תרצה הלוואה עם הקפה שלך?
Direct ING ניו יורק הוא הבנק היחיד שבו 2% מציינים את אחוז השומן בחלב - ולא את הריבית על הפיקדון. הבנק הווירטואלי המוביל בעולם, ללא סניפים וללא עמלות, החל להציע ללקוחותיו ולשאר אזרחי ארה"ב גם קפה ומאפה במחירים אטרקטיביים
עשרות זוגות אופניים תלויים בין התקרה למכונת האספרסו, השולחנות משדרים יוקרה, ואנשי עסקים מעונבים ממלאים את המקום, המשדר אליטיסטיות, על רקע דיווחים שוטפים מהבורסה. ובכל זאת, דולר אחד בלבד הוא מחירו של קפה בינוני 50% - ממחירו הממוצע ברשתות המתחרות. גם העוגיות והמאפים זולים במיוחד ומחירם לא עולה על 2 דולרים.
"דולר אחד," אומרת ג'יל הברמנית ומגש ניבה לעברי חיוך בלתי נשלט בשעה שהיא מגישה לי קפה ביום ההשקה. "נשוי,"? היא שואלת כבדרך אגב - ואני מחייך במבוכה ומנהנן בכבדות. "ילדים,"? היא ממשיכה תוך תנועת ליטוף בשערה הגלי.
"עדיין לא," אני משיב, מופתע ומוחמא מהמלצרית השברירית. "ואת,"? אני שואל, אף שהתשובה ברורה לי. ג'יל מנידה ראשה לשלילה. "כשיהיו לך ילדים תבוא אליי, יש לנו תוכניות חיסכון מיוחדות," והיא מגישה לי עלון מיוחד המפרט את המסלולים המשפחתיים.
ברוכים הבאים ל-Direct ING ניו יורק, הבנק היחיד בעולם שבו 2% מציינים את אחוז השומן בחלב ולא את הריבית על תוכנית החיסכון. זה הבנק הווירטואלי המוביל בעולם, ללא סניפים וללא עמלות, שכל הפעולות בו מתבצעות דרך האינטרנט והטלפון. כעת הוא מציע ללקוחותיו ולשאר אזרחי ארה"ב גם קפה ומאפה במחירים אטרקטיביים.
24 בנקים נסגרו בשנה האחרונה ברחבי ארצות הברית, ועשרות אחרים נאנקים תחת הריסות המשבר הכלכלי החמור. ב-,ING לעומת זאת, חוגגים השקה של עוד סניף נוצץ.
לא רק ארוחת בוקר מציעה החנות ללקוחותיה, כי אם גם ספרים, אופניים, חולצות, מזרנים מתנפחים, מחשבונים, דיסקים ושלל מוצרים במחירים נמוכים במיוחד. "כל מה שתמצא אצלנו זול בעד 30% ממחירו הממוצע בשוק," מדגישה ג'יל לפני שהיא ממליצה על אופני ההרים, הנמכרים ב-379 דולר.
"המוטו שלנו הוא לחסוך לך כסף, לא משנה אם זה על קפה, אופניים או תוכנית חיסכון," היא מדגישה.
אגב, על תוכנית חיסכון שנתית מציע הבנק ריבית של ,3.75% שיעור הגבוה בכ-0.5% בממוצע מהבנקים האחרים. גם משכנתאות בתנאים נוחים, מסלולים משפחתיים, מסלולים עסקיים, הלוואות לעסקים קטנים ועוד שורה של הטבות מציע הבנק - שיודע שההטבה הגדולה ביותר שהוא יכול להציע היא ההימנעות מביקור בסניף הבנק המקומי, שבמקרה הזה לא קיים.
שירות מלא דרך האינטרנט, ריבית גבוהה על חסכונות ואפס דמי עמלה - אלה 3 העקרונות שעליהם מתבסס ,Direct ING המפעיל סניפים אלקטרוניים ב-10 מדינות, כולל באוסטרליה, באירופה ובארה"ב.
הבנק הייחודי הוא חברה בת של קבוצת ING ההולנדית, שיש לה יותר מ-60 מיליון לקוחות ביותר מ-50 מדינות. רק לפני חודשים אחדים דורגה הקבוצה במקום ה-9 בדירוג החברות הגדולות בעולם של מגזין פורבס היוקרתי.
לפני חודשיים בדיוק, בעקבות המשבר הכלכלי העולמי, קיבלו ראשיה סיוע מיוחד בסך 10 מיליארד יורו מהממשל ההולנדי - שבתמורה זכה לדריסת רגל בהתנהלות הבנק.
לארצות הברית הגיע Direct ING לפני 8 שנים, ובתוך זמן קצר הצליח למשוך לשורותיו לא פחות מ-6.5 מיליון לקוחות חדשים. בסך הכל יש לו כ-15 מיליון לקוחות. את 8 בתי הקפה שלו, לעומת זאת, אפשר למצוא כיום רק בארה"ב, שבה ממוקמים גם משרדיה הראשיים של החברה, במדינת דלאוור.
אין זה מפתיע שמכל המדינות, דווקא ארצות הברית הפכה למקום הולדתו
אחרי הכל, Direct ING הוא אולי הבנק הראשון מסוגו - אך זו ודאי לא החנות הראשונה שמשלבת בין אוכל לשירותים נוספים.
4 בלוקים בלבד מאותו בית קפה ממוקם סניף של רשת הספרים הגדולה בארצות הברית, בארנס אנד נובל, אשר רשת בתי הקפה של סטארבקס הפכה כבר מזמן לחלק בלתי נפרד מ-800 סניפיה.
הלקוחות, שעד לא מזמן התבקשו להשאיר את האוכל והמשקאות מחוץ לכותלי החנות, מעלעלים כעת במגזינים ובספרים הרבים - בעודם מתפנקים עם קפה וקרואסון שוקולד שומני, בטרם הם מחזירים את הספרים למדפים.
בלוק אחד בלבד מאותה חנות ספרים מציע בוטיק האופנה הצרפתי היוקרתי Martier תפריט מלא, הכולל ארוחות בוקר, צהריים וערב לצד חליפות יוקרה; גם רשת ההלבשה Old Navy מציעה ללקוחותיה הרעבים מבחר כריכים בריאים ומשקאות קלים.
וכך, את השלטים "אין להכניס אוכל ומשקאות" מחליפים כעת שלטים המבשרים באותיות קידוש לבנה: "בית קפה בשטח החנות."
"אף פעם לא שמעתי על הבנק עד שהגעתי לבית הקפה בפעם הראשונה," אומר אלן גרגורי, מורה לשעבר בן ,65 שפותח חשבון חדש באחת העמדות בשטח בית הקפה - וזוכה במחשבון כתום במתנה. "הריבית גבוהה ב-0.75% מזו שקיבלתי עד עכשיו," הוא מוסיף בשמחה, "והרבה יותר נעים להיכנס לפה מאשר לסניף הבנק שלי."
אשתו ג'ואנה מהנהנת בהסכמה. "תראה," היא מפנה לפתע את תשומת לבו, "יש להם גם פנסים. לא אמרת שאנחנו צריכים פנס חדש"?
shishi@maariv.co.il