חלון הזדמנויות חדש לשימוש בגז
כדי לעודד מעבר משימוש בבנזין לגז צריך לייצר כמה שיותר תחרות במשק, ולעודד את בעלי הרכב להסב מכוניות לשימוש בגז
אלא שהרגולציה שקשורה בהסבת מכוניות לגז, שהחלה כבר במחצית שנות ה-,90 ארכה יותר מדי שנים ועד שהושלמה ההסבה לגז כבר לא יכולה היתה להתחרות במנועים מודרניים ודלי זיהום אוויר.
כעת נפתח ככל הנראה חלון הזדמנויות חדש: לרשות מדינת ישראל עומדים מאגרי אנרגיה משלה, שלא תלויים באף מדינה זרה ולא כרוכים בהוצאת מטבע זר.
גם הרגולציה שבוצעה לצורך ההסבה לגז אוטומוטיבי, שכמעט לא שונה מזו
שנדרשת לשימוש בגז טבעי, קיימת וכמעט לא דורשת התערבות פקידותית מחודשת. מבחינה אקולוגית יחסוך המעבר לגז את הצורך בזיקוק נפט ובשינוע שלו, ומבחינה אסטרטגית מדובר במשאב בעל חשיבות אדירה.
המשאב היחיד שחסר כרגע למדינת ישראל הוא פקידות בעלת חזון: כזאת שתבין את חשיבות הגילוי ותפעל בדרך הקצרה והמהירה ביותר להפיכתו למציאות.
כדי לעודד מעבר משימוש בבנזין לגז צריך לייצר כמה שיותר תחרות במשק, כלומר לאלץ את בעלי הקידוח למכור גז לכל ספקי הדלק בישראל במחיר תחרותי. כמו כן יש לעודד את בעלי הרכב להסב מכוניות - בעיקר ישנות ומזהמות - לשימוש בגז.
הדרך היחידה לעשות זאת היא להטיל על הגז מיסוי נמוך או לסבסד את ערכות ההסבה לגז. ככל שההחלטות יתקבלו מהר יותר, כך אפשר יהיה להגיע להישג כלכלי ואקולוגי מוקדם יותר.







נא להמתין לטעינת התגובות





