הממונה על ההגבלים בודקת את שופרסל

ספקים בענף המזון טוענים שרשת שופרסל איימה כי תוריד את מוצריהם מהמדפים אם לא יפעלו לביטול מבצעי הרשת המתחרה "מגה בול". שופרסל: "מדובר במהלכי התייעלות שנועדו לנצל בצורה מושכלת יותר את שטחי המדפים"

נורית קדוש | 1/1/2009 7:24 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
פרשת מלחמות המחירים בין רשתות השיווק מסתעפת. הרשות להגבלים עסקיים חקרה אתמול ספקים בכירים בענף המזון בנוגע להתנהלות פלילית לכאורה של שופרסל.
רונית קן
רונית קן אייל יצהר


אתמול נחשף בעסקים כי ספקים בענף המזון פנו לממונה על ההגבלים העסקיים רונית קן, בטענה שבשבוע שעבר הודיעה להם הרשת כי אם לא יפעלו לביטול המבצעים ברשת המתחרה הרבוע הכחול-תוריד שופרסל את מוצריהם מהמדפים.

צוותי החוקרים של הרשות הגיעו אתמול בשעות הבוקר למשרדי היצרנים הגדולים ותחקרו אותם ממושכות על אודות התנהלותה של שופרסל.

יצרנים אחרים נקראו לחקירה במשרדי הרשות. בין היתר, ביקשו החוקרים לברר מי שוחח עימם מטעם הרשת, מה נאמר להם ואם איימו עליהם.

בכיר בשופרסל מסר בתגובה כי מדובר במהלכי התייעלות שנועדו לנצל בצורה מושכלת יותר את שטחי המדפים ולאפשר הזדמנות גם לספקים נוספים.

לדבריו, הדבר נעשה בשיתוף פעולה עם הספקים וללא כל איום או כוחניות. עוד הוסיף הבכיר, כי הרשות להגבלים עסקיים טרם פנתה אליו וכי המסקנות שאליהן תגיע יילמדו וייושמו.
מבצע אגרסיבי

לטענת הספקים, נאמר להם מפורשות על-ידי הנהלת שופרסל כי אם לא יתערבו להפסקת המבצעים ולהעלאת המחירים ברבוע הכחול, הרשת תפעל נגדם.

בין מגוון המוצרים שאיימה, לטענתם, הרשת להוריד מהמדפים: דבש של יד מרדכי, מים מינרליים של נביעות, קפה "רד מג" של אסם, תה קר של ויסוצקי וקרטוניות משקה של פריגת.

מדובר בטענות קשות, שכן חל איסור על יצרן להתערב בקביעת המחיר לצרכן ועל אחת

כמה וכמה נאסר על גורם לפעול להעלאת מחירים אצל גורם מתחרה.

"מדובר בעבירה פלילית, שמהווה המשך להתנהגות הכוחנית שמאפיינת את שופרסל בשנים האחרונות", מסר לעסקים בכיר בענף, "אנו מצפים מהממונה על ההגבלים שתפעל במהירות ובנחישות לרסן את כוחה של שופרסל".

משופרסל נמסר בתגובה לאותם דברים: "אנו פועלים על-פי חוק. איננו נוהגים להתייחס לנושאים הקשורים בהחלטות מסחריות".

מחירים חסרי תקדים

ההערכות הן כי פניית שופרסל לספקים באה בעקבות מבצע אגרסיבי של הרבוע כחול בשבוע שעבר, שבמסגרתו הציעה שוקולד למריחה ה"שחר", " שוקולית" עלית, מיץ פריגת, תה ויסוצקי ושמפו או קונדישינר "פינוק" במחיר 2 שקלים ליחידה בקנייה מעל 100 שקל ברשת.

בקניה מעל 200 שקל נמכרו גם המותגים: יחידות טונה "ויליגר" ; אקונומיקה סנו "ג'אוול" ; קטשופ אסם; משחת שיניים קולגייט; ואבקת כביסה "אריאל" 1.25 ק "ג - כל אחד במחיר 4 שקלים ליחידה.

מלבד המחירים חסרי התקדים, עורר המבצע את זעמה של שופרסל כיוון שבאותו יום שבו יצאה הרבוע הכחול עם מבצע זה, פרסמה היא עצמה מבצע על חלק ניכר מאותם מוצרים-והופתעה לגלות כי המידע דלף לרשת המתחרה, שמיהרה והעמיקה את המבצע.

הפנייה לממונה על ההגבלים העסקיים מצטרפת לפנייה של איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים מהשבוע שעבר.

עם השקת רשת הדיסקאונט "מגה בול" מקבוצת הרבוע הכחול, פנה גדי לסין, יו"ר האיגוד, במכתב לממונה ובו הביע חשש ממלחמות המחירים שהתעצמו, וביקש את מעורבותה בהתנהלות הרשתות, כדי להימנע ממשבר נוסח קלאבמרקט.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''צרכנות''

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים