חלון הזדמנויות חדש לשימוש בגז

כדי לעודד מעבר משימוש בבנזין לגז צריך לייצר כמה שיותר תחרות במשק, ולעודד את בעלי הרכב להסב מכוניות לשימוש בגז

גיל מלמד | 19/1/2009 7:19 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
מדינת ישראל, באמצעות פקידות אדישה וחסרת חזון, פספסה את חלון ההזדמנויות שהיה לה להסב מאות אלפי כלי רכב בישראל לשימוש בגז. משנת 2000 ועד ‭2008 -‬ בטרם נכנסה לתוקפה תקינת זיהום אוויר מחמירה יותר לכלי רכב - יכול היה שימוש בגז אוטומוטיבי לחסוך כמות עצומה של זיהום אוויר וגם לא מעט כסף למדינה ולבעלי המכוניות.

אלא שהרגולציה שקשורה בהסבת מכוניות לגז, שהחלה כבר במחצית שנות ה-‭,90‬ ארכה יותר מדי שנים ועד שהושלמה ההסבה לגז כבר לא יכולה היתה להתחרות במנועים מודרניים ודלי זיהום אוויר.
  
כעת נפתח ככל הנראה חלון הזדמנויות חדש: לרשות מדינת ישראל עומדים מאגרי אנרגיה משלה, שלא תלויים באף מדינה זרה ולא כרוכים בהוצאת מטבע זר.

גם הרגולציה שבוצעה לצורך ההסבה לגז אוטומוטיבי, שכמעט לא שונה מזו
שנדרשת לשימוש בגז טבעי, קיימת וכמעט לא דורשת התערבות פקידותית מחודשת. מבחינה אקולוגית יחסוך המעבר לגז את הצורך בזיקוק נפט ובשינוע שלו, ומבחינה אסטרטגית מדובר במשאב בעל חשיבות אדירה.
  
המשאב היחיד שחסר כרגע למדינת ישראל הוא פקידות בעלת חזון: כזאת שתבין את חשיבות הגילוי ותפעל בדרך הקצרה והמהירה ביותר להפיכתו למציאות.
  
כדי לעודד מעבר משימוש בבנזין לגז צריך לייצר כמה שיותר תחרות במשק, כלומר לאלץ את בעלי הקידוח למכור גז לכל ספקי הדלק בישראל במחיר תחרותי. כמו כן יש לעודד את בעלי הרכב להסב מכוניות - בעיקר ישנות ומזהמות - לשימוש בגז.

הדרך היחידה לעשות זאת היא להטיל על הגז מיסוי נמוך או לסבסד את ערכות ההסבה לגז. ככל שההחלטות יתקבלו מהר יותר, כך אפשר יהיה להגיע להישג כלכלי ואקולוגי מוקדם יותר.
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

גיל מלמד

צילום: דעות

עורך תחום הרכב ב"מעריב". מכור לבנזין ולכל כלי רכב ממונע, אבל שוחר איכות הסביבה. בעבר עבד ב"ידיעות אחרונות" וערך את מגזין הרכב "טורבו"

לכל הטורים של גיל מלמד

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים