מלהכיל עופרת ובמקומה הוסף התוסף האשלגני במתקני הניפוק.
באירופה יצא סוג זה של בנזין משימוש החל משנת 2000. ההפחתה עד הפסקת השימוש בדלק מסוג 96 אוקטן, תפנה מיכלים לאחסון באופן שיאפשר מקום לדלקים החדשים, המזהמים פחות ויותר ידידותיים לסביבה.
השר בן אליעזר רואה חשיבות רבה בהפסקת השימוש בפועל בדלק זה, "אנחנו מעודדים את הפסקת השימוש בדלק המיושן, הגורם לפליטת חלקיקים המזהמים את האוויר באופן ניכר. הפסקת השימוש בו, יחד עם פעילותנו למעבר לשימוש בדלקים נקיים יותר וכן כניסתם של ביו-דלקים, תביא להפחתת זיהום האוויר בלב הערים".
באתר האינטרנט של המשרד ניתן למצוא את רשימת הרכבים החייבים בתדלוק בבנזין 96 אוקטן, ואת החלופות המומלצות להם.








נא להמתין לטעינת התגובות


